Søgning på: matematik noter. Resultater: 19361 til 19380 af 45346
-
Den Danske Velfærdsmodel???
ForumindlægNogen der ved hvor jeg finder den danske velfærdsmodel i et enkelt, let og mere eller mindre kort omfang? :3 -
Hjælp til oversætning af engelsk ordsprog
ForumindlægJeg ønsker en oversætning af sætningen : ' What doesnt kill me makes me stronger ' er der nogen der kan gøre det 100 % korrekt ? Tak ! -
vektorfunktioner
ForumindlægHej. Jeg sidder og forbereder mig til eksamen omkring vektorfunktioner, og er stødt på begrebet skalarfunktion. Er det bare det sammen som en almindelig vektor eller hvordan? -
højskolen og andelsbevægelse
ForumindlægMit spørgsmål lyder således: Hvilken indflydelse har højskolerne haft på andelsbevægelsen? på forhånd tak :-) -
Skæring med y-aksen?
ForumindlægHej :) Er det rigtigt at konstanten k til en stamfunktion er skæringen med y-aksen? -
lienær funktion
Forumindlægjeg fatter hat af hvad jeg skal i denne her opg: Grafen for en lineær funktion f(x) går gennem punkterne P(-2,6) og Q(3,-9). a) Bestem forskriften for f(x) b) Bestem værdierne f(5), f(-2), f(0) c) For hvilke x er funktionsværdi f(x) = 21? d) Ligger punktet (5, 0) på linjen? Begrund dit svar nogen... -
Hjælpemidler
ForumindlægHej, må man gerne hente hjælpemidler, til biologi, historie og geografi? Hvis ja, så hvad for nogen slags hjælpemidler? Håber I kan hjælpe Mvh Thomas -
Kort rettelse?
ForumindlægJeg skal fortælle rigtig kort om min sommerferie på engelsk, jeg har prøvet at oversætte hvad jeg kunne, vil i tjekke om det er rigigt? DAN TEKST: Jeg har været i Danmark, og grillet i vores kolonihave, med min familie. Det bedste var i min sommerfer... -
SS Medianen
ForumindlægHej, jeg er gået i stå ved en opgave. Den lyder: Udgangspunktet er følgende grupperede stikprøve Obervations nummer k Interval (Øk;Nk) hyppighed fk 1 [0;20] 5 2 ]20;40] ... -
En funktion er givet
ForumindlægEn funktion er givet ved f(x)=1,5x^2-4x+3 A) Bestem arealet af det område, der begænses af grafen, førsteaksen, andenaksen og linjen med ligninger x=2 (figuren er angivet på billedet) Jeg ønsker et svar med udreginger, og forklaringer, så jeg bedre kan følge med og forstå det hele. -
Hjælp til reducering af brøk
ForumindlægHej derude. Jeg sidder lige med en brøk jeg ikke rigtig forstår, så håber i vil hjælpe. Den lyder sådan: a+b/m /(a+b)^2 -
regnskabsanalyse
Forumindlæghej hej. jeg sidder og laver en regnskabsanalyse af carlsberg for 2005-2009. jeg vil gerne vide hvad der hører under variable omkostninger, kapacitetsomkostninger og nettorenteomkostninger, ud fra disse ting: produktionsomkostninger: Materialeomkostninger Direkte lønomkostninger Maskinomkostni... -
Hjælp - TI-Nspire
ForumindlægHvis man har lavet et vindue og valgt at det skal være vinduet for (fx) grafer, men vil lave vinduet om til (fx) notefunktionen, hvordan gør man det, uden at skulle evt slette siden for at lave den på ny? -
Reducer
ForumindlægHvordan reducerer jeg det her (p+q)^2+2p*(p-q) -
Universitet og fokus?
ForumindlægHej. Jeg går på HA.Almen og der er læringsformen som de fleste andre universitets uddannelser består af; Forlæsning, læsning derhjemme og holdundervisning hvor man gennemngår opgaver... Hvordan burde ens fokus være med hensyn til læring, nogle der kan tale af gode efaringer? Er det at sidde hj... -
Harmonisk Svingning
ForumindlægHej med Jer Har vedhæftet et billede af en harmonisk svingning Ønsker en forklaring på hvorfor c=2, for den blå graf Mange tak for hjæpen -
hjæææææælp?
ForumindlægHåber der er nogle der vil hjælpe mig.. ved hvilken proces kan en neutron omdannes til en proton? ved hvilken proces kan en proton omdannes til en neutron? -
Tysk - "Nicht alle waren Mörder"
ForumindlægNogen der har læset eller set filmen "Nicht alle waren Mörder" af Michael Degen, som kan hjælpe mig med et par spørgsmål? (: -
Hjælp til oversættelse af en sætning?
ForumindlægHej.. Er der nogle der kan hjælpe mig med at oversætte følgende sætning til spansk: Men hvorfor har de ikke fortalt os, at de holder øje med computerne? Mit forslag: Pero por qué no nos han dicho, que vigilan con los ordenadores? På forhånd, tak.. -
Laplace transformen
ForumindlægOpgave 1: Vis at Laplace transformen af f(t) =1 er F(s) = 1/s. Er der nogen, der kan vise mig, hvordan jeg gør det? På forhånd tak :)
