Resultater: 19221 til 19240 af 436512
-
Differentation
ForumindlægJeg skal differentiere følgende udtryk vha. brøk regneregelen for differation 1/((x^2 -4x +3 )^2) Og jeg får: (-2(2x -4 ))/((x^2 -4x +3)^2) Den kan ikke regnes mere ud vel? -
Konjunktur sammenligning
ForumindlægHej! Ved godt at der er skrevet noget om det herinde i forvejen, men jeg prøver igen. Jeg skal sammenlignw konjunkturforløbene i Danmark med et selvvalgt land siden 1990. Hvilket lan kunne det være? og hva kunne man så komme ind på? -
f(x) = -1/2x^2+5
ForumindlægI et koordinatsystem med begyndelsespunkt 0 er er parabel graf for funktionen: f(x) = -1/2x^2+5 1)Beregn koordinaterne til parablens skæringspunkter med kooordinatsystemets 1. og 2. akse?i den 1. akse har jeg brugt formlen: ax^2 + bx + c = 0 ... -
Konjunktur opgave
ForumindlægHej Jeg har fået en opgave hvor jeg skal svare på disse spørgsmål. Ved at nogle af disse ting er allerede diskuteret her inde! Redegør for konjunkturbegrebet og betydningen af konjunktur og trend. Sammenlign konjunkturforløbene i Danmark med et selvvalgt land siden 1990. Hvilket land skal det væ... -
hjælp til økologi..
Forumindlæghej lige et spørgsmål, jeg håber i vil hjælpe mig med..1. Hvad er forskellen på makronæringsstoffer og mikronæringsstoffer?Mange mange tak på forhånd -
Medicin
ForumindlægHej alle, der kan svare på et spg ang at studere medicin :) Jeg er en dreng på 18 år, jeg går i 3g. Jeg kunne godt tænke mig at læse medicin, jeg har bare nogle spg: Er studiet så hårdt/omfattende at det tager en masse fra det sociale, dvs. man i lang tid ikke kan lave andet end at læse? Hvorda... -
en opgave
Forumindlægl er bestemt ved y=-2x-10beregn afstanden fra punktet p(3,-2) til linjen l.hvordan gør jeg?? -
Ligningsystem med tre ubekendte
ForumindlægOpgaven lyder således Løs ligningssystemet ax-4y=2 9x-ay=-3 Er der nogen der kan hjælpe? -
Reaktionsskema skrevet rigtigt op?
ForumindlægHey.. er denne reaktionsskema skrevet rigtigt op?Pb++(NO3)-2 (aq) + K2+SO4--(aq) → PbSO4(s) + 2KNO3 (aq)Har hørt at man ikke må skrive plusser og minusser på højre side af reaktionspilen, passer det? fx Pb++SO4--(s) -
produktion m.m HJÆLP!
Forumindlæghej. jeg sidder med en mat. opgave hvor jeg er gået helt i stå. håber nogle vil hjælpe mig. produktionen af en vare på en virksomhed. det producerede antal enheder pr dag betegnes x. virksomheden kan højst producere 2500 enheder pr. dag af denne vare. produktionens omkostningsfunktion er K(x)=0,0... -
Hvad er et pilotforsøg?
ForumindlægEr der nogle der kan forklare mig, hvad et pilotforsøg er, og hvilken værdi kan man tillægge et sådant forsøgs resultater? -
rettelse af en kort summary-plase help..
Forumindlæghejsa..jeg håber der er nogen der gider rette denne summary igennem for grammatiske fejl(rettes i nutid)..tak på forhånd..Summary about ”Volden i den amerikanske drøm”The article is written by Per Dabelsteen and is about an interview with the film director, Michael Moore about his documentary fil... -
Article
ForumindlægHej :)jeg har netop fået en aflevering for i engelsk. Afleveringen går ud på at skrive en artikkel om...., hvilke ikke er relevant :D Det er dog ret lang tid siden jeg sidst har skrevet en artikkel og kan derfor ikke helt huske hvordan man gør. Har i nogle hints angående ting jeg skal huske når j... -
kvad. f(x)
ForumindlægNu spørger jeg måske dumt, men hvordan differentierer jeg kvad. f(x) vha. tre trins reglen? Er det det sammen som bare kvad. x? /: -
Kan i hjælpe følgende? (oversættelse)
Forumindlæg”Heinrich Sover endnu.” ”Familien står tidligt op.” ”Sabine og moderen sover ikke mere.” ”Alle vasker sig i badeværelset.” ”Dagen begynder med morgenmad.” ”Sabine drikker te.” ”Forældre og Heinrich drikker kaffe... -
Skalering og Rotering... men....
ForumindlægHej med jer, Jeg har til opgave at skalere og dernæst rotere en firekant med hjørnerne (0,0), (4,0), (0,6), (4,6), og rotere med 45 grader. Dvs. punktet (x','y) bliver sendt i (x,y) (x') (x) (y') = A(y) (1 ) (1) Synes ikke rigtigt jeg har kunne finde en formel som gø... -
Latin forum
ForumindlægDet kunne da være rart med et sted til Latin, så den ikke skal køre under alt muligt andet. Det er vel omtrent halvdelen af alle på gym der har latin (læs. sproglige) plus os andre der har valgt det som mellemniveau -
Integrering
ForumindlægHjælp!!!Jeg har en stamfunktion der hedder:F(x)=6x-(3/2)*x^2+kSå skal jeg finde k, så den nye graf som har linjen med ligningen y=3x+2 som tangent.Hvordan finder jeg mit k?Mvh. Jesper. -
Differentiering
Forumindlægf1(x) = 4*kvrod(x) f'1(x) = 4/(2*kvrod(x)) f2(x) = -0,5*kvrod(x)(x^2+6x). f'2(x)(-0,5/2kvrod(x))*(x^2+6x) + (2x+6)(kvrod(x)*(-0,5) f3(x) = (5*kvrod(x)-2x)(-3/(x)+2) f'3(x) = (5/(2*kvrod(x)-2)*(-3/(x)+2) + (3/x^2)(5*kvrod(x)-2x) f4(x) = 3(2x^2-6x+9), f'4(x) = 3(4x-6) = 12x-18 f5(x)... -
Matematik
ForumindlægNår Hermann kører med city-bilen koster det 100 kr. at kører 7 km. Det er 50 kr dyrere at køre 10 km. end at køre 5 km. Find forskiften for den linære sammenhæng y = ax+b, hvor x er antal kørte km, y pris i kr, a km-takst og b startsgebyr. Nogle som kan hjælpe med dette hvordan skal den...
