Søgning på: fysik disposition 9 klasse. Resultater: 19441 til 19460 af 52678
-
Væksthastighed og forskrift!
ForumindlægGodaften alle, Jeg har problemer med at regne denne opgave ud, håber der er nogle, der kan hjælpe mig igennem. I et bestemt kredsløb er strømstyrken I(t) (målt i ampere) en funktion af tiden t (målt i sekunder) . Det oplyses at I(t) er løsning til differentialligningen: 0,4 * dI/dt + 10 I =... -
Sandsynlighedsregning
ForumindlægJeg sidder en smule fast på en opgave, som er til imorgen. Sådanne lyder opgaven: Der er 52 spillekort. Sofie fik klør 7 som første kort. Hun beder om endnu et kort. Hvad er sandsynligheden for, at hun nu får et kort, så summen er 9? Og hvor stor er sandsynligheden for, at hendes næste k... -
to ligniner med to ubekendte...lige store koefficenters metode
Forumindlægx - 2y = -2 og 3x - y = 9 det er et eller andet med at x eller y skal være lige store...jeg vælger x... den første ligning ganges med 6, den anden med 2: 6x - 12y = -12 6x - 2y = 18 så trækker man den ene ligning fra den anden: 6x - 2y - 6x - 12y = 18 - (-12) -14y = 30 y = 30/-14 ??... -
Effektiv rente på kassekredit. Haster!
Forumindlægopgaven: En virksomhed har en kassekredit med et maksimum på kr 500.000. Der budgetteres for det kommende år med et gennemsnitligt overtræk på kassekreditten på kr 400.000. Vilkårene på kassekreditten er 2% p.a. i provision og 9 % p.a. i rente med kvartalvis rentetilskrivning. Beregn den effektiv... -
10-7(5x-8)=5-(2x-4)
ForumindlægHej Jeg siider med en opgave, hvor det er besværligt Jeg har to ligninger med to ukendt x'er Jeg har udregnet til 1.94 men desværre bliver forkert Her kan I se hvordan jeg kom frem til resultater. 1) 10-7(5x-8)=5-(2x-4) 2) 3(5x-8)=5-2x+4 3) 15x-24=9-2x 4) 15x+2... -
Løs andengradsligninger
ForumindlægHej alle. Jeg har netop lært hvordan man udregner 2. gradsligninger, finder diskrimnant osv. Nu bliver jeg så stillet opgaven x^2 = 9, men er ikke sikker på hvordan det er meningen jeg skal "løse" den, jeg tager vel bare kvadratroden på begge sider og konkluderer at x = 3 ? Jeg ved hvo... -
Hjælp til matematik opgave
ForumindlægHej alle Jeg står i den situation at jeg har en smule brug for hjælp i forhold til en matematik opgave.. Opgaven lyder således; Bestem værdimængden for funktionen h(x) = 2x^3-3x^2-36x+9 for -4<x Bestem for enhver værdi af c antallet af løsninger til ligningen h(x) = c Jeg håber der er ... -
Kepler vs. Newton
ForumindlægHEjsa.\n\nHvordan skiller newtonsk fysik sig ud fra Keplersk fysik?\n \nDette er et spørgsmål fra min SSO, og er gået lidt i stå.\n\nUdover at kepler var emperisk i sin fysik og newton ikke var det, så kan jeg ikke finde på mere at skrive... hehe\n\ntak på forhånd, Isak -
Fysikbøger
ForumindlægHej Jeg skal her efter sommerferien have fysik på højtniveau. Jeg kan rigtig godt lige faget, men er måske ikke den bedste til det. I den forbindelse har jeg så planer om at læse fysik i min sommerferie. Jeg vil derfor høre om der er nogle der kunne anbefale nogle gode og forståelige fysikbøger ... -
karaktergennemsnit??
ForumindlægHej, min studieretningretning er: fysik B, kemi B og mat A. Jeg har fået 7 i fysik og 7 i kemi - kan jeg godt komme ind på medicinstudiet eller ikke? Jeg er 2gere og har lige afsluttet fysik og kemi - jeg er meget urolig og bange, for at jeg ikke kan komme ind på medicinstudiet... please mangler ... -
Eiffeltårnet
ForumindlægHej.. Jeg har valgt at skrive om Eiffeltårnet i historie og fysik. I historie kommer jeg ind på industrialiseringen og verdensudstillingerne, hvor jeg i fysik vil komme ind på de fysiske kræfter der påvirker tårnet og også noget om konstruktionen. Men jeg mangler noget materiale i fysik, så hå... -
Differentialligninger og hvad????
ForumindlægHejsa, håber der er nogen der kan hjælpe mig, for jeg er lidt blank. Jeg går på HTX og skal skrive SRP i matematik og fysik, i matematik har jeg valgt at skrive om differentialligninger, men i fysik er jeg fuldstændig blank. Er der nogen der har nogle emner i fysik, der kan gå ind under differe... -
Ideer til sygdom med MR-scanner?
ForumindlægHej der ude! Jeg vil gerne skrive SRP i bioteknologi og fysik, og min plan er at finde en sygdom der diagnostiseres med MR-scanner eller lignende! Så vil jeg skrive om MR-scanneren (eller et andet fysiks apperat) i fysik, og sygdommen skal så beskrives i bioteknologi. Har I nogle ideer ... -
positive og negative ioner
ForumindlægFysik rapport. Jeg sidder med en fysik rapport og har nogle spørgsmål angående ioner. Er der nogen der kan hjælpe mig med dette spørgsmål? - Hvorfor har ionerne forskellige ladninger fx Na+og Al+++ ? og måske et dumt spørgsmål, men hvad er ionvandring, har hørt og lært det før, men er der i... -
Er jeg bestået??
ForumindlægHej Alle. Jeg skal søge ind på videregående uddannelse her til sommer og er derfor i tvivl om jeg har bestået fysik. Jeg har haft fysik A og der kræves fysik B.... Hvis det har noget betydning. Derudover fik jeg 00 til eksamen men 4 i årskarakter. Er det eksamenskarakteren der gælder? Eller er d... -
Kom din næste kategori-ven ved!
Forumindlæg[Denne tekst (skøre tanke) skal læses med et glimt i øjet] Der er en meget tydelig gruppering af mennesker på Studieportalen. Der er dem, der er tilhænger af matematik, fysik og strækker de sig, kemi og måske lidt support. Der også den gruppe, der elsker sprog, tysk, spansk, fransk, latin og for... -
Bestem ligningerne for trekantens medianer
Forumindlæg1.) I en trekant ABC er A(-3,1) B(6,4) og C(9,-3). Bestem ligningerne for trekantens medianer. 2.) Bestem ved beregning koordinaterne til medianernes skæringspunkt Tak på forhånd! -
MATEMATIK HJÆLP
ForumindlægHej! :) Jeg har lidt problemer med en potensfunktions opgave, håber nogen kan hjælpe mig? Opgaven er følgende: Udfra de givne oplysninger skal man bestemme en forskrift for potensfunktionen f. f (4) = 3 og f(9) = 2 Aner ikke hvad man gør? -
invers matrix?S
ForumindlægHvordan finder man den inverse af 2x3 matrix? 3x1-5x2=-9 -4x1+3x2=1 har fundet løsningen x1=2 og x2=3 men hvordan finder man den invese til en matrix hvor antal rækker ikke er lig søljer ?? -
Kemi opgave
ForumindlægHej Det er opgave 9. link http://homepage.svendborg-gym.dk/rk/kemi/opgaver/kemi%20c/mangdeberegninger%20og%20koncentration.htm a) kan jeg ikke finde ud af. b) og c) der ved jeg ikke, om jeg skal vise det ved beregning eller. hvad.. På forhånd tak.
