Søgning på: barndommens gade analyse. Resultater: 19201 til 19220 af 28984
-
Kviksølv
ForumindlægHej, Man kan måle sin kviksølvkoncentration i forskellige maskiner vha. hårprøver. Men ved I hvorfor det netop er hår man bruger til at måle kviksølvkoncentration i kroppen? -
Bevis af ulighed
ForumindlægShow that for any real number x it follows that: Bogen har i det pågældende afsnit forklaret om absolutværdi-funktionen og trekantsuligheden. Jeg tænker umiddelbart, at man skal isolere x i uligheden, og vise at alle reelle tal opfylder den ulighed man ender med. Har forsøgt at gøre det sål... -
LOL for en sindsyg sætning
ForumindlægHej alle derude :-) Jeg har lige oversat den nok mest sindsyge sætning fra tysk til dansk, jeg har da aldrig været udsat for noget lignende - vil lige dele den med jer. Er den ikke bare det væreste I nogensinde har set??? OMG siger jeg bare... […] At tiltalte havde kørt spirituskørsel efter d... -
Det skrå kast med luftmodstand
ForumindlægHej. Jeg går i 2.g og har matematik og fysik som studieretningfag. Jeg er i gang med et mini-studieretningsprojekt, hvor emnet er det skrå kast. Jeg har sat mig ind i alle formler, når der ikke tages højde for luftmodstand. Jeg vil dog gerne hive niveauet i mit projekt endnu højere op og har... -
videnskab 100 % rigtigt
Forumindlæger det videnskaben beviser 100 % rigtigt eller hvad -
D'Hondt og Saint-Laguëls metoder
ForumindlægHej. Er der nogle der kan give link eller har noget godt materiale angående disse to valg metoder. Hvor de er beskrevet eller hvor der er udregnings eksmpeler. Hilsen Mikkel:) -
Meget enkelt spørgsmål.
ForumindlægHvilken tidsperiode kan man sætte på 1980'erne? Hvad var kendetegnet ved romanerne i denne tid? (Eks. 1990'erne - minimalisme) -
Projekt...
Forumindlæghej allesammen. vi skal have projektuge her i uge 10, og vi har allerede fået vores emne, som er magt. vi skal så finde nogle underemner, som vi vil arbejde med. jeg vil bare hører om der var nogle af jer, som havde nogle godt ideér til hvad det kunne være?(: tak på forhånd :D -
Projektopgave om integration (HJÆÆLP)
ForumindlægJeg har om integration som projekt opgave er helt lost i min problemformulering,hvordan kan jeg gøre det bedre så der mere bid i?? Emne: Integrationen i Danmark / Integration og indvandrerne Problemformulering: Hvorfor er det vigtigt at integrere sig? Indhold: Indledning Problem... -
Tænker i over livet?
ForumindlægSad lige og undrede mig :-) Er jeg den eneste der konstant tænker på livet, mine drømme, sorgen, går tur om natten når himlen er klar og opservere stjernerne, går tur ved vandet, skriver digte, essays om livet osv. Er der ingen der er sådan? -
AT 2013: Kampen for det gode liv
ForumindlægSå er AT 2013 emnet her. Kampen for det gode liv er titlen, og nu begynder arbejdet med AT for alvor. Der er masser af muligheder indenfor emnet "Kampen for det gode liv". Hvordan vil du gribe opgaven an? AT 2013 opgaven beskrives således: Du skal vælge en sag, hvor en kamp for ... -
Projektopgaven i 8. klasse..
Forumindlæg8. & 9. klasse på min skole laver projekt, og overemnet er "Klima". Min gruppe på tre piger, har så valgt at lave om tankergangen bag materialisme, grådighed, ulighed, reklamer osv. Vi har lavet en problemstilling der bla. indeholder følgene spørgsmål: - Hvorfor lader vi os påvirk... -
Statistik
ForumindlægJeg har et problem vedr. en opgave i statistik/dataanalyse: Spørgsmålet lyder således: c) Ved boligskift flytter nogle familier i dyrere boliger og andre i billigere boliger. Det afhænger bl.a. af livssituationen. Undersøg om boligkøbere, som sælger en ejerbolig i forbindelse med køb af ny boli... -
HJÆLP kilder
ForumindlægHej guys! Jeg har problemer med at finde nogle kilder, som befolkningen og myndighederne har skrevet i 1853 i københavn (evt. breve og dagbøger) under koleraepidemien. Nogle der kan hjælpe med at finde nogle kilder (anbefalde nogle)? -
Beregning af elektronegativitet
ForumindlægHej venner :D Jeg har et liiille sprøgsmål: Jge skal finde elektronegativitet i nogle forskellige forbindelser, og jeg er blevet lidt i tvivl om man skal regne H to gange i H2O?? Er ret forvirret her. Jeg ved H2O er polært og det er klart mest tydeligt polært når man kun regner med H en gan... -
AT - Naturgeografi og samfundsfag?
ForumindlægHej :) Nogle der kan få kombineret naturgeografi (på B-niveau) og samfundsfag (på a-niveau) i et godt emne til AT? Med hensyn til metoder, så er det noget kvantitativ metode som kan bruges, men spørgsmålet er bare hvilket teknologisk gennembrud der er sket i naturen som kan kombineres til samfund... -
lige i nærheden
Forumindlægjeg skal for første gang i mit liv skrive en opgave af en bog og den bog er romanen af Martha Christensen så kunne godt bruge nogen råd da vi får karakter -
Metoder, HASTER
ForumindlægHej.. Jeg skal snart til mundtlig eksamen i AT og da dette er et metodefag, ved jeg, at lærerne går meget op i metoder, men hvilke metoder bruger man egentlig i psykologi?? Min opgave omhandler apartheid. Jeg har i opgavebesvarelsen belyst hvilke primære psykologiske aspekter der optræder i boge... -
H.C. Andersen - Skyggen - HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg er i gang med at skrive en litterær artikel, hvor jeg skal ligge meget vægt på det med genrebestemmelse. Jeg ved godt, at det er et eventyr, men hvilket slags eventyr er jeg i tvivl om. Så håbede noge kunne hjælpe mig på vej? Tak på forhånd (: -
Spørgsmål angående Molekylær Medicin - Karakterer, studiejob, fremtidsjob og biologi
ForumindlægHej alle på Studieportalen, Har fire spørgsmål, som jeg håber i kan svare på :D - Ville spørge jeg, hvorvidt karakterer er vigtige på studiet (er det fx. på medicin, hvor det er godt nok bare at få mindst 02, eller er det måske ligesom Jura, hvor man skal have høje karakterer for at få et fedt ...
