Søgning på: matematik fp9 maj 2020. Resultater: 19441 til 19460 af 34132
-
Mat-B 5.039
ForumindlægHej derude,Ville hører om en ikke gad hjælpe mig med flg.:Opg. 5.039 En glasmonstre skal anbringes på et bord i et hjørne af et rum, således at bordet udgør bunden og væggene udgør to af siderne i montren. Toppen og de to resterende sider udskæres af en rektangulær glasplade der er 3 m lang og 2 ... -
Reducer udtryk
ForumindlægHej, denne her driller mig, en der kan se hvad jeg gør forkert? 6xy - 4xz + 2x / 2x er kommet så langt her: 4xyz / 2x = 2yz er dette korrekt? på forhånd tak for hjælpen -
Terminsprøve
ForumindlægHej, jeg skal til ( eng)terminsprøve imorgen. har nogen af jer fornyligt været til teminsprøve? hvad var emnerne? kunne i nå at skrive om alle tre dele i de 5 timer? skal alle gymnasier analyserer samme novelle i hele landet? MVH NA -
Cos, sin, tan
ForumindlægHvis jeg har en retvinklet trekant og vil udregne den hosliggende katete, skal jeg sige: cos(v)=hosliggende katete/hypotenuse Så ganger man med hypotenusen på begge sider for at finde den hosliggende katete: hypotenusen•cos(v)=hosliggende katete/hypotenusen•hypotenusen. Det forstår j... -
Matematisk sammenhæng
ForumindlægResultater: t (sek) tid: 60 120 180 240 300 m (g) massen: 0,12 0,30 0,35 0,41 0,58 Hvordan finder man den matematiske sammenhæng mellem massen (m) og tiden (t)? På forhånd tak! :-D -
Find fejl i denne sætning
ForumindlægEr i gang med min aflevering, hvor en af opgaverne er, at jeg skal finde fejlen i denne sætning og beskrive fejlen. Jeg har dog lidt problemer med denne sætning og håber i kan hjælpe mig på vej. Kan godt se fejlen, men ved ikke hvordan jeg skal beskrive den, Sætningen lyder: Already from the begi... -
den relative virkelighed - af Ulrik Uggerhøj
Forumindlæghey derude, er der nogen der har læst "Tid: den relative virkelighed" af Ulrik Uggerhøj, som handler om forskellige teorier om at rejse frem og tilbage i tiden ? Jeg er selv ved at læse den. Men ville høre om der var nogen andre, sådan at man måske kunne diskutere noget ud fra bogen. ... -
hjælp!!!
Forumindlægregneforskriften af en opgave er f(x)=0,13455*x^2,2068Spørgsmål : En mølleejer har to vindmøller .Mølle B har 20% større vingediameter end mølle A.Hvor mange % er effekten fra mølle B større end effekten fra mølle A? -
HJÆLP! Statistik ???
ForumindlægHej jeg har forsøgt at lave disse to opgaver men er ikke sikker på om det er rigtigt håber nogen vil hjælpe. Opgave 1. Antal Fejl 0 1 2 3 4 5 6 7 Hyppighed 2 4 2 1 3 6 1 1 a. Angiv observationssættets størrelse - Jeg lægger hyppighedens data sammen således: 2+4+2+1+3+6+1+1 = 20 b. Angiv typetal... -
Anvendelse af stamfunktion.
ForumindlægHej. Jeg har en fremlæggelse imorgen om stamfunktioner og vil lige være sikker på jeg siger det rigtige. Satmfunktioner bruges til at finde enten: 1) Arealer 2) Hastigheder (når vi kender accelerationen) Har jeg ret?? - Er der mere?? Håber der er en der hurtigt kan svare mig for så på forhånd t... -
Layout med maple! Sidehoved og sidefod..
ForumindlægHejsa :)Jeg har endnu et spørgsmål til maple.. Hvordan får jeg maple til at lave sidehoved og sidefod og indsætte sidetal?Er der ikke en god måde at tegne figurer i maple?MVHMichelle Corydon -
Hvordan reducerer jeg dette udtryk
Forumindlæg[1/(x^2-1)^{(1/2)}-((x^2-1)^{(1/2)}/x^2)] Hvordan reducerer jeg ovenstående udtryk? Jeg kan via WA se, at det kan reduceres til -
regneregler: (x + Δx)^2
ForumindlægJeg sidder i øjeblikket og læser noget om differentialkvontient...Jeg har i mine notater i forbindelse med tretrinsreglen skrevet af fra tavlen, at når (x + Δx)^2 skal regnes ud, blir det lig medx^2 + 2xΔx + Δx^2Er der nogen som kan forklare mig, hvorfor det gør det? Det er i særde... -
eksamen i 9.klasse
Forumindlægnår man skal have en dansk eksamen så får man en retsrivking og en læseprøve og en still lægger man alle karakter sammen til sidst for eksempel jeg får 4 i retskrivning og 7 og læse og 4 i still lægger man det så sammen til sidst? :-) -
TI-83 sælges billigt
ForumindlægVelholdt TI-83 lommeregner sælges, brugsanvisning inkl.Pris: 400 -
9.klasse eksamen og 10.klasse eksamen
Forumindlæghej studieportalen det er fordi jeg skal snart til eksamen i 9.klasse hvad nu hvis jeg for dårlig karakter og så skal jeg på efterskole næste år og jeg så får bedre karakter i eksamen kan jeg godt bruge dem eller om vendt med at 9.klasse eksamen er gode og 10.klasse eksamen er dårlig -
Kontext 7
ForumindlægHej jeg har kontext 7 s.90 opgave1-2 for. Kan i ikke lige sige dem for mig tak. Og en ting mere. Kan i ikke sige mig, hvordan man laver kubikrod på en lommeregner? Tak. -
paramterfremstilling
Forumindlægto linjer l og m er givet ved parameterfremstillingerne l: (x/y)= (-1/2)+t*(2/1) og m: (x/y): (0/1)+s*(1/-1) bestem skæringspunkt S mellem l og m, hvordan skal jeg gøre det? -
Simpel procentregning
ForumindlægHar en lille opgave her, som meget gerne må stilles enkelt op (:"Line har købt en bog til 15 kr. Hun sælger den til sin søster med en fortjeneste på 30%. Hvor stor er salgsprisen?" -
3. år Mdt. ialt.
ForumindlægKom i tvivl om hvor mange mundtlige prøver man skal op i i alt.Jeg var nemlig ikke oppe i nogen 1. år.Har afsluttet 2 mdt. 2. år.Hvor mange skal jeg regne med at have i 3g?
