Søgning på: psykologi eksamen b. Resultater: 19361 til 19380 af 114953
  • Småopgaver inden skriftlig FYS

    Forumindlæg
    Har nogle få tvivlspunkter inden min FYS-eksamen på Onsdag...1)Forud for opgaven er bestemt, at laserstrålen udsender fotoner med energierne 1,88*10^-20J.Laserstrålen afsætter energi i vævet med effekten 60W. Laserstrålen har en diameter på 0,40mm, og den flyttes hen over vævet med hastigheden 2,...
  • Bestem forskrift

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder lige og knokler lidt med følgende opgave. Om en eksponentiel voksende funktion oplyses det, at F(2) = 12 og f(3)= 23 ^Udfra dette skal jeg så bestemme en forskrift. Hvordan gør man det? Ved godt jeg skal bruge b*a^x
  • vektorregning

    Forumindlæg
    Jeg er ikke helt stærk i vektorregning og håber nogen vil tjekke følgende resultater: a) Bestem en ligning for den plan a, der indeholder trekant ABC. (tegning mangler her). A(2,0,0) B(0,6,0) og C(0,0,4) Har fået ligningen til 24x+8y+12z-48. b) Bestem vinklen mellem l og a, når l...
  • Undsøg om udtrykket er korrekt

    Forumindlæg
    Hey folkens! Jeg skal undersøge om dette udtryk: 2/ab-b2 + 2/a2+ab - 4/a2-b2 = 2/ab er sand.. Har ingen anelse om hvordan jeg skal starte. Har dog prøvet at finde en fællesnævner for de tre. b(a-b), a(a+b) og (a-b)(a+b) Nogle der vil fortælle hvad jeg nu skal gøre?
  • Gå en klasse om i gymnasiet

    Forumindlæg
    Jeg går lige pt. i 2.g på stx. Jeg har desværre gennem hele 1.g og dele af 2.g haft en helt forkert indstilling til gymnasiet. Konsekvensen af dette har derfor været at jeg langt fra har et højt nok gennemsnit, til at kunne komme ind på min ønskede uddanelse efter gymnasiet. Det er derfor gået ...
  • 2. koordinat for toppunkt i en parabel

    Forumindlæg
    X-værdien for toppunktet i en parabel er -(b/2a) men jeg mangler at bevise dens y-værdi, det er selvfølgelig bare at sætte -(b/2a) ind på x's plads i 2.gradspolynomiet men jeg kan ikke få det reduceret så det ender ud med det som det helst skulle, nemlig b i anden-4ac/4a
  • Dumpe i gennemsnittet

    Forumindlæg
    Hej.. Jeg bliver student her iår.. Jeg blev lige i tvivl om hvornår det er man dumper helt, og ikke får sin hue.. Er det hvis man dumper eksame gennemsnittet eller er det HELE snittet? dvs. årskarakter + eksamens
  • Kemi tegn!!

    Forumindlæg
    Hvad står CI og HCI for ?? lige som H2O står for vand ?? Det haster lige lidt skal til eksamen på mandag :D
  • nervøs piller

    Forumindlæg
    hej er der nogen der kender til nervøs piller eller har taget det før vil spørge om det endelige hjælper til eksamen
  • Points og karakter til skr. mat.

    Forumindlæg
    Er der nogen der ved hvor mange points man skal have til skr. mat. eksamen for at få en bestemt karakter?
  • Hej

    Forumindlæg
    Hej. Jeg har et spørgsmål, hvordan forgår eksamen i Gymnasiet. Er det ligesom folkeskolen???:) Tak på forhånd....
  • hvem sætter huen?

    Forumindlæg
    hvornår og hvem sætter huen på ens hoved når man er færdig med den sidste eksamen?
  • En linje

    Forumindlæg
    Der stod B. og B. på det. Hvordan oversætter jeg den linje? Jeg har været udsat for at få fejl, da jeg skrev om et brev, hvor jeg skulle skriv " it says" i dette tilfælde er der tale om et skilt. Hovrdan skal denne sætning så oversættes? Mit bud: "It said B. & B. on it" ?
  • Isoler i formlen

    Forumindlæg
    Isoler d i formlen: (d-M)*q T=t*--------- B
  • Ret linje og 1.-akse

    Forumindlæg
    Hvordan beregner man skæringen med 1.-aksen for en ret linje y=ax+b ?
  • reducer

    Forumindlæg
    Nogen der kan hjælpe med at reducere (a+b)^2+3a*(a-b)-b^2
  • noget udtrykt ved noget

    Forumindlæg
    Ved i hvad der menes med h udtrykt ved b? Er det det samme som h(b) eller et udtryk for h hvor den eneste konstant er b?
  • Ha (jur)

    Forumindlæg
    Jeg er i tvivl om jeg skal have samfundsfag B for at komme ind, eller om Historie B er nok. Jeg går på HF så jeg får Historie B
  • Omskrivning af formel

    Forumindlæg
    Hej Jeg har lidt problemer med følgende: Omskriv (b/a = ht / h + ht ) til ( ht = b * h / a - b )
  • Sandsynlighedsregning

    Forumindlæg
    Hej. Jeg er lige startet på sandsynlighedsregning, og fatter hat af denne opgave. Håber der er nogen der kan hjælpe? I et sandsynlighedsfelt (U,P) er givet to uafhængige hændelser A og B. Det oplyses, at P(A) =1,6 *P(B) samt at P(A (foreningsmængden) B) = 0,9 Puha, aner ikke hvad jeg skal gøre?