Søgning på: international økonomi a eksamen 2014. Resultater: 19221 til 19240 af 170365
-
Hjælp til uddannelse på universitet
ForumindlægHej folkens. Jeg vil rigtig gerne enten studere filosofi eller psykologi (tror dog ikke jeg har min karakter er høj nok til psykologi). Derudover ønsker jeg at kombinere en af disse to uddannelser med en business relateret kandidat. Er det noget der kan lade sig gøre? Har I nogle forslag til, hv... -
Hvilken uddannelse skal jeg vælge?
ForumindlægHej jeg ved godt at der er lang tid endnu til at vælge uddannelse men jeg vil lige høre hvilken uddannelse i kan komme med, hvis jeg altså interessere mig for naturvidenskabelig fag. Jeg elsker alle naturvidenskabelig fag dog mest matematik og fysik. Det skal være uddannelser der kan give en god ... -
Hjælp til at forstå sætninger til lettere dansk
ForumindlægHej. Jeg har lidt svært ved International Økonomi, da vi kun har haft faget cirka 4 gange nu, og allerede har fået vores første fremlæggelse for. Her er nogle sætninger jeg gerne vil have "oversat" til noget jeg forstår 1. Den skønnede udvikling i de offentlige udgifter og indtægter fr... -
karakter
ForumindlægJeg er bange for, at jeg får 6,7 i snit, men det er mit håb at få 7. Hvis jeg nu lader vær med at tage til den sidste eksamen (Jeg bliver snart student nemlig) og vælger merit for at forbedre de karakterer jeg er dumpet i. Vil det være bedre? Er der nogen, der har været i samme situation som? -
Aflagte facitlister
ForumindlægHej, er der nogle som ligger inde med aflagte facitlister fra matematikbutikken.dk? -
Eksamensspørgsmål
ForumindlægHej Studieportalen Sidder og forbereder til skriftlig eksamen hhx mat A er stødt på den her uden hjælpemidler nogen der har et hint til hvad jeg kan gøre? -
Økonomistudiet
ForumindlægHej alle, Jeg vil gerne starte på økonomi-studiet i Århus efter sommerferie, og det ligger helt klart at det er det jeg har lyst til. Jeg skal ikke lave andet end at arbejde indtil september, så jeg ville høre om der er nogen økonomistuderende (eller andre), der har nogen gode råd til hvordan ma... -
vægtning rigtigt udregnet?
ForumindlægHar jeg udregnet dette korrekt eller forkert? Fag - Karakter * vægt = sum Afsætning B - mundtlig 7 * 1,5 = 10,5 Dansk A - skriftlig 4 * 1 = 4 - mundtlig 4 * 1 = 4 Engelsk A - mundtlig 7 * 1 = 7 - skriftlig 10 * 1 = 10 Informationsteknologi C - mundtlig 12 * 0,5 = 6 IØ B - mundtlig 2 * 1,5 = 3 M... -
Hjælp til Statistik
ForumindlægHej Er der en der kan hjælpe med at løse denne Hændelsen A er at bestå eksamen i erhvervsøkonomi. Hændelsen B er at bestå eksamen i samfundsøkonomi. Sandsynligheden for at bestå erhvervsøkonomi er 0,8 og for at bestå samfundsøkonomi 0,7. Desuden er sandsynligheden for at bestå samfundsøkonom... -
Økonomiopgave om aggregeret udbud/efterspørgsel
ForumindlægJeg har fået stillet følgende økonomiopgave: Vi betragter et fuldkommen konkurrence marked for en given vare. De danske forbrugeres aggregerede efterspørgselskurve er aftagende, mens de danske producenters aggregerede udbudskurve er voksende. Der er et stort internationalt marked for det paglde... -
Hvad skal jeg vælge?
ForumindlægJeg begynder på stx til næste år.Hvad vil være klogest at vælge:1) Kemi A + Fysik A + Matematik B2) Kemi A + Matematik A + Fysik B3) Matematik A + Fysik A + Kemi BJeg synes alle fag er rigtig interessante, og nej jeg ved ikke hvad jeg vil være.Jeg har ikke lyst til at have dem alle på A, for det ... -
Stelton
ForumindlægHvad er der galt med Stelton? Vi kan umuligt finde problemer til denne velfungerende virksomhed! -
Jeg er i tvivl om jeg vil på efterskole eller bare direkte på HHX efter 9. klasse
ForumindlægHej =)! Jeg er en dreng som lige er fyldt 15 år og går i 9. klasse. Jeg går og tænker rigtig meget over hvad jeg vil efter 9. klasse. En ting jeg er sikker på, er at jeg vil læse jura på universitet efter HHX. Men jeg ved bare virkelig ikke om jeg vil på efterskole inden HHX. Jeg er bange for... -
skal til danskeksamen på torsdag please hjælp
Forumindlæger der nogle der kan hjælpe mig med analysere "historien om en moder" -
Karakter beregning
Forumindlæghvordan beregnes karakterene på gymnasiet? V.H Nabil Raad -
Lidt hjælp søges
ForumindlægHej!er der nogen der kan hjælpe mig med at lave a og b i opgave 1.Jeg aner ikke hvordan jeg kan komme igang. Man kender ikke vektor b til at finde projektionen og derefter længden af den. Og jeg ved ikke hvordan jeg så kan finde a bagefter. C og d kan jeg godt finde ud af hvis der er nogen der ka... -
Hjælp til Bevis
ForumindlægHej venner! Jeg er simpelthen totallll lost i beviser (generelt) og så lige det vi har om i skolen lige nu, integralregning. Er der nogen som kan forklare hvordan systemet er for beviser for min lærer er super dårlig til at forklare og jeg fatter intet + eksamen er nær :( på forhånd tak. vh. An... -
Tysk eller Engelsk som valgfag
ForumindlægHey, Jeg skal snart til at vælge valgfag, men er meget usikker på hvad jeg skal vælge. Jeg tænker enten at opgradere Engelsk B til A eller Tysk B til A. Usikkerheden kommer her: I tysk er jeg god til mundtlig, men dårlig til skriftlig og i engelsk er jeg god til skriflig, men ikke helt så god ti... -
Supplering
ForumindlægHejsa SP! Jeg har lige nogle spørgsmål vedrørende supplering. Jeg har læst, at studenter, der afslutter gymnasiet før 2021 (altså afgangsstudenterne i 2020), kan forbedre deres gennemsnit vha. GSK supplering. Hvis dette er tilfældet, hvilke fag kan man så supplerer, og vil man kunne gange sit s... -
HJÆLP! Hvor finder jeg Bush's tale efter 9/11?
ForumindlægHeeej. Sidder og er igang med at skrive SRP om international politik. Min problemformulering lyder således: En gennemgang af væsentlige sider af USA's reaktion på terrorangrebet den 11. september 2001. en analyse af forskellen på amerikansk udenrigs- og sikkerhedspolitik under den kolde...
