Søgning på: fysik rapport densitet. Resultater: 19181 til 19200 af 23609
-
Optimerings projekt! HJÆLP!
ForumindlægJeg sidder i den situation og skal lave et projekt i matematik hvor jeg skal skrive teori omkring, differentialregning, tretrinsreglen og optimering. Det ville være en KÆMPE hjælp hvis nogle havde nogle rapporter el. projekter hvor det indgår. Jeg skal aflevere det i aften, så er virkelig i knibe... -
Linjespektrum - hjælp!
ForumindlægJeg har en rapport for, hvor jeg skal beregne bølgelængden af et linjespektrum. Jeg tænkte jeg skullle bruge ligningen: lambda=d*sin(0n)/n Min gitterkonstant d er 1*10^-3m/600 (da gitteret have 600 linjer pr mm)=1.6667*10^-6 Men når indsætter mine værdier (162.7 grader for 1.orden): lambda=1... -
Bortskaffelse af kemikalier
ForumindlægHej allesammen, jeg er i gang med at skrive en rapport om esterligevægt, hvor jeg er lidt i tvivl om, hvordan det kan være, at man blot kan hælde følgende kemikalier ned i vasken: 1) NaOH 1, M 2) Ethanol 3) Ethansyre 4) Esterblandingen(reaktionen mellem ethansyre og ethanoll) Er der en ven... -
Spytamylase.
ForumindlægHej. Jeg er igang med en spytamylase biologi rapport, og der kommer et punkt, hvor jeg kan skrive om fejlkilder og usikkerhed. Der vil jeg gerne fortælle, hvis forsøget fik andre resultater, hvis man ikke kølede stivelsen ned. Forsøget: 2 reagensglas, med stivelse (kartoffelmel og koldt vand bl... -
Biologi C Problemer
ForumindlægHej jeg er en dreng på 16 der går i 1.g, og jeg klarer mig fint i alle fag undtagen biologi. Lige nu for jeg 02 i biologi, men jeg vil gerne have karakteren op, og det kan jeg ved at skrive en god rapport om løgs DNA. Problemet er bare jeg ikke er den bedste til faget og løgs DNA er svært for mig... -
Inholdet af ascorbinsyre i en C-vitaminpille
ForumindlægHej! sidder mied en rapport, hvor jeg i 3. spørgsmål i databehandlingen, hvor jeg skal dette: Bestem ascorbinsyrens molare masse og beregn ud fra 2) en pilles ascorbinsyreindhold (i mg). Dette er spøgsmål nr. 2: Bestem den stofmængde NaOH, der var tilsat ved ækvivalenspunktet og dermed den ... -
hej folkens jeg har en virkelig forvirrende opgave og vil ønske lidt hælp :D
ForumindlægBestem afstanden mellem de to byer langs Jordens overflade.? København har GPS koordinaterne 55o 38’ N og 12o 38’ Ø. Toronto i Canada har GPS koordinaterne 43o 38’ N og 79o 22’ V. Løsningsforslag til KUN ÉN af ovenstående opgaver skal indgå i SO rapporten. Fo... -
DNA-restriktionsfragmentsanalyse
ForumindlægHej Vi har lavet et forsøg med gelelektroforese, hvor vi skulle undersøge DNA-fragmenters baselængder og skrive en rapport.. Ud fra teorien bliver der sagt følgende: DNA-materialet er opkoncentreret og klippet med to forskellige restriktionsenzymer. Skriv med egne ord mere om DNA og restriktio... -
blodtyper
ForumindlægJeg skal i en biologi rapport svare på disse to spørgsmål, men jeg er i tvivl om det jeg er kommet frem til er korrekt. her er spørgsmålene og jeg håber i kan hjælpe. 1. spørgsmål: en mor har blodtype B. Hendes børn har blodtype 0. hvilke(n) blotype(r) kan faderen være i besiddelse af? 2. spørg... -
Beregning af forventet forbrug
ForumindlægHej Jeg har udført et forsøg hvis formål er at bestemme indholdet af ascorbinsyrer. Vi har efterfølgende skulle skrive en rapport om forsøget og et af spørgsmålene vi skal svare på lyder således: "Beregning af forventet forbrug 0,00500 M diiod, under forudsætning af at juicen indhold af C-... -
Et lille spørgmål angående fedtstoffer
ForumindlægHej allesammen, jeg er på nuværende tidspunkt i gang med en rapport omhandler forsæbning af fedtstof(olivenolie). Da jeg skal beregne antal c-atomer, som er på hver fedtsyreradikal, vil jeg lige om der er forskel på antal c-atomer på "en fedtsyre" og "en fedtsyreradikal". Jeg... -
pH
ForumindlægHej :) Sidde og er ved at lave min rapport færdig med kan ikke finde ud af det her, nogen der kan hjælpe ? :D 1) Beregn de teoretiske pH vædier for 0,1 M HCl og NaOH. Er der overensstemmelse mellem de målte og de beregnede værdier. 2) Hvad kan afvigelser evt skyldes. Hvad kan jeg evt skrive ?... -
Forsøg med laser - afbøjningsvinkel og gitterkonstant.. HJÆLP!
ForumindlægGodaften Jeg sidder her med min fysikrapport, hvor jeg slet ikke kan finde ud af udregningerne af måleresultaterne. Spørgsmålene der skal besvares i sammenhæng med rapporten lyder således: a) Beregn afbøjningsvinklen og for hver orden n. c) Indtegn sammenhængende værdier af n og sin I et... -
Konstant hastighed
ForumindlægJeg har lige et spørgsmål. Jeg sidder med en rapport om konstant hastighed og er blevet i tvivl om den konstante hastighed bør vise sig som en linær funktion eller en anden type?? Vi har også tre overordnet formler til vores teori Fluft = k·A·v^2 Ft = Fluft m=(k/g)=v^2 Jeg fors... -
æggeceller
ForumindlægJeg er igang med en biologi rapport, som omhandler at undersøge æggestokke, kromosomer osv. i et mikroskop. Jeg har til diskusionen blandt andet fået spørgsmålet: Hvorfor er æggecellen størrere end de øvrigere celler i æggestokken? Jeg har forsøgt at finde svar både i bogen og nettet, men ingen... -
Optimering
ForumindlægHej. Jeg sidder også skal skrive en rapport i matematik. Problemformuleringen lyder: Besvarelsen skal indeholde et kort afsnit, hvor differentialkvotientbegrebet defineres og der forklares, hvordan differentialkvotienten kan benyttes ved optimering. Desuden skal i undersøge om materialefor... -
Æggestokke
ForumindlægJeg er igang med en biologi rapport, som omhandler at undersøge æggestokke, kromosomer osv. i et mikroskop. Jeg har til diskusionen blandt andet fået spørgsmålet: Hvorfor er æggecellen størrere end de øvrigere celler i æggestokken? Jeg har forsøgt at finde svar både i bogen og nettet, men ingen... -
Stivelsesnedbrydning med enzymet Termamyl(amylase) og anvendelse af Michaelis-Menten modellen
ForumindlægJeg har svaret på min konklusion om hvad der er sket i forsøget og vores resultater, samt at jeg har brugt modellen og udregnet Km og Vmax. Jeg ved dog ikke hvordan jeg skal gribe min diskussion an. min Rapport er på ca 16 sider og teoriafsnittet er på ca. 2,5 side. Nogen der kan skube min dis... -
Biologisk undersøgelse
ForumindlægJeg skal skrive en bilogi rapport ud fra en undersøgelse vi lavede. Det handlede om at vurdere tilstanden af en sømose vha. makroindexmetoden og undersøge effekten af at tilsætte plantenæringsstoffer til en vandprøve. Under min teori, er der krav på at jeg skal forklare foreskellen på en kvanita... -
Mekanisk, kinetisk og potentiel energi
ForumindlægHej, jeg er igang med et forsøg angående hoppende bolde. Her måler jeg de nødvendige fysiske størrelser når bolden falder og hopper op og ned. Jeg har kigget på en persons rapport angående det samme forsøg, hvor der er afbildet en graf over kinetisk, potentiel og mekanisk energi. Man kan se at de...
