Søgning på: engelsk fristil. Resultater: 19321 til 19340 af 24044
-
Notater
ForumindlægTil maj-juni 2003 skal jeg til Folkeskolens Afgangsprøve. Jeg har i den forbindelse tænkt mig at skrive notater til fagene, Dansk (Mundtligt/Skriftligt) og Matematik (Mundtligt/Skriftligt), og desuden har jeg tænkt mig at skrive dispositioner for alle de emner jeg kan komme op i, i Fysik/Kemi – d... -
Et godt Summary?
ForumindlægHeya, har postet noget af det her før, men ville lige høre om der ikke var andre der havde meninger omkring hvad et godt engelsk summary er? Jeg har lavet to ud fra det samme kapitel i en bog, og ville lige høre om i havde kommentarer til hvilket der var bedst? (Rettelser grammatisk osv er self v... -
Valg af videregående uddannelse
ForumindlægJeg er dybt i tivil omkring hvilket studie, jeg skal vælge. Og trods jeg nu har holdt sabbatår, føler jeg ikke, jeg er kommet svaret nærmere. Der er ikke noget, jeg sådan rigtig har brændt for at skulle studere eller nogle drømme jeg har haft til fremtidig job. Bare jeg egentligt har en god a... -
Rettelse ... ^^
Forumindlægheeey :-) har brug for lidt rettelse (: jeg er næsten sikker på , at det hele er rigtigt (: men er i tvivl om : Murder og Murderer. Altså en murder hedder murder og når man bliver myrdet? og at jeg skriver i nutid og så i datid gør mig også i tvivl. her: 1. I see a lot of leaves and a dead bo... -
Retning af engelskopgave
ForumindlægHej til alle sammen jeg er en 9 klasser som tror at jeg har misforstået en opgave og har brug for nogen som kan rette min opgave da jeg ikke er sikker på at det jeg har skrevet er en essay eller omhandler det jeg skulle skrive om Opgaven er lige under Essay Skriv et essay om det r... -
Mundtlig oplæg
ForumindlægJeg går i 9. klasse og er igang med at forbedrede et mundtligt oplæg på 5 minutter, som er 100% uden noter. Men her er det jeg har skrevet, som jeg øver mig på at kunne uden ad. Men ville lige hører hvilket nivau teksten ligger på? Hvilken karakter ville den ca. give hvis jeg siger at jeg læser m... -
Studie i udlandet!!
ForumindlægHey!!Jeg vil gerne til udlandet og studere i et år efter HHx!!Har tænkt på USA, men ved i om det er muligt at få et stipendie ell. lignende et eller andet sted?Vil bare studere et år, og vil helst gøre det gratis!!Håber i kan hjælpe!! -
Desperat efter bio hjælp :'(
ForumindlægHer er den opgave vi har for.http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2000/2000-6-2.pdfHverken mig eller hende jeg arbejder sammen med kan finde ud af det. Hvad som helst hjælp, om det så bare er noget i tror, elelr i lige kom i tanke om, plz fortæl os det!!Vi svarer på 2, 4 og 5...Hvad so... -
Forskel på mat A og mat B
ForumindlægHvad er forskellen på Matematik A-niveau og matematik B-niveau, udover at matematik A er et højere niveau. Hvilke ekstra ting skal man lære om og hvor meget sværere er A-niveau end B-niveau? Mvh Petrine -
Pektin i citron og pomelo?
ForumindlægEr der nogen, der kender forskellen på pektinindholdet i citron og pomelo? Jeg har googlet rundt i en time uden held, så det ville være en stor hjælp med et svar! -
Eksamen generelt - Hvordan forbereder i jer bedst? Mentalt såvel som bogligt....
ForumindlægHey.Har nu næsten overstået alle eksamener for i år. Men føler lidt at dette er år (eksamensmæssigt) er gået elendigt (ok ikke elendigt, men langt dårligere end jeg havde foventet) i forhold til både 1.g og især 9. (selvom man ikke kan sammenligne det, ved det godt!) Så tænkte bare, hvordan gør ... -
3.års-opgaven - emne???
ForumindlægHvordan fa.... vælger i andre fag og emne til 3.årsopgaven?Jeg har MEGET svært ved at finde ud af hvilke fag der er gode og interessante at skrive i. "Bare skriv efter interesse!!". Ja, flot, men jeg ved ikk hvad mine interesser er..Vil gerne høre fra andre, der skal til at starte i 3.g... -
En (fejlplaceret?) fysikrapport.
ForumindlægJeg faldt netop over en rapport fra en klassekammerat (https://www.studieportalen.dk/opg/ungdomsopg.php?o=3361,), som jeg tilfældigvis ved ikke kan have lagt rapporten herind. Jeg ved også at det ikke er noget personen ønsker kommer herind. Derfor vil jeg gerne vide hvem der har uploadet opgaven,... -
Parlament og konge?
ForumindlægEr der nogen af jer der ved, om hvem havde mest magt i england i 1600 tallet Var der parlamentet eller kongen? -
Hvor skal kommaet sættes?
ForumindlægHar lavet en debat for lidt siden, men tror jeg satte den ind under et forkert emne. Hvor skal kommaet sættes i denne sætning? Derfor er det af større betydning hvilke emner der interesserer vælgerne i valgkampen. Mine to bud: Derfor er det af større betydning, hvilke emner der interesserer væ... -
Tysk
ForumindlægHej alle sammen jeg ville bare hore om der var nogen der gad at hjalpe mig med en Tysk stil?? -
Gode Råd!
ForumindlægHej!Jeg skal snart op til min mundtlig prøve i tysk. Så jeg vil godt spørge de erfaren om nogle gode råd som kan få mine karakter op.1) Hvad skal jeg bruge af grammatik til at få gode karakter2) Andre råd er også velkommen -
Rettelse på 9 linjer.
ForumindlægRadiserne* Radiserne er navnet på en amerikansk tegneserie, som findes i adskillige danske aviser. Dens hovedpersoner er børn, der ofte taler og opfører sig som voksne. Desuden er der Nuser**, som er en hund, der elsker at sove på sit hundehus, og som har en meget livlig fantasi. Den ... -
Kan man sige dette?
ForumindlægHej :-) Jeg har bare lige et hurtigt spørgsmål. Min klasselærer, som også er min dansklærer, siger/skriver tit sætninger som denne "Det har vi gennemgået på klassen", eller "vi snakker om filmen på klassen". Det kan man da ikke sige, vel?? ville bare lige spørge herinde! -
Mundtlig eksamen - gode råd?
ForumindlægHej.Jeg er en af de heldige der skal op i tysk her inden sommerferien.. Jeg er ikke den skarpeste til tysk.Jeg vil derfor høre om der er nogen der har nogle gode råd til forberedelsen eller selve eksamen....(læse metoder, nyttige sætninger, gode vendninger eller evt. links med lignende)Det vil væ...
