Søgning på: molins model forklaring. Resultater: 19141 til 19160 af 26896
-
salicylsyre + fedt..?
ForumindlægHej. jeg er rendt ind i nogle problemer med mit AT kemi... jeg vil snakke om hvorfor hhv. acetylsalicylsyre og salicylsyre er farligt. i den sammenhæng: salicylsyre ( C6H4(OH)COOH ) (http://en.wikipedia.org/wiki/Salicylic_acid) er efter sigende en di-prot syre (https://www.studieportalen.dk/Fo... -
Embryologi - Morula
ForumindlægHej. Sidder og kæmper med noget embryologi. Jeg er med på at zygoten blir til "morula" efter den har gennemgået en række kløvninger. Jeg er også med på, at der sker en compaction. Mit spørgsmål er bare, hvorfor denne compaction opstår. Blastomererne holdes sammen af tight junctions (... -
Puffersystem ?
ForumindlægNogen som kan hjælpe med følgende har selv et bud: Afkryds nedenfor det rigtige svar og angiv en forklaring med relevant(e) reaktionsligning(er) og stofmængdeskema(er). Hvilken af nedenstående blandinger danner et puffersystem? 10,0 mL 0,100 M CH3COOH og 5,00 mL 0,100 M HCl ? NE... -
Sandsynlighed
ForumindlægHej jeg har to delopgaver som jeg har brug for hjælp og forklaring til:)) (De gule) Opgave 1 I en flervalgsprøve er der 10 spørgsmål, og for hvert spørgsmål skal man afkrydse den svarmulighed af 5 mulige, som man mener er den rigtige. 1. Hvor mange forskellige måder kan de 10 krydser sættes p... -
Aiteiologisk myte og Theogonien!
ForumindlægHej alle! Jeg sidder her og knokler min popo ud af bukserne for at forberede mig til oldtidskunstskabeksamen! Jeg har læst Theogonien - Gudernes fødsel. Kan man argumentere for at Theogonien er en aiteilogisk myte? (ætiologi, (af gr. aitiologia 'årsagslære', af aitia 'årsag' o... -
Kemiopgave
ForumindlægEr der en, der kan hjælpe mig med opgave d og e :). Hvordan kan jeg vide, at molekyleformlen Cu2HgI4 er kobber(I)tetraiodomercurat I opgave D? Til en opløsning af kviksølv(II)chlorid sættes en opløsning af kaliumiodid. Der dannes et rødt bundfald. a) Opskriv et reaktionsskema, som forkla... -
Geometrisk opgave om hvor meget regn fylder i en regnvandsopsamler
ForumindlægHej (jeg har allerede spurgt om denne opgave før, men jeg beskrev ikke ordentligt hvad jeg ikke forstod) Opgavebeskrivelsen: regnvandsopsamleren var tom, inden det begyndte at regne. Hvor mange milimeter regn er der kommet, når tønden svømmer over? Jeg gik ud fra, at man skulle finde rumfanget... -
Undervisningsmodellen i perspektiv
ForumindlægEr vores uddannelsessystem (i gymnasiet) retfærdigt, idet at den producerer de bedste elever, med de medfølgende bedste kvalifikationer indenfor de fag, de ønsker at læse videre på udfra karakterkravet.Altså, i går diskuterede jeg med en ven ang. min og vennens karakterer, som vi på mit gymnasie ... -
Keynesizinisne vs. ekspansiv finanspolitik
ForumindlægHej alle Jeg sidder og skriver en opgave omkring hvordan Obama vil klare de økonomiske sager i USA. OG så kommer jeg så til at... -
Valg af studie computer?
ForumindlægJeg skal til at starte på gymnasiet her efter sommerferien, og jeg skal ud og købe en ny computer til skolestart. Jeg har kigget på en Zenbook fra Asus og enten Lenovo yoga pro 2 eller 3. Den eneste store forskel på de 2/3 computere er tastaturet og skærmen. Hvad har i oplevet med disse compute... -
Politisk debat
ForumindlægHej allesammen, Bare for at sætte en lille diskussion igang, vil høre jer holdninger (godt/skidt-) til SF' forslg til forbedringer i den danske samfund. Som medlem af SF, finder jeg det nødvendigt , at inddrage de unges holdninger til politik. - -
kan på CAS, men ikke i hånden?
ForumindlægHej Det drejer sig om eksponentiel regression. Jeg har ingen ideer om , hvordan man laver det i hånden.? -
Potens
ForumindlægHåber, jeg kan få et lille skub. Jeg har følgende udtryk: 2000 = 6,85 * x1,239 Hvordan er det lige, jeg isolerer x ? På forhånd, tak :) -
Topskat
ForumindlægHej Sidder lige inde med et spørgsmål, som jeg håber nogle kan svære på: Helt ganske kort; hvad betyder bundskat, mellemskat og topskat ? Hvad ville der ske hvis man lettede topskatten? Fx? Please help me.. -
Stigende kriminalitet
Forumindlæghej Nogen der kan fortælle mig, hvorfor kriminaliteten er steget fra år 1980 til 2007? Hvad kan årsagen/årsagerne til dette være? tak :) -
eksponentiel vækst
ForumindlægHåber nogen kan hjælpe!!! Er igang med en opgave om regression. Er meget i tvivl om, jeg er på rette vej har lavet en tabel og brugt cas-værktøjet. Ved ikke helt om jeg skal indsætte 1 eller 0 Det er opgave 7 Jeg vedhæfter opgaven -
Genusvare eller speciesvare
ForumindlægHej alle sammen :) Jeg sidder med en opgave i erhvervsret, hvor jeg er nødt til at bestemme, om varerne er genus eller species. Det ene køb handler om, at en forretning har valgt at købe et parti vaskemaskiner. Der aftales at virksomheder køber 10 stk. iWash "Amerikanervaskemaskiner.&qu... -
dy/dx+y=20x+3
ForumindlægHej :-) Er der nogen der kan hjælpe differentialligninngen dy/dx+y=20x+3 der går gennem punktet P(1,4) Meget gerne med mellemregninger, så jeg får forståelsen -
Medicoteknik opgave
ForumindlægJeg har fået følgende kredsløb smidt i hovedet: http://tinypic.com/m/hv2psg/1 Min opgave går ud på at jeg skal: 1) Tegn thevenin ekvivalent diagrammet 2) Beregn Théveninspændingen og Théveninmodstanden. 3) Kan modstanden beregnes på flere måder? Umiddelbart ville jeg skyde på at jeg først kunn... -
Vilkårlige trekanter
ForumindlægJeg har virkelig glemt hvordan man regner sidelængden ud i en vilkårlig trekant- vil blive glad for at få hjælp til hvad skal jeg starte med at gøre ? Jeg har vedhæftet filen , tak for hjælpen
