Søgning på: et dukkehjem analyse. Resultater: 19381 til 19400 af 23723
-
Kort tekst- vil du lave korrektur?
ForumindlægHej, er der nogen der har lyst til at være behjælpelige og rette de groveste fejl i dette? : Der Defender hat ein solchen Rolle und Barriere um sich Selbst zu schützen. Er zeigt die Umwelt keine tiefen Gefühle, aber spielt immer stark und frech. Vielleicht weil er keine richtige Liebe als Kind be... -
Coca cola
ForumindlægHej. Er der nogen der har skrevet noget om coca cola? Da jeg skal skrive en opgave om coca cola, også skal bruger mange forskellige oplysninger. Håber der er nogen der kan hjælpe. -
Historie A eksamen - kildekritik
ForumindlægHej :) Ved I, om der er nogle aktive lærere / eller folk, som har viden vedrørende historiefagets metode? Jeg skal nemlig til historie-eksamen på stx i næste uge og har nogle problemer med kildekiritikken.. Lad os sige at kilden er et levn, for så blander jeg stadig de faglige termer sammen... -
Fortolkning af "reise reise", Rammstein
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med en dybere fortolkning af "Reise Reise" af Rammstein? På forhånd tak (super-girl) "Auch auf den Wellen wird gefochten Wo Fisch und Fleisch zur See geflochten Der eine sticht die Lanz' im Heer Der andere wirft sie in das Meer Ahoi Reise, Reise Seeman... -
Er der brug for lommeknive?
ForumindlægHar man brug for en lommekniv, -når man er i byen, -i hjemmet? Isåfald hvis der er brug for en, hvad skal den have af funktioner? - Hvad vil det ideelle indhold i lommekniven være? - Hvad skal den kunne gøre, osv..? -
Drama noter
ForumindlægEr der nogle derude som har nogle gode drama noter (dvs. sådan noget som episk teater, naturalistisk teater osv) liggende eller som evt. ved hvor man kan finde nogen.. -
gaskromatografi, hvordan virker det?
ForumindlægHej Hej jeg skal lige være sikker på at jeg har forstået gaschromatografi ret: Årsagen til at molekylerne ikke bevæger sig med samme hastighed igennem røret, skyldes at de tiltrækker hinanden, og tiltrækningen variere efter opbygning og størrelse af molekylerne, dermed ment polariteten. På fastfo... -
Eksamensplan
ForumindlægEndelig- er det givet- Hvilket fag vi skal op i!:. Jeg skal op i religion og old. Hvad skal I op i!? I så fald- hvordan kan man forbedre sit tal? Far 9 til 10? -
Rettelse af engelsk eksamen
ForumindlægHej alle rare mennesker derude! Jeg har lige fået min engelsk eksamen stx B-niveau karakter offentliggjort. Jeg har fået karakteren 4, hvilket jeg OVERHOVEDET IKKE forstår! Jeg synes ellers min delprøve 1 gik virkelig godt, så det må være delprøve 2, der har trukket så meget ned! Jeg ... -
Mdt. årsprøve engelsk B 1.g
ForumindlægJeg står i den situation at jeg om nogle få dage skal op til en mundtlig årsprøve i engelsk. Engelsk er det fag jeg er dårligst til og ikke nok med det er jeg rimlig nervøs til eksamen, hvilket for det meste medfører det, at jeg underpræsterer. Vil det få nogen konsekvenser hvis jeg dumper? Jeg h... -
De mest eksemplariske tekster fra romantikken og det moderne gennembrud?
ForumindlægHej alle. Jeg skal have fundet 3 tekster fra hver periode, der rammer hovedet på sømmet i henholdsvis romantikken og det moderne gennembrud, altså 3 fra hver periode. Jeg har gået og tænkt lidt over nogen navne, men jeg vil gerne lige høre hvilke 6 tekster I synes jeg bør bruge i min opgave. Det ... -
Ord.
ForumindlægHej. ER der nogle der vil sætte et andet ord for det som står i (...) i referatet. Her ; I Kunsten at græde i kor udgør ønsket om andres død, faderens ”psykiske nerver” og søsterens nætter med faderen på sofaen en naturlig del af den 11-årige fortællers hverdag. Disse ting beskrives derfor me... -
Eksamen i RELIGION hvordan???
ForumindlægJae .. jeg sidder og læser op til religions eksamen .. skal op på mandag, så der er ikke frygtelig lang tid til .. vi har opgivet Kristendom, Jødedom, Islam og Etik ... egentlig fint nok, men min lærer har været virkelig dårlig til at informere om eksamen ... jeg har INGEN ide om hvordan eksamen ... -
Landbrugsreformer og dansk demokrati
ForumindlægHej :) Jeg håber der er nogen der kan hjælpe mig med at lave en fornuftlig problemformulering til dette emne. Jeg har fået udleveret kilderne: 1. Stavnsbåndet 1733 2. fællesskabets ophævelse 1776 + udskiftningen i Øster Stillinge 1796 3. Fæstegårdens til og fratrædelse 1787 + om... -
STX - skriftlig engelsk eksamen B-niveau 2. delprøve
ForumindlægHej derude Jeg var oppe i skriftlig engelsk på STX B-niveau her i år, og har lige fået min eksamens karakter tilbage. Eftersom jeg føler mig lidt snydt, vi ikke får nogen rettelse tilbage og derfor mangler grundlag for min karakter, ville jeg høre, om der var en venlig sjæl eller 2 derude, de... -
OECD
Forumindlæghej er der nogen der ved noget om OECD vil i så ikke bare skrive alle de informationer i har? :D på forhånd tak -
Hvor langt skal et talepapir til synopsis være?
Forumindlægsom titlen antyder så vil jeg gerne vide: 1.) Hvor LANGT skal et talepapir til synopsis være? højst en a-4 side eller? 2.) Og er underpunkterne nok til et talepapir?: - Indledning - Fremgangsmåde (materialer, teori, metode) - Resultater - Konklusion - Perspektivering - Afslutning (metodeprobl... -
analysemodel?
Forumindlægnogen der har en god analysemodel til noveller? -
Venstrefløjen og Højrefløjen!
Forumindlæghvilke partier ligger på venstrefjløjen og hvilke liggerpå højrefløjen? Og hvad betyder dette helt præcist? -
Skriftlige karakterer...
ForumindlægDe skriftlige karakterer er blevet offentliggjort nu... For mit vedkommende er det blevet til: 6 i dansk 9 i engelsk 9 i matematik og 11 i tysk Så...trods dansk-karakteren er jeg ganske tilfreds...og overvældet over min tysk-karakter! Hvordan er det gået med i andre?
