Søgning på: SRP historie. Resultater: 19461 til 19480 af 22627
-
HJÆLP TIL NOVELLEN: ANE-METTE
ForumindlægEr der nogen der har læst Ane-mette som har analyseret den el. muligvis har nogen gode notater til den? -
romantisme
Forumindlægjeg vil lige høre gør Henrik Pontoppidan op i romantisme, altså synes han det er godt med romantisme. for han har skrevet i hans novelle "havfruens sang" at "der er både unge ægtefolk der, var kind mod kind og indsvøbt i den samme shawl, 2 unge piger der sad sammen hvor de havde hi... -
Idé til tale.
ForumindlægI dansk har vi gennemgået en del om retorik, og jeg fået til opgave at skrive en tale. Men jeg aner ikke, hvad jeg vil skrive om. Er der nogen, der har nogle gode foreslag? -
Ideer til studieretningsopgave inden for "velfærd"
ForumindlægHar valgt at skrive min studieretningsopgave i Dansk og samfundsfag, hvor jeg har fastlagt mit område som "velfærdsbegrebets udvikling siden 80erne." Dansk delen har jeg styr på (sådan da:) jf. Michael strunge, samfundsdebat osv. Jeg halter derimod i samfundsfagdelen, hvor jeg grunde... -
Valg af den endelige studieretning - ?
ForumindlægHej! Jeg skal snart vælge min endelige studieretning, og er meget i tvivl om hvad jeg skal vælge. Måske I kan hjælpe mig lidt? Lige nu har jeg engelsk A, samfundsfag B og mediefag B. Jeg er rigtig glad for min nuværende klasse. Jeg synes dog at mediefag er kedeligt, men det kan selvfølge... -
Konklusion og perspektivering
ForumindlægHeej :) Hvordan skriver man en god konklusion? Hvordan skriver man en god perspektivering? Hvad skal jeg perspektivere til? Har novellen "Den anden pige" hvilket er om en pige med identitetsproblemer -
STX Studieretning og gymnasiumvalg
ForumindlægHej Alle Til sommer skal jeg videre fra folkeskolen til STX, men desværre jeg problemer med at vælge min studieretningen. Jeg har på det nuværende tidspunkt et karaktergennemsnit på 10,6, og attrår at viderelæse til til medicin på Universitet. Jeg er forvirret omkring A-B-C fag, derfor ønsker... -
SSO, matematik og emne(!)
ForumindlægHej derude, Jeg er HF studerende og vil gerne skrive SSO i matematik. Har matematik på B-niveau, og synes i hvert fald selv, at jeg kan være bekendt at skrive SSO i det. Min rigtig stærke side i matematik er geometri/trigonometri. Jeg har det fint med ligninger. Funktioner kan jeg også g... -
Tysk Hjælp!
ForumindlægEr der nogle som er sød, at hjælpe mig med en rettelse, af følgende: Zuerst waren das verliebte Paar, Willie und Robert in Zurück in der Schweiz gewesen. Robert hat zusammen mit seinem Vater Mendelsohn eine Organisation, die falsche Pässe herstellt. Willie ist nicht ein Teil des Organisation, a... -
Magtmisbrug
ForumindlægHej Er igang med fri opg. (årsopgave) og jeg skal bruge nogle eksempler på magtmisbrug. Nogen der har ideer? tak -
Hjælp til mat..
Forumindlæger der en sød person som kan hjælpe mig med nogle matematik stykker som jeg ik rigtigt kan lave dem.. kan i hjælpe mig ??? :) Jeg håber det kan hjælpe jer nu :D 1. Forkort brøk: X^2 +2X --------- 4X + 8 2. Reducere: 8a^3* b*a^-2 -------- (2b)^2 3. omskriv: 4x^2 -12x + 9 ti... -
Hvor er det bedst at studere jura?
ForumindlægKære folk. Hvad er bedst i forhold til jura? KU eller SDU? Jeg har hørt, at bekskæftligelsesmulighederne er ringe, hvis man vælger at studere på SDU. Er det en skrøne eller? På forhånd tak. :-) -
Opgave A og B - hjælp til forståelse
ForumindlægHej. Man skal vælge imellem to opgaver, de lyder således: Opgave A: Du skal inden for emnet "Fremtiden – visioner og forudsigelser" udarbejde en synopsis, der kan danne udgangspunkt for den mundtlige prøve. Du skal vælge en naturvidenskabelig eller en samfundsvidenskabelig forudsigel... -
Hjælp til tysk
ForumindlægHej derude! Jeg ville bare høre, nogen gad at rette de fejl i nu kan finde i denne lille stil. (Skriver for min lillebrors vejne.) På forhånd Tak :D Filmen handler om Ibo, han er tyrker, men han bor i Hamborg i Tyskland. Han drømmer om at lave den første tyske Kung-fu film, og Ibo har været til s... -
For høje karakterer?
ForumindlægVi har alle prøvet at få en karakter, som vi synes var for lav. Men har I nogensinde oplevet det modsatte, dvs. fået en karakter I synes var for høj? -
Har brug for jeres hjælp - rettelse
ForumindlægHej, det nedenstående er et tysk stil, som handler om filmen Im Juli. Jeg håber I vil læse den igennem, og hjælpe mig med at rette for fejl. På forhånd mange tak. Im Juli von Fatih Akin „Im Juli“ ist die Geschichte von der schüchternen Lehre, wie heißt Daniel Bannier und von dem Hippie gleich... -
Kendte spændende bøger fra 2007 til nu?
ForumindlægHej, kender i nogen spændende bøger der er blevet lavet i 2007 og frem til nu? Skal nemlig lave en boganmeldse af bøger fra den tid og fremlægge det. Hvis i også har ideer til hvordan denne fremlæggelse skal gøres, er i meget velkomne til at hjælpe. Tak på forhånd. -
forskel på moral og etik
Forumindlægkunne godt tænke mig at vide hvad forskellen på moral og etik egentlig er, der er mange forskellige difinitioner og det kan godt være svært og finde noget der giver mening, giv gerne eksempler, da det gør det nemmere at forstå. Har kigget lidt rundt på nettet og der står at moral er etik i pra... -
Teknologihistorie - vandmøller
Forumindlæghej alle studieportals brugere, jeg er igang med en tekhis. projekt ang. vandmøller, men er snart færdig med den, men mangler lidt oplysninger mht. hvem der ejer vandmøller nu idag, det kan godt være at det lyder for let mit spørgsmål, men jeg ved faktisk ikke hvem der vandmøller i Danmark er det... -
Tandlæge - kvote 2 - EMERGENCY
ForumindlægHey there.. Jeg har lige fået at vide, at den sidste ansøgningsfrist for kvote 2 er d. 15. marts, det er jo meget snart, såå er lidt stresset.. Lige nu er jeg i gang med 3.g, men vil super meget gerne læse til tandlæge i det næste år. MEN, jeg ved, at jeg ikke har snittet til det, så har tænkte m...
