Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19321 til 19340 af 59860
  • Integrering

    Forumindlæg
    Hej,Jeg har fået følgende opgave stillet men kan desværre ikke finde ud af den. Gør rede for, at:S x^2e^2 dx = x^2e^2 - 2xe^x + 2e^x + k.Jeg har selv forsøgt at differentiere x^2e^2 - 2xe^x + 2e^x + k men kan ikke få det til at passe. En venlig sjæl som vil vise mig udregningen?
  • Kalium-argon metode

    Forumindlæg
    Hej, jeg sidder fast i følgende opgave: Man kan bestemme alderen af bjergarter ved hjælp af den såkaldte kalium-argon metode. Den radioaktive kaliumisotop K-40 henfalder i 89% af tilfældene til calciumisotopen Ca-40 ved beta- henfald. I de sidste 11% af tilfældene sker der en såkaldt elektronind...
  • Løsningen er her, men passer det?

    Forumindlæg
    Kan I ikke se om jeg har dummet mig her: 1syvendedel (3a - 1) - 1femtedel (2a - 4) = 1 3/7a - 1/7 - 2/5a - 4/5 = 1 15/35a - 5/35 - 14/35a - 28/35 = 1 15/35a - 14/35a = 1 + 28/35 + 5/35 1/35a = 1+33/35 1/35a = 68/35 a = 68 ?? Er det rigtigt lavet!?PS. Jeg og min ven er uenige om hvordan det endeli...
  • hælningskoefficienterne for sekanterne...

    Forumindlæg
    Hej... jeg har lige en opgave jeg ikke er helt med på, jeg skal finde hældningskoefficienterne for sekanterne gennem punktet (1,f(1)) og nabopunktet (3,f(3)) - ud fra funktionen f(x) = -X^2 + 3X + 1 ; X = RHåber på et svar...Mange tak :-D
  • Lav mobilabonnoment om til funktioner

    Forumindlæg
    Hej. Jeg står og skal lave en Faglig dokumentation, men jeg er fuldstændig lost. Jeg skal lave en funktion om et mobilselskab. Jeg aner ikke hvordan og hvor, så håber i kan hjælpe mig lidt på vej.
  • TI-Nspire hjælp

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har et problem med programmet, når jeg vil finde f ' (x) til funktionen f (x)= -2^2+x+1. Og jeg skal lave denne opgave i programmet, men kan ikke rigtig komme videre, da resultat ikke passer. Jeg skriver funktionen ind som man skal , men resultatat passer ikke. Jeg skiver: f...
  • Stamfunktion

    Forumindlæg
    Hej.Hvad er stamfunktionen til sin(2x)?på forhånd tak.
  • aalborg universitet eller odense universitet

    Forumindlæg
    Hej, jeg bliver færdig med min studenter eksamen til sommer og har tænkt på at søge ind på kemi-bioteknologi uddannelsen. Mit spørgsmål er hvilket universitet synes i er bedst? Jeg er mega tvivl fordi jeg har både hørt godt om aalborg uni og odense uni, men hvad synes i er bedst.
  • hvad adskiller begrebet atom og begrebet grundstof?

    Forumindlæg
    Hej er der nogle der kan hjælp mig med spørgsmålet "hvad adskiller begrebet atom og begrebet grundstof"?
  • Bio rapport

    Forumindlæg
    Jeg skal til at skrive diskussionen i en biologirapport omhandlende kost og ernæring.Resultater:---Energiindholdet i min kost: 11291,45 kJ.Mit energibehov: 9735 kJ.Den anbefalede kostsammensætning: 55-60% kulhydrat, 10-15% protein, 30% fedt.Min kostsammensætning: 72% kulhydrater, 15% protein, 13%...
  • Brydning!

    Forumindlæg
    Hej!Er der nogen der kan hjælpe mig med følgende opgave?:En lysstråle rammer en glasklods som befinder sig i luft.Hvordan kan man så vide hvordan strålegangen bliver?På forhånd tak!
  • Historieopgaven

    Forumindlæg
    Har historieopgaven nogen betydning overhovedet? Altså, vil der ske noget ved at få 5 (udover at det selvfølgelig er en træls karakter)?Jeg har hørt, at man skal have 6 for at kunne gå videre til 3.g. Er der nogen sandhed i dette?Glædelig jul :)
  • Navngivning af komplex

    Forumindlæg
    Hej..Er der nogen, som kan fortælle mig, hvordan man navngiver komplexet:FeSCN2+??Er mit forslag: Thiocyanatoferrum(III)helt forkert??På forhånd tak :)
  • Ligning

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig, med at løse denne her ligning: x/7 = 5x/8 ?
  • Regler indenfor ligninger?

    Forumindlæg
    Er der nogle vigtige regler indenfor ligninger?
  • Jobansøgning - How??

    Forumindlæg
    Er i gang med at skrive jobansøgninger, og kunne godt bruge lidt hjælp til formalia mv.Hvad skal selve ansøgningen indeholde?? hvad skal skal CV'et indeholde??Hvordan skal de sættes op, og hvor meget skal de fylde??Andre tips er også meget velkomne!!Håber i kan hjælpe!!
  • Ligning

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe mig med at løse denne ligning:log(x+1)+log(x-2)=1Tak..
  • Eksponentiel sammenhæng

    Forumindlæg
    Nogle der kan hjælpe mig med vedhæftet opgave? Kan ikke helt gennemskue hvad jeg skal gøre? :-)
  • linær fuktion

    Forumindlæg
    stigende udgifter til undervisning i 1986 er 43,8 og i1998 er 88,5. Bestem, hvor store danmarks udgifter til undervisning vil være i 2010 under forudsætning af, at disse udgifter vokser lineært i perioden 1986-2010?
  • smage på ordet

    Forumindlæg
    Hej kan man godt sige at man er nød til at smage på ordene for at forstå en novelles tekst ? fordi den er skrevet i minimalistisk stilart