Søgning på: amish folket. Resultater: 19301 til 19320 af 19974
-
Hvordan udregner jeg vinkelaccelerationen af en vægtstang?
ForumindlægJeg sidder lige og arbejder lidt med vægtstangsprincippet, og er kommet lidt i tvivl om hvordan vinkelaccelerationen (og egentlig også vinkelhastigheden) skal udregnes. Vinkelhastigheden og vinkelaccelerationen bør også være den samme, korrekt? Den idé er taget ud fra at når vinklen er f.eks. 0,... -
Behøver/behøves
ForumindlægJeg er studerende og sidder og retter en tekst, hvor der står: "Forældre behøves ikke at slå, hvis de vil straffe deres børn..." Er vi enige om, at det skal rettes til behøver? Men hvorfor? Jeg hitter ikke en regel, jeg kan bruge til noget... -
Matematik december 2012
ForumindlægNogen der har været op i matematik eksamen i dag? Som kan sætte sin besvarelse ud? Vil rigtig gerne sammenloigne det med min besvarelse -
Arvegang, genotype m.m.
ForumindlægFirkant = mand. Cirkel = kvinde Gul = syg. Grøn = rask. A = syg. a = rask. 1. Forklar arvegangen for egenskaben vist i figur 1 nedenfor. 2. Angiv genotyper for samtlige individer. http://img21.imageshack.us/img21/9991/pedigree.gif 3. Figur 2 viser en stamtavle fra en familie hvor der hos nogle in... -
Vikingernes religion
ForumindlægEr der nogle som kan hjælpe mig i forhold til vikingernes religion. Jeg har læst at deres religion ikke var asatro, som mange ellers tror. Det her er taget udefra et link som fortæller om asatro og vikingerne i norden: En Gode. Foto: Jonina K. Berg "Asatro er dyrkelsen af de gamle nordi... -
Jura eller erhversjura
ForumindlægHej, til sommer skal jeg starte på en universitetsuddannelse, dog er jeg i tvivl om, hvorvidt det skal være jura eller erhvervsjura. Jeg har et ønske om, at arbejde i udlandet efter endt uddannelse, så hvilken uddannelse er det mest oplagte at vælge, hvis man ønsker et fremtidigt arbejde i udla... -
Bestem f'(x) og g'(x)
ForumindlægJeg har brug for hjælp til denne opgave. Jeg ved ikke hvordan den skal regnes På forhånd tak -
Hvilke lyde er svære at udtale?
ForumindlægHej alle, Hvilke lyde er svære for nogle mennesker at udtale? Jeg har hørt at nogle mennesker har problemer med R, L og F, men hvilke andre er der? Jeg skal bruge det til min projektuge, hvor jeg skal udvikle et sprog, der ville være utroligt nemt at lære for alle mennesker. -
Forskellen på dansk kronik og engelsk paper
ForumindlægHej alle! Sagen er den, at jeg i morgen skal til Engelsk B skriftlig eksamen. I går var jeg til dansk eksamen, hvor jeg skrev en kronik. Her synes det mig at forekomme, at dansk kronik og engelsk paper ligner hinanden utroligt. Så jeg ønsker blot høre, hvilke forskelle, der evt. er imellem disse ... -
Tekster omkring kvindestillingen i de Arabiske lande
ForumindlægHej, Jeg skal snart op til engelsk eksamenen og har om kvindestillingen i de arabiske lande i forhold til kvindestillingen i Danmark. Jeg har lidt droppet at låne en masse store tykke bøger som jeg alligevel ikke kan nå at læse og har søgt rundt på nettet, men har ikke fundet det helt store desvæ... -
Sprogrejse med EF
ForumindlægJeg vil gerne på sprogrejse med EF den her sommer til Eggland. Jeg ville gerne vide om nogle af jer havde erfaringer med EF? Er der andre organisationer i kan anbefale? -
Jura
ForumindlægHej. Jeg har søgt ind på jura studiet på KU. Mit snit er på 8.5 efter jeg har ganget med de 1.08. Tror I at jeg har en chance for at blive optaget. Jeg har dog ikke søgt standby. Jeg ved godt at det er meget svært at udtale om hvordan snittet på jura bliver, men tror at snittet vil være ? -
Læse i USA - krav.
ForumindlægMens alle enten glæder sig, eller ærgre sig over deres brev fra de forskellige universiteter. Så går jeg og tænker på, at i stedet for at søge ind på et dansk universitet næste år, hvor jeg bliver student, så i stedet at læse i USA, da jeg drømmer om at bo og arbejde derover. Men hvad er kravene... -
Nu må lærene komme igang!
ForumindlægJeg mener ærligt talt at lærene må se at få hjernecellerne igang... Det kan ikke være rigtigt at vi har lærer i Danmark, som mener at det er uretfærdigt at de lige pludselig skal arbejde lidt mere. Lærerne har en udemærket strategi, men strategien er så egoistisk og upædagoisk. Hvis vi lader ... -
Er Vita Andersen feminist?
ForumindlægHej. Er der nogle der har et link eller lignende, som understøtter at Vita Andersen var/stadig er feminist? -
Sandsynlighedsregning (lotto)
ForumindlægI lørdagslotto ”tipper” man en række ved at vælge 7 tal blandt de hele tal fra og med 1 til og med 36. En hel kupon består af 10 rækker. Sandsynligheden for ”7 vindertal” når man ”tipper” én række er: 1/8347680=0,00000011974 b) Nu ”tipper” vi en he... -
Dansk - klage over skriftlig karakter
ForumindlægHej alle sammen Jeg har modtaget karakteren for min skriftlige dansk eksamen, og jeg er så skuffet. Jeg har aldrig i løbet af mine tre gymnasie år fået andet end 10-12 i afleveringer, og derfor kan jeg slet ikke forstå at jeg har fået 4!! Jeg ønsker derfor at klage! Jeg har læst min opgave igenn... -
Fransk oversættelse, HÆLP!!!!
Forumindlæghej, jeg har lidt problemer med at forstå de meste af denne tekst. vi har fået af vide at den er lidt svær. jeg ved godt den er lidt lang, men det ville virkelig hjælpe mig meget har oversat den men kan ikke rigtig få det til at give helt mening. JULlEN : J’ai le trésor ! On a gagné ! Les v... -
Binær logistisk regression - hjælp??!!
ForumindlægEr der nogen, der ved, hvordan man aflæser output af en binær logistisk regressionsanalyse i open-source programmet Gretl (eller evt bare i det hele taget)??? Hvad betyder f.eks. Chi-square tallet?? Hvordan validerer jeg mine modeller?? Har HÅRDT brug for hjælp!!!??? (model-output vedhæftet) -
HJÆLP! Fortsætte jura på 2. år?
ForumindlægHej alle. Hvor mange ECTS-point skal man have for at kunne forsætte jura på 2.år?
