Søgning på: matematik c hf noter. Resultater: 19201 til 19220 af 98817
-
Økonomi?
ForumindlægHej. Jeg overvejer meget at søge ind på økonomi næste år, dog mest pga. det samfundsfaglige aspekt og det matematiske. Er dog i tvivl om der er for meget "regnskabs-agtigt" eller bank-agtigt i studiet? Mine andre studieønsker er jura og statskundskab, men har ikke snittet til dem desvær... -
entalpi
ForumindlægHej hej.Så er der atter en kemiopgave der er gået i hårdknude for mig. Håber der er en der kan hjælpe.Forsøg 1:I et lille plastikbæger fyldes fra måleglas 50 ml 1 M saltsyre.Begyndelsestemperaturen af saltsyren i bægeret noteres.(24,5 C)Ca. 30 cm. Magnesium-bånd vejes med en nøjagtighed på 0,001 ... -
Vektorer
ForumindlægHejsa.. Opgaven lyder: I en plan er givet tre vektorer a, b og c hvor b=c-a længden af a=5 længden af c=3 a*c=0 Beregn længden af b Beregn vinklen mellem b og c Håber nogen kan hjælpe mig..! -
haster meget !!!
Forumindlæghej folkens :) Lige nu går jeg i 3.g, jeg har valgt matematik på A, men jeg har fortrudt det. Tror I godt jeg kan vælge et andet fag i stedet for matematik, og kan jeg så godt komme op i matematik eksamen sammen med 2.g'erne på b til sommer ?? -
matematiske spørgsmål HJÆLP
ForumindlægHej. Jeg skal snart op til mundtlig matematik, og har stort set forberedt alle de matematiske spørgsmål jeg kan komme op i, undtagen 4 små opgaver som jeg ikke rigtig kan finde ud af .. spørgsmålene lyder: 1. Gennemgå funktionen log(x): definition, regneregler, anvendelser. 2. Forklar betydni... -
Omsætning af malervarer hos forhandlerkæden Flügger
ForumindlægHejsa. Jeg sidder lige og laver min matematik aflevering, da jeg stødte på en opgave, som jeg har lidt svært ved at løse. Opgaven lyder således: Omsætning af malervarer hos forhandlerkæden Flügger kan i perioden 2009-2013 med tilnærmelse beskrives ved modellen f(x) = 125,7x + 1447, h... -
ultrakort engelsk stil, til rettelse
ForumindlægThe theme is eating disorders. Here it’s about a teenage girl who is obsessed with losing weight. It goes so far that she becomes(?) anorexia. She is a perfect student, but that is not enough for her. She want’s attention and compliment about her look. She is from the beginnig a control-freak and... -
Stille og stille spørgsmål :D
ForumindlægEr der nogen jeg må stille en helt masse spørgsmål til omkring den der hjemmeside man skal udfylde som hedder www.optagelse.dk og hvad der skal ske bagefter på STX eller gymnasiet? -
optagelse på medicin
ForumindlægHej med jerEfter at havde læst debat https://www.studieportalen.dk/forum/viewtopic.php?t=230888, faldt det mig ind at der var et par stk der også vil søe ind på medicin..Det ville jeg også selv, men jeg har nok ikke gennemsnittet, derudover skla jge tage nogle sygeeksaminer i aug/sep efter ferien... -
Vandstand
ForumindlægHåber en venlig sjæl kan hjælpe mig med denne opgave :)Til et kar hører to vandhaner A og B samt et udløb C. Gennem A strømmer 20 l. vand i minuttet. B er en stor hane, der egentlig er lukket. pakningen er imidlertid i stykker, så hanen gradvis bliver mere og mere åben. den drypper i begyndelsen ... -
Installering
ForumindlægJeg har MikTex (jeg bruger Microsoft). Er det nok til at starte med? Jeg vil lige se, hvad det er så jeg vil helst undgå at installere for meget. Anyways, jeg følger denne her guide: http://www.imf.au.dk/system/latex/bog/ på første side af guiden, og jeg har skrevt eksemplet ind i Notebook og gem... -
Kommentar til brug af SP
ForumindlægHej SP ( og brugere af SP ). Foranlediget af denne tråd: https://www.studieportalen.dk/forums/thread.aspx?id=1494681 og med SP's ønskede formål for øje, fatter jeg ikke at SP ser gennem fingre med dennes ( og lignende trådes ) brug af SP. Lån af dispotion, står der, til inspiration, eller ... -
Hjælp !
ForumindlægJeg har fået en opg. i matematik som jeg bare ikk kan finde ud af. help ! Grafen for en funktion f(x) er en parabel, som skærer akserne i punkterne P(2,0), Q(8,0) og R(0,4). a) Bestem forskrift for f(x) -
Find diskriminanten
ForumindlægJeg har stykket : En andengradsligning er givet ved x^2-x-12=0 Jeg har ved hjælp af diskriminantformlen kommet frem til at : a : x2 b2: -x c: -12 d : b2 - 4• a•c = x2 - 4 • -x• -12 Er det korrekt -
Efter gymnasiet?
ForumindlægEfter dette skoleår skal vi 3g'ere videre i livet. Nogle holder et sabbatår, andre går direkte videre... hvad er jeres fremtidsplaner? Man behøver ikke at være 3g'er for at svare, folkeskolelever, 1., 2., 4. og 5.g'ere må også meget gerne :) Jeg vil gerne holde et sabbatår, hvor jeg... -
Links til differentialligninger, differentialregning og integralregning?
ForumindlægHej folkens! Jeg er virkelig en hat til differentialregning, integralregning og differentialligninger - især sidstnævnte - så jeg ville høre om nogen af jer har nogle links til steder, hvor det bliver forklaret fra bunden og helst lidt pædagogisk? På forhånd tak! - Monika. -
Reaktionsskemaet for en additionsreaktion
ForumindlægJeg mangler denne opgave i min journal om reaktioner med carbonhydrider og denne er med drbrom og oct-1-en spørgsmålet er Skriv reaktionsskemaet for en additionsreaktion mellem dibrom og oct-1-en (strukturformler): men jef er meget usikker på hvordan det skal tegnes med strukturform kan ... -
Skal det virkelig være HHX?
ForumindlægJeg har siden ottende klasse haft denne her drøm om at gå på HHX, men har ofte oplevet lave karakter i matematik. Jeg ligger mellem 4-7, men sprogligt er jeg meget godt med. Det bare mere træls at man ifølge den nye gymnasiereform skal have mat på b eller tre sproglige fag (det med de tre sprogli... -
forslag til emner
ForumindlægHej alle !.. Jeg ville lige høre, om der nogen som vil give nogle forslag til, hvilke fag og emner man kunne bruge til SRP opgaven Fagene er matematik, kemi eller fysik.. :) Håber der er nogle der har nogle forslag. -
Optagelseprøve
ForumindlægHej, jeg skal til optagelseprøve på fg ( Frederiksberg gymnasium) det er nogle skriftlige prøver i dansk, matematik og engelsk. Nogen der har prøvet det før? Eller ved hvordan det forgår?. Tak på forhånd
