Søgning på: idræt c. Resultater: 19181 til 19200 af 60600
-
OT-tal
Forumindlægjeg har fundet ud af at udregne OT, men har bare et lille probem... kan kun finde ud af de hvis stofferne eller ionerne indeholder O eller H... hvad gør jeg hvis jeg foreksempel skal udregne SF6 el CN-??? -
Kvantefysik - 24 timers eksamen i dag :)
ForumindlægMed udgangspunkt i atomers emission af lys skal du gøre rede for opfattelsen af lys som partikler (lysets partikelnatur) Du skal omtale interferensforsøg med lys og opfattelsen af lys som bølger Du skal gøre rede for den opfattelse af verden, der ligger i kvantefysikken. Specielt spørgsmål 1 giv... -
Kemi eksamen - Det periodiske system
ForumindlægHej.. Jeg er i den situation at jeg skal op i kemi B-niveau eksamen. Et af vores emner er "Det periodiske system og atomernes elektronsystem", men jeg synes det virker meget tyndt og let, hvis man skal nå at vise hvad man kan. I min dispostion er jeg indtil videre nået frem til: 1.Over... -
Fysik/kemi eksamen
ForumindlægHej allesammen, jeg skal op til fysik/kemi eksamen imorgen, vil gerne spørg om hjælp i forbindelse med organisk kemi, om hvilke forsøg jeg kan vise ? : ) tak -
1,2dibromethan
ForumindlægEr der nogen der ved hvad bruttoformlen for 1,2dibromethan er ?? -
udregning af vinkel
Forumindlægnår jeg har strl på en trekant, hvordan regner jeg så vinklerne ud? ved at den ene vinkel er 90 grader. men hva med de 2 andre? -
fenylhydrazoner
ForumindlægEr der i kemiens verden noget der hedder: Fenylhydrazoner? hvis ja hvad er det så? -
Trigonometri - Dragen
ForumindlægHej allesammen. Jeg har brug for en der kan hjælpe mig med at beregne opgaverne a) b) Selv opgaven er vedhæftet. Det kunne være meget sødt af jer, hvis i vil sige hvordan i gør step by step -
Stivelse - definition og alfabindinger.....
ForumindlægBestår stivelse kun af alfabindinger, og i såfald, hvorfor kan alt stivelse så ikke nedbrydes i tyndtarmen af enzymet amylase?????? det såkaldte resistent stivelse... I min bog står desuden at stivelse er en blanding af homoglykaner....hvad menes der helt præsist her?? menes der at det er en ... -
Densitet
ForumindlægHej venner... Hvordan kan det være is fylder mere pr. g end flydende vand? Når man fryser ned i en lufttæt isterningepose, er det jo ikke muligt for luften at slippe ind. Molekylerne ligger jo også mere stille i fast form end i flydende, så for mig at se burde det også veje mere... Håber I k... -
Centripetalkraft
ForumindlægNår summen af kræfterne på et legeme peger ind mod centrum, er betingelserne for en jævn cirkelbevægelse opfyldt. Når dette er sagt, kan jeg ikke helt forstå udtrykket "når kraft_1 leverer den til cirkelbevægelsen nødvendige centripetalkraft". Med dette udtryk lægges der jo op til, at ... -
Oxidation af tertiær alkohol
ForumindlægNormalt snakker man jo om oxidation af primære og sekundære alkoholer da tertiære alkoholer "nedbrydes" når de bliver oxideret, hvad menes der med nedbrydes? Fx. hvis man har 3-methylpentan-3-ol vil den så, hvis oxideret ikke blive til en keton og en carboxylsyre? Eller er jeg helt ga... -
HJÆLP MATEMATIKKK!!!!
ForumindlægHej alle!! Er I ikke lige søde at hjælpe mig med denne opgave, har virkelig prøvet alt og kan slet ikke finde ud af den!! det er det vedhæftede billed, hvor der står opgave 2! Tak på forhånd. -
Find a værdier for andengradsligninger
ForumindlægHej alle har virkelig brug for hjælp her Har en opgave der lyder sådan her: (a+7)x^2+(a+4)x+1=0 Man får at vide at der findes 3 værdier af a hvor denne ligning har én løsning. Og man skal så bestemme de tre værdier. Er selv kommet frem til at diskriminanten nok skal give 0 da ligningen ... -
Orbitaler
ForumindlægHej. Er der nogen der kan forklare forskellen mellem alm pi-binding og pi* binding? Og hvad er en n-binding (en non-binding)? på forhånd tak :D -
Saltindhold i havvand
Forumindlæg0,05 M sølvnitratopløsning 0,25 M kaliumchromatopløsning 10 mL havvand 10 mL fortyndet havvand V(agNO3) = 14 mL Hvordan? Beregn koncentrationen af natriumchlorid i fortyndet havvand: Beregn koncentrationen af natriumchlorid i oprindelige havvand: -
HJÆLP!
Forumindlæg2(2a-1)-3(3-2a)? reducering please en løs og hjælp!? -
Hjælp til denne opgave
ForumindlægHåber på hjælp til denne opgave -
lyseksam
Forumindlæghej hvis jeg nu trækker lys til eksamen hvad kan man fortælle om : gammastråling infrarødt mikrobølger -
dybeste tone
Forumindlæghej der står i min opg at en ung person hører 20 Hz til 20 kHz bestem bølgelængde for den dybeste tone han/hun kan høre er det denne formel jeg skal bruge v=lamba/T tak på forhånd
