Søgning på: historie noter 9 klasse. Resultater: 19441 til 19460 af 62610
-
Engelsk sprogopgave - hjælp!
ForumindlægHej! Jeg har en sprogopgave for til i aften, men har et par opgaver jeg ikke rigtig forstår. Vil gerne have forklaringer med, så jeg selv kan forstå det og kan huske det til næste gang opgave 1 I hver af nedenstående sætninger er en grammatisk fejl understreget. Skriv den korrekte sætning, og ... -
Rette hjælp SØGES?
ForumindlægHar nogle sætninger jeg ikke kan finde fejlen i, håber nogen kan hjælpe mig lidt: 1) I just saw the money on the table, but now they have gone (Skal det være has istedet for have nu da money er utælleligt?) 2) Have you eaten Ann? (has istedet for have?) 3) Couldn`t you give the police any new ... -
Engelsk
ForumindlægHej Håber i kan/vil hjælpe med en opg!! THUG chapters 9-10 Work sheet 1. Describe the atmosphere at the beginning of chapter 9. Give 5 examples from the text to substantiate your answer. COMMENT ON your examples ( “The example shows that…) 2. How do people in Garden Heights react to the tr... -
oversættelse!
ForumindlægJeg har en aflevering for som jeg er ikke helt sikker på og vil gerne have en af jer læser den og giver mig lidt kritik det vil være dejligt det vil være en stor hjælp :) TUSIND TAK :) Au pair in England The English middle class has gotten a bad repetition, if you should believe in one repo... -
Usikkert spørgsmål
ForumindlægI et koordinatsystem er linjen m givet ved parameterfrtemstilling [x;y] = [-3;2] + t·[2;-1] c) Afgør, om punktet Pt(-33,-9) ligger på m. Hvad betyder det med "Pt" ? Skal det forstås, at -33 skal indsættes i t9;et på x-punkt og -9 i t9;et på y-punkt? Altså x = -3... -
Polynomier
Forumindlæg1) Omskriv 4x2-12x+9 til formen (ax+b)2 Ind til videre har jeg disse udregninger: b2 = -9 = -32 ax2 = 4x2 - 12x ax = 4x - 12x ax = -8x ax2 = ? Hvordan kommer jeg videre herfra? 2) Bestem rødderne i andengradspolynomiet f(x) = x2 - x - 2 Her har min lommeregner fundet: -1 ν + 2 Hvorfor får den ... -
Bestem monotoniforhold
ForumindlægJeg skal bestemme monotoniforholdene for f(x)=-x^3-3x^2+9x. Jeg har differentieret den til at være: f9;(x)=3x^2-6x+9, og så ved jeg, at jeg skal sætte f9;(x)=0, altså: 3x^2-6x+9=0 men hvad så? Jeg har set nogle af de andre links med samme opgave herinde, men jeg forstår ikke, hvad jeg... -
radioaktivitet - henfaldskonstant mm
ForumindlægJeg har lidt problemer med lidt fysikopgaver: Opgave 133. En prøve af uranholdigt mineral har gammaaktiviteten 412 Bq fra uran-238. U-238 henfalder ved en alfaproces med halveringstiden 4,47*10^9 år. b. beregn henfaldskonstanten. c. hvor mange U-238 er der i prøven? d. Hvor mange gram... -
Gymnasie
ForumindlægHej Allsammen Jeg er en elev der går i niende klasse. I dag har jeg været til skolehjemsamtaler hvor jeg fik at vide at jeg klarede mig godt i alle fag undtagen matematik. I matematik fik jeg følgende årskarakter Færdighed:02 Problemregning:02 og Mundtlig matematik:4. Min matematik lærer ... -
kig min stil igennem?
ForumindlægHejsa har lige lavet, en stil og vil gerne lige have den kigget igennem for fejl og mangler. hvis du er intresseret så skriv,så sender jeg den. ps. tak på forhånd -
Psykologi C eksamen på HTX
ForumindlægHej! Skal snart op til eksamen i faget Psykologi C. Da jeg selvfølgelig går efter den bedste karakter, kunne det være fedt, hvis der var nogle (der evt. har været op før) kan forklarer mig lidt om det. Lige nu er jeg hamrende nervøs, og kan have svært ved at finde det overskueligt. Selvom ... -
SKAL AFL. I MORGEN!!
ForumindlægI må undskylde hvis det går for hurtigt, men har SKIDE travlt! Er der ikke en venlig sjæl der vil se min eng. igennem? Det skal aflevers imorgen! Det fylder en halv side sammenlagt!! BED OM! :D PÅ forhånd mange mange tak! PS:Vil i have opgaven over mail eller skal det uploads? -
rettelse af engelsk essay
ForumindlægEr der nogen der vil kigge mit essay igennem for fejl og mangler? På forhånd tak :) -
Spørg. angående ledige studiepladser
ForumindlægJeg fik desværre et afslag fra mit drømmestudie, og er i øjeblikket på udkig efter studier med ledige pladser. Jeg kiggede lidt rundt i det lille hæfte jeg modtog med mit afslagsbrev over ledige pladser, og der fremgår det at Aarhus universitet har ledige pladser på en del deres international ko... -
oversættelse
ForumindlægHåber nogen vil rette. Den danske udgave : 1. Martin har arbejdet som psykolog i DDR. 2. I München har han desværre ikke fundet noget arbejde. 3. Han er ofte gået til arbejdsformidlingen. 4. Her har de altid sagt : " Alle jobs er besat." 5. " har De overvejet en anden uddannelse?... -
7 sætninger om Tid
ForumindlægJeg fik til opgave at besvare de følgende 7 spørgsmål med hele sætninger. Mine svar står sammenskrevet med spørgsmålene. Håber nogen vil se på, om mine svar er velformulerede (: 1 ¿A qué hora abren y cierran las tiendas los días laborables? (Hvornår lukker og åbner butikkerne på arbejdsdage?) - ... -
Hjælp! Matematik opgave
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med spørgsmål 2, 6, 8 og 10. Og evt. hjælpe med de andre spørgsmål. På forhand Tak. Københavns Lufthavn blev grundlagt i 1925 og ligger i Kastrup på Amager kun ca. 8 km fra Københavns centrum. I 2011 lettede der 253.762 fly fra Københavns Lufthavn fordelt på 60 flyselskabe... -
Aztekerriget og Inkariget
ForumindlægHej allesammen, jeg sider med en historie opgave, hvor der står: Hvorfor har spanierne erobret Aztekerriget og Inkariget, er det pga. guld.Det ved jeg så ikke helt, man skal give en grundig begryndelse.Er der ikk nogen der kan hjælpe mig, jeg har været ind på nettet og søget på det, men kan ikke ... -
Hjælp med at finde kilder
ForumindlægHej, er i gang med at skrive dansk/historie-opgave, men kan ikke finde nogle kilder om det emne jeg har om. Mit hovedemne er antikkens grækenland, og jeg har især fokus på den græske mytologis rolle påvirkede grækerne i hverdagen og i videnskaben. Så der er vel ikke nogen der lige ligger inde med... -
Essay
ForumindlægJeg skal skrive et essay i dansk om mit fritidsarbejde. Jeg sidder ved kassen i et supermarked, og har tænkt mig at skrive om dette. Jeg ved dog ikke helt hvad jeg skal have med i essayet? Altså, jeg kan selvfølgelig komme med historier fra arbejdet osv, men det gør det jo ikke til et essay? Så...
