Søgning på: samfundsfag noter 9. klasse. Resultater: 19321 til 19340 af 56550
-
Hjælp til gitterligningen
ForumindlægJeg skal finde sin(Θ), hvor man varier en af tre variabler d og lambda, men jeg syns ikke at de resultaterjeg får giver megning, eks. Første eks er hvor jeg varier gitterkonstanten, og holder n og lambda konstant Jeg bruger formlen sin(Θ)=λn*1/d, jeg omregner også lambda ... -
3 A-niveaufag?
ForumindlægJeg har hørt at man godt kan have tre højniveaufag, men hvordan?Jeg er kommet ind på Espergærde Gymnasium, og de har et program, så man kan prøve at vælge valgfag. Jeg er kommet ind på nr. 7(Eng A, Samf B, mediefag B), men når jeg kører programmet kan jeg kun få to højniveaufag.Her er linket: htt... -
HJÆLP til AT-emne i samf A og eng A
ForumindlægJeg skal skrive AT med det overordnede tema "Mad og mennesker". Jeg har valgt at skrive i samfundsfag A og engelsk A, men er meget i tvivl om emne og jeg vil derfor høre, om der er nogle kreative sjæle derude, som har nogle gode idéer. Jeg har overvejet noget social arv og social ulig... -
FODBOLDKAMPEN IDAG - TYSKLAND TYRKIET HVEM VINDER???
ForumindlægHej folkens:-9 Glæder mig til fodboldkampen idag hvor tyrkiet og tyskland skal spille, hehe er nemlig selv tyrker men tror at tyskland vinder. Kom med jeres bud!!! -
Hjælp til opgave om to ligninger med to ubekendte
ForumindlægJeg er ved at lave opgave, men jeg er nået til denne og er ved at sidde fast: Siderne i en trekant ligger på linjerne med ligningerne m: x-y=9 n: 13x+7y+43 = 0 o: 9y+x = 39 Jeg ved godt, at man skal bruge to ligninger med to ubekendte her, men jeg syntes bare ikke at mine resulter går op, da ... -
Bestem samtlige løsninger - komplekse tal
ForumindlægHej, Lad Z0 betegne det komplekse tal ei*π/9 Bestem det komplekse tal w=z03 i både polære og kartesiske koordinater Der har jeg fået de polære til at være r=1, θ=π/3 De kartesiske er cos(π/3)+i*sin(π/3) Nu skal jeg så bestemme samtlige løsninger z∈C til ligningen z3... -
Velfærdssystem USA
ForumindlægEr der nogle som kender nogle forklaringer til hvorfor USA9;s velfærdssystem er sådan som det er i dag? Jeg har den med den svage fagforening.. men mangler en til.. Håber der er nogen der kan hjælpe mig da jeg er helt lost! -
LaTeX
ForumindlægNu er jeg lige begyndt at bruge LaTeX til at lave rapporter og lign. i. Når jeg laver overskrifter til forskellige afsnit, så angiver LaTeX titel nummeret som 0.n, mens den meget gerne skulle angive det fx det første overskrift som 1 også et underoverskrift som 1.1. Min source kode er some følgen... -
International Baccalaureate (IB)
ForumindlægHey alle sammen,Jeg kunne rigtig godt tænke mig at høre om, hvordan det er at tage ib. Nogle derude som vil fortælle (udfra egne erfaringer eller bare det de i hvert fald ved)?Hvad skal være opmærksom på? Hvad er fordelene og ulemperne? Osv. osv./tak -
Jeg er SÅ skoletræt!!!
ForumindlægJeg kan godt sige jer! Jeg er 3.g9;er og starter igen i morgen efter juleferien! Det kan godt være der "kun" er 6 måneder tilbage, men jeg er simpelthen så skoletræt, at jeg bliver helt trist ved tanken om at jeg skal starte igen! Hvordan pokker overkommer jeg dette? Jeg ville bare ... -
Den sorte studenterhue
ForumindlægNæste år (3 HH), får jeg fem A niveau fag, dansk, engelsk, tysk, virksomhedsøkonomi og afsæning. Kan jeg så få den sorte studenterhue? -
Hvad for et programmerings sprog bliver bedst betalt?
ForumindlægHej, jeg har overvejet at blive en programmør og jeg vil helst gå efter at lære det højeste betalte sprog. Jeg søgte på det og google sagde at det var Java, men jeg tvivler lidt på det, så jeg vil bare gerne vide hvilket et der bliver højest betalt. -
Mobning - din mening?
ForumindlægHej alle! Jeg er kommet i den situation, at jeg skal have skrevet en stil om mobning. Det ville være fint nok bare at skrive mine egne meninger og lign. meeen det ville da være sjovere hvis jeg kunne få andres meninger - og evt. historier omkring oplevelser med mobning. Det kunne eks være: Hvad e... -
Rettelse af oversættelse
ForumindlægHej derude, jeg er ved at skrive en aflevering om identität og andersein, og jeg ville spørge om der ikke var en venlig sjæl derude som gad og læse den, og rette den for diverse store fejl. Skriv, og jeg sender opgaven til jer :-) -
Social klassifikation
ForumindlægEr det ikke bare, når man inddeler folk i socialklasser? Tak på forhånd og godt nytår -
matricer...
Forumindlægjeg sidder med spørgsmålet som jeg har vedhæftet. er basis for søjlerummet altid selve matricen skrevet i søjler? altså Col A = { [1 2 -3; 3 6 9; 1 3 0; 1 4 3] } forholder det sig sådan altid? -
oversættelse fra dansk til tysk
ForumindlægHej har prøvet på at oversætte nogle sætninger fra dansk til tysk, nogle som vil rette det? Er han i klassen? (Klasse f) Er ist in die Klasse? Hun bliver tit træt Sie wird oft müde Klassen har en ny lærer (Lehrer m) Die k... -
Grafiske illustration - Deskriptorer
ForumindlægOpg. 112 AB2 Har brug for hjælp til at komme igang. For at kunne sammenligne 2 klasser i matematik fik klasserne samme prøve, hvor der maksimalt kunne fås 20 point. De enkelte resultater ses her: A-klassen: 12, 13, 8, 16, 10, 10, 12, 19, 13, 13, 12, 17, 19, 18, 8, 18, 18, 16. B-klasse... -
Engelsk oversættelse -hjælp til rettelse:-)
ForumindlægJeg vil meget gerne have denne afl. kigget igennem for fejl. Mvh. KatieDa Charles-Edourd ganske åbent havde sluttet sig til de frie franske styrker under sit eget navn, ville alt hvad han ejede, være blevet ført bort til Tyskland, hvis ikke hans gamle hushovmester Louis havde vist stor åndsnærvær... -
Vektorer 3D
ForumindlægPå figuren nedenfor ses en trekant ABC samt projektionen A1B1C1 af trekanten på xy-planen. Endvidere ses fodpunktet D for hjden fra B i trekant ABC samt projektionen D1 af D på xy-planen b) Bestem koordinatsættet til D c) Undersg, om B1D1 er højde i trekant A1B1C1 Hvordan laver jeg de to her?
