Søgning på: fysik eksamen 9 klasse. Resultater: 19461 til 19480 af 77388
-
Hjælp til Bevis
ForumindlægHej venner! Jeg er simpelthen totallll lost i beviser (generelt) og så lige det vi har om i skolen lige nu, integralregning. Er der nogen som kan forklare hvordan systemet er for beviser for min lærer er super dårlig til at forklare og jeg fatter intet + eksamen er nær :( på forhånd tak. vh. An... -
f(x)=0
ForumindlægHvordan beviser jeg at 3x^2-6^2+9=0 -
Omkreds af en trekant?
ForumindlægKan man finde det? -
Stil - 237 ord
ForumindlægHejsa!Er der nogen, der vil rette min stil igennem? Jeg ved godt, at jeg er MEGET sent ude, men den skal sendes afsted via mail i løbet af i aften, eller - i nødstilfælde afleveres i morgen, allersenest eftermiddag.På dansk:Ifølge min mening, er det vigtigt, at man ansætter lærere, der har sans f... -
Ligninger
ForumindlægJeg er ved at øve flere ting indenfor c- niveau også. Ligningen i den vedhæftet fil har jeg virkelig brug for hjælp til at forstå ? Nogle herinde der vil hjælpe? Det haster ikke, men vil gerne have et svar på det . Hvorfor siger man :3x-x=X-1-x? Betyder det at det som står på begge steder af ligh... -
Platons Hulebillede - Hvorfor er det så vigtigt i Symposion
ForumindlægSkal op i Old på torsdag og mangler kun at læse på Symposion.. Det hulebillede driller bare, for jeg kan ikke få det til at give mening med hvad Sokrates siger i talen.. Tror jeg er ved at gå kold.. Håber der er en der kan hjælpe.. -
Kan jeg komme ind?
ForumindlægJeg stiller spørgsmålet her, fordi jeg selv er i tvivl. Jeg vil gerne ansøge om at komme ind på samfundsfag/administration-linjen på uni. Problemet er at jeg har et dumt, dumt 5-tal fra min skriftlige eksamen i naturfag. Jeg har årskarakterer på 6 og 7 i henholdsvis skriftlig og mundtlig. Hjælper... -
hurtig spørgsmål ang. integral/stamfunktion
ForumindlægNogle der idéer til at finde stamfunktionen til kvadratrod(3x+9) -
hjælp det haster virkeligt.. please...
Forumindlæghvordan regner man sådan en brøk. 5 8 --- -- --- 10 9 -
Redegørelse
Forumindlæghej. skal lave en redegørelse af mit emne og den skal henvende sig til en skoleelev fra 5. klasse, sådan at han forstår den og ikke ved noget om emnet. er der noget som kan laves/rettes? hvordan er den skrevet? har sat den her ind pga. den íkke ville vedhæfte fil. håber i kan hjælpe mig. t... -
Brug for hjælp!:s
ForumindlægHej alle! Jeg skal til optagelsesprøve på Onsdag. Og jeg har øvet lidt matematik, og forberedet mig lidt til dansk. Men jeg har først fået chancen nu, til at øve engelsk! Jeg har udskrevet nogle korte engelske noveller, til at analysere, men jeg føler ikke at de på 9. klasses niveau fordi, at d... -
EKSAMENSPROJEKT!! KVINDE I NØD!
ForumindlægVi har fået fire dage til at lave en problemformulering og den skal være perfekt til fredag hvor vi derefter skal lave en dansk-projekt "eksamen" EMnet er: VERDEN OMKRING OS! Jeg burde får en BRAINSTORM... Men ingen tanker eller ideer! Har virkelig brug for noget at skrive om da det o... -
Hjælp!?
ForumindlægUdviklingen i antal elever der har valgt 9. klasse på efterskole i perioden 2000 - 2003, kan tilnærmelsesvis beskrives ved modellen. y=6410*1,06x hvor y er antal elever i 9. klasse på efterskole, og x er antal år efter 2000. a) Hvad fortæller 6410 og 1,06 om antal elever i 9.klasse på efterskol... -
Kan det passe?
ForumindlægUdviklingen i antal elever der har valgt 9. klasse på efterskole i perioden 2000 - 2003, kan tilnærmelsesvis beskrives ved modellen. y=6410*1,06x hvor y er antal elever i 9. klasse på efterskole, og x er antal år efter 2000. b) Hvor mange elever var der i 9.klasse på efterskole i 2004 ifølge mode... -
Curlingforældre projektopgave
ForumindlægHej. Jeg går i 9. klasse og vi er lige nu igang med den store projektopgave. vores overemne er forandringer og konsekvenser og underemnet er curlingforældre. -Vi kunne godt tænke os og vide hvordan børneopdragelsen har ændret sig i en retning mod curling kulturen? -Hvad har udviklingen i sam... -
Hvad sker der hvis man dumper
ForumindlægHej jeg var til dansk eksamen og fik 00, noget jeg aldrig har fået før i dansk eller har været tæt på, på nogen måder. Jeg skal på Gymnasium STX efter sommerferien, men skal jeg så op til en prøve i sommerferien eller hvad? På forhånd tak :-) -
Danskfaglighed
ForumindlægHei Nogen der ved hvad flg. ting betyder? Man skal tit bruge det til eksempelvis at skrive stile. Danskfaglig indsigt, viden og metode. Danskfagligt begrebsapparat. PS. Det haster lidt, da jeg skal til eksamen i skriftlig dansk på tirsdag :) -
Nitratfronten
ForumindlægHej, Jeg skal til eksamen snart, og jeg skal forklare om nitrats nedsivning til grundvandet. Jeg vil under det gerne komme ind på nitratfronten og hvilke eventuelle processer der foregår for at omdanne nitrat? Mange tak på forhånd. -
Alle fag skal være bestået
ForumindlægJeg stødte på det her på uddannelsesguiden for det jeg vil læse videre på: "Specifikke adgangskrav er dansk A, engelsk B og matematik A. Desuden enten fysik A og kemi B eller fysik A og bioteknologi A eller fysik B og kemi A. Alle fag skal være bestået." Bestyder det at jeg skal b... -
Fotosyntese
ForumindlægHej jeg skal lave en aflevering i fysik/biologi, jeg skal fortælle om fotosyntesens kredsløb, og drivhusefektens kedsløb, men jeg ved ikke helt hvordan jeg skal forklarer det? altså hvad rækkefølge og såndan noget den skal afleveres i morgen
