Resultater: 19181 til 19200 af 436512
-
isolering af p
ForumindlægJeg tror jeg har stirede mig blind på denne ligning. Jeg skal omskrive den så man kan regne ud hvad p er... håber der er nogle som kan hjælp.. r*p(1-T)+(1-p)*r=z -
grænseværdi
ForumindlægHvordan kan man løse denne opgave?:Beregn grænseværdien:lim(x-->0) ((x+1)^2-(x-1)^2)/2xFor man kan jo ikke umiddelbart sætte 0 ind i nævneren.. -
se på indledning til litterær artikel?
ForumindlægHej SP'er, Jeg er i gang med at skrive en litterær artikel til "Hun græder ikke" af Naja Marie Aidt. Jeg har fået skrevet lidt på den, men jeg ved ikke helt om min indledning er "forkert"? Det ville være dejligt hvis der var nogen som ville se på den og sige hvad der... -
En tysk vending
ForumindlægHey!Er der nogen der ved hvad "Det er det hele" på tysk hedder? Hedder det Alles das ist?Og hva med "Hvem kan have stjålet den"?På forhånd tak! -
hjælp en forskrift for f
ForumindlægOM EN EKSPONENTIEL FUNKTION F OPLYSES DET:f(2)=12 OG F(3)=24 bestem en forskrift for f.Er der nogle der kan hjælpe mig, gerne skriv forklaring til besvarelsen. -
Værdimængde
ForumindlægJeg har en opgave hvor jeg skal beregne en funktions værdimængde.Funktionen er givet ved to ligninger.Den ene hvor xDen anden hvor x>0Det samlede interval bliver så: ]1;1]??Men det kan vel ikke passe - det er jo selvmodsigende..Nogen der kan hjælpe mig? -
2 ligninger - med 2 ubekendte
ForumindlægHej Venner!! :-D Jeg sidder med noget differential regning, hvor jeg skal isolere a i en ligning. Jeg er 2'ger, og har desværre glemt alt om pensum, sidste år. Herunder at isolere ligninger med 2 ubekendte.. Er der nogle der kan hjælpe mig?? Jeg skal ha' isoleret a .. 3&radic... -
Bestem koordinatsættet til toppunktet for grafen for f
ForumindlægEt andengradspolynomium er givet ved f(x)= 2x^2-8x+6 Bestem koordinatsættet til toppunktet for grafen for f Hvad gør man ? -
Matematik
ForumindlægHejJeg har lige en opgave jeg har et spm. tilJeg skal gøre rede for at int.(x^(2)*e^(x)dx=x^(2)e^(x)-2xe^(x)+2e^(x)+k. skal jeg differentiere x^(2)e^(x)-2xe^(x)+2e^(x)+k så jeg få integralet, er det, det man skal gøre i opgave? -
Radioaktivitet
Forumindlæg210,82Pb har en halveringstid på 20 år. Aktiviteten fra 210,82Pb i en prøve re 27 Bq.Bestem antallet af 210,82Pb-kerner i prøven.Mit svar:k=ln(2)/20*365*24*3600 s = 1,099*10^-9N=A/k=27 s^-1/1,099*10^-9 = 2,46*10^10 stk. Er det rigtigt..? -
Hvad er regression?
ForumindlægHej Som overskriften lyder - "Hvad er regression?" helt præcis. Ved godt det er noget med lineær regression. Men kan nogen forklare mig teorien bag regression eller hvad det står for eller lign. -
Be' om, be' om - rettelse af min oversættelse (Engelsk)
ForumindlægHalløj :o) Her er lige et stykke engelsk oversættelse, der trænger til en kærlig hånd. Synes selv, den er en anelse mærkelig. På forhånd tak:) Dansk: Den øvrige familie er taget på ferie, og jeg er alene med katten, men der udspinder sig ikke nogen fortrolig samtale mellem os. Det er ikke sprogli... -
MATEMATIK!!! ligning og ulighed...
ForumindlægHej! Jeg har 2 opgaver jeg har simpelthen ikke kan gennemskue...*E jeg mener det der græske eller latinske bogstav der ligner et stor E...Opg. 1 Løs ligningen: 2*(cos(x)+1)=2 xE[0;2pi]Opg. 2 Løs uligheden: 2(sin(x)-1)>eller=4 xE[0;2pi] -
At taste 6. rod af kvadratrod på TI-89
ForumindlægEr der nogen som kan hjælpe? Hvordan skriver man den 6. rod af kvadratrod10/4 på en TI-89 Kolle -
Mekanik: Hastighed op ad skråplan
ForumindlægFølgende opgave i fysik er jeg gået helt død i. Jeg ved simpelthen ikke hvordan jeg skal regne den! Håber der er en der kan hjælpe...Et glat skråplan har hældningen 30grader. Et legeme starter ved foden af skråplanet med en hastighed på 8m/s op ad skråplanet. Hvor langt vil det kunne bevæge sig o... -
tema og budskab i teksten Reconciliation af Polly Clark
ForumindlægHej derude. Er der en af jer der har et bud på hvad hovedtemaet i teksten Reconciliation af Polly Clark kunne være? et bud fra min side er utroskab, eller selvstændighed, men er ikke sikker. -
Symbol
Forumindlægudfra jeg har læst anders bodelsen "drivhuset" er jeg lidt i tvivl om hvad drivhuset symbolisere, jeg ved dog at garteneriet symbolisere edens haven !! alle ideer er velkomne og forresten god weekend -
mikrohistorien
Forumindlægved ikke om dette er det rette forum, men jeg studerer antropologi, og tænkte på, om der er en som havde lyst til at læse min første opgave (tre sider) om mikrohistorie igennem? har brug for lidt respons og kritik.. smid gerne din mail her, eller skriv en besked. ville være utrolig skønt, m... -
HJÆLP!
ForumindlægHej venner!!! Jeg har hårdt brug for jeres hjælp! På mandag skal vi aflevere en opgave, men jeg har ikke været til timerne pga en slem halsbetændelse....:'(Kan i hjælpe mig med denne opgave:Tegn i samme koordinatsystem grafen for hver af det to funktioner:f(x) = 10 * 0,7 i x'te (kan ik x ... -
Indien - Økonomi?
ForumindlægHej Er der nogle der ved hvor jeg kan få svar på dette spørgsmål? Redefør for den økonomiske udvikling i Indiken genne de sidste 10 åt. Læg særlig vægt på væksten i middelklassen og dennes købekraft? Er der nogle der har en hjemmeside, hvori man kan se økonomiers udvikling gennem de sid...
