Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19401 til 19420 af 29738
-
karakter
ForumindlægMå lærer og cansor give -03 hvis man har været der og deltaget i diskutionen? -
At opstille en formel
ForumindlægI en opgave skal jeg opstille en formel ud fra følgende oplysninger: Ved forsøgets start var der 15 bakterier. Antallet af bakterier fordobles, hver gang der er gået 22min. Nu skal jeg så opstille en formel, hvor f(x) er antal bakterier og x er antal minutter. Er der nogen der kan hjælpe mig lidt... -
Statisk elektricitet
ForumindlægHej! Hvor kan man finde statisk elketricitet i vores hverdag. Ligesom at man kan finde dynamisk elektricitet i stikkontakter, så tænker hvordan mna kan finde statisk elektricitet på samme måde. -
retorik?
Forumindlæghej hvad er en retorik -
SKOD BÆRBAR..
ForumindlægHvorfor skal gymnasieelever have så dårlige bærbare fra skolen, når det er ens "liv", altså det er jo på den alt styres, notatter, afleveringer, lektier osv. Hvorfor kan man så ikk skaffe nogle bedre, jeg sys det er irriterende næsten hver dag at skulle ned til it'erne fordi der er ... -
betegnes Buddhisme polyteistisk?
Forumindlægbetegnes Buddhisme som en polyteistisk religion? – gudeverdenen.. -
Fysik Eksamen 2.g
ForumindlægHej Jeg står nu i min eksamen, og har fået følgende til opgave. Jeg skal præsenterer emnet bølger, herunder dele af eksperimentet stående bølger på en fiskesnøre. Men emnet bølger er jo bredt. Så nogen der har gode forslag til hvordan jeg får formuleret det på en fornuftig forståelig måde På ... -
Hjælp
ForumindlægHej jeg sidder med en opgave omkring spektroskopi. Vi har et metalstykke, som er opløst i vand, som vi yderligere fortynder med 1L demineraliseret vand, en portion udtages og måles til A= 0,192. Bestem nikkel i metalsykket udtrykt i masseprocent. Nogen der ved hvad man skal gøre her ? -
Reeksamen i gymnasiet?
ForumindlægSagen er simpelthen den, at jeg i 2.g (sidste år) afsluttede en eksamen med et 4-tal. Et 4-tal som skyldtes en del forskellige ting, og som nu resulterer i, at jeg mindst en gang om dagen tænker på den eksamen .... Jeg går nu i 3.g, og selvom mit snit ikke er dårligt, har jeg desværre ingen 1,03... -
Cand.polyt eller cand.scient.techn.
ForumindlægSkal have sendt min ansøgning i dag og er stadig lidt i tvivl. Vil helst til Århus og læse da jeg har kollegieværelse, kæreste og en masse kammerater der, men synes mest om uddannelsen til civilingeniør i matematik og teknologi der udbydes på DTU. Jeg har så set at man med en bachelor i matematik... -
Trist
ForumindlægHvor er det trist for alle dem, der ikke har søgt ind på deres drømmestudie i år, hvor adgangskvotienten er markant lavere. Hvordan tror I det bliver næste år? Stiger det markant eller vil det falde, på trods af den nye bonus-ordning? Folk vil vel stadig holde deres sabbatår? -
Mindsteløn?
ForumindlægHey Hvad er mindstelønnen egentlig for en 13 år ig som går med aviser og som samtidig går i skole? -
valg - medicin
ForumindlægHejsa, Hvor mange af alle jer herinde, ønsker at starte på at læse medicin i efteråret 2010? - og hvor ønsker I at tage uddannelsen? - aarhus?-oddense?- eller KBH? Jeg er bare nysgerrig, men håber at der er en masse som gerne vil svare.. :) - vil gerne se hvor mange som ønsker at blive læge herin... -
Mykorrhiza
Forumindlæg3. Giv forslag til et eksperiment, der kan påvise mykorrhiza’s betydning for hedelyngs vækst. -
Hjælp til AT problemformulering
ForumindlægHej Studieportalen! Jeg bakser lidt med hvordan min problemformulering helt præcist skal være, og diskussionen driller mig også lidt. Så jeg vil høre om der er nogen som evt kan hjælpe mig lidt, til en lidt bedre faglig problemformulering. Overemnet i AT 2013 er jo Kampen for det gode liv, ... -
Hvordan kom amfetamin ind i sportsverdenen?
ForumindlægHej alle. Jeg skal skrive AT10 omkring "Euforiserende stoffer i samfundet og sporten" og derved har jeg et spørgsmål, om hvorvidt amfetamin kom ind i sportsverdenen. Håber I kan hjælpe :) -
Sidder her og har brug for hjælp?
ForumindlægHvorledes er tyndtarmen tilpasset til at optage nedbrydningsprodukter fra fordøjelsen? -
simpel ligning
ForumindlægHjælp jeg fatter det ikke?? f(x) = x3-4x2-x + 4 -
hjælp
ForumindlægHej! 1. spørgsmål: Hvordan kan jeg finde regneforskriften for en andengradspolynom med: P(2)= 6 og P har rødderne 1 og 5 med lommeregneren? 2. spgs: Jeg har en retvinklet trekant med kateterne a og a+3 som har arealet 15. Når jeg vil finde a, så siger jeg vel bare: 1/2 * a * (a+3) =14 <=> 1... -
Funktionsanalyse
ForumindlægHej alle :) Jeg skal, ud fra følgende forskrift: f(x) = -x2+x+2, løse følgende: A. Definitonsmængde B. Nulpunkter c. Fortegnsvariation d. Ekstrema e. Monotoniforhold f. Værdimængde Nogle der kan hjælpe? :)
