Søgning på: matematik fp10 2020. Resultater: 19461 til 19480 af 32067
  • hvornår bytter man om på a og b?

    Forumindlæg
    hej alle :) Som så mange andre skal jeg til eksamen i skriftlig matematik A Men er kommet i tvivl om hvornår man bytter om på a og b (ifølge lommeregneren) Er rimelig sikker på man gør det i eksponentiel- og potensfunktioner, men gør man det også i linenær funktioner? :S
  • Simpel vektorregning

    Forumindlæg
    MATEMATIK VEKTORER En linje l har parameterfremstillingen l: (x y)+t*(2 1) Bestem en ligning for den linje m, der går gennem punktet (3,4) og er vinkelret på l. Hvordan gør man lige det? :)
  • færdighed

    Forumindlæg
    Hej jeg er igang med en matematik opgave, som jeg har svært ved. håber at i kan hjælpe mig! opgaven siger, Skriv en funktionforskrift, der viser: 1.ligefrem proportionalitet mellem x og y. 2. omvendt proportionalitet mellem x og y. på forhånd tak
  • vækstegenskaben for den lineære udvikling??

    Forumindlæg
    Jeg skal op til årsprøve i matematik her på onsdag, og jeg har bl.a. fået spørgsmålet: Bevis vækstegenskaben for den lineære udvikling. Jeg har dog svært ved helt at forstå hvad vækstegenskaben for den lineære udvikling overhovedet betyder... Så ja pls hjælp
  • Tunnellen

    Forumindlæg
    Hjælp til matematik til min søn Tunnellen er 2600 m lang og tværsnittet har et areal på 63,16 m2 beregn hvor meget m3 fjeld der er sprængt væk Massefylden for sten er 3000kg/m3 Beregn hvor mange tons sten, der er fjernet i alt På forhånd tak HJÆLP
  • Eksamenshjælp af gymlærer i mat og fys

    Forumindlæg
    atmosfære. Jeg har 8 års erfaring med eksamination, så jeg ved hvad der skal til. Ring til 61734623 eller skriv til [email protected] Jeg kan hjælpe dig med matematik og fysik på alle niveauer samt AT med natfag og generelt videnskabsteori, da jeg også har læst filosofi.
  • titalslogaritmer (dens egenskaber?)

    Forumindlæg
    Jeg har fået stillet dette spørgsmål til min matematik-eksamen: Gør rede for egenskaberne ved funktionerne 10x og log(x) Hvad menes der med egenskaber? Er det noget med at de er hinandens omvendte funktioner? Tak på forhånd
  • Dumpe årsprøve

    Forumindlæg
    Halløj :-)) Jeg går i 2g på Gymnasium på den naturvidenskabelige linje (mat A, fysik B, kemi B) På fredag skal jeg have den skriftlige årsprøve i matematik, hvis jeg dumper den, skal jeg så gå 2g om ? Mvh. Malene :-)
  • dragefirkanter

    Forumindlæg
    jeg har trukket dragefirkanter i matematik, men forstår slet ikke hvad min opgave går ud på og hvordan jeg skal besvare den. 1. kan dragefirkanter tesselere? (forstår ikke spm) 2. gælder arealformlen også for denne firkant på same type? kan deltafirkanter tesselere? (billag insættet)
  • Sammenligning af årlige omkostning

    Forumindlæg
    Hej! Har rigtig svært ved matematik, og selvom jeg prøvede flere gange, så kunne jeg ikke finde svaret. Billedet viser opgave og info. 1: Nyttig information 2: Opgave Tusinde tak på forhånd! :)
  • Logaritmefunktioner

    Forumindlæg
    Hej alle sammen. Jeg skal op i mundtlig matematik på mandag og har lige et spørgsmål. Hvordan begrunder man at en logaritmefunktion er monoton? Har det noget at gøre med den inverse funktion? Og hvilke andre forudsætninger gør sig gældende for logaritmefunktionen? På forhånd tak.
  • Frivilligt hjælp

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er en elev på VUC , Jeg har meget brug for hjælp til en matematik aflevering. Er der nogen som kan hjælpe mig med det face to face. Det vil være et stort hjælp for mig. Hvis du vil gerne hjælpe så send en besked til mig her i studiportalen så kan vi aftaler ..... please det er meget v...
  • Privatlærer

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg er en elev på VUC , Jeg har meget brug for hjælp til en matematik aflevering. Er der nogen som kan hjælpe mig med det face to face. Det vil være et stort hjælp for mig. Hvis du kan hjælpe så send veligst en besked til mig her i studiportalen så kan vi aftaler ..... please det er meget...
  • Kontrol af Lineær funktion

    Forumindlæg
    Hej alle, jeg er igang med eksamensspørgsmål i matematik, og har brug for hjælp i en enkelt opgave. - Jeg skal forklare hvordan man kan kontrollere at ens lineære funktion er rigtig, hvilket jeg ikke ved hvordan man gør. Forskriften til funktionen er 2x+3 Tak på forhånd.
  • Summering av vektorer på ti89 og ti83

    Forumindlæg
    Efter mange år væk fra matematikken, har jeg glemt hvordan man lægger to vektorer sammen på lommeregneren. Eksempelvis 14 med cos phi = 0,89 plus 55 med cos phi = 0,86 Hvordan tastes dette ind på lommeregneren?(gerne både ti89 og ti83)
  • Moms regning

    Forumindlæg
    Hej, jeg er stødt på en opgave i en matematik aflevering, som jeg simpelthen ikke aner hvordan jeg skal løse. Opgaven lyder sådan: En vare koster 62 kroner med moms – hvad er prisen før moms Hvis nogen kunne komme med lidt, hjælp ville det være rart, tak på forhånd.
  • Beregn arealet og omkredsen.

    Forumindlæg
    Hej jeg har brug for hjælp til en matematik opgave, og den lyder: Beregn arealet og omkredsen af en kvadratisk grund med sidelængden 37,5 meter. Et hegn koster 118,75 kr. pr. meter. Hvad koster hegnet, når der går 3,5 meter fra ved indkørslen? Tak på forhånd :-)
  • At udlede en formel?

    Forumindlæg
    Hej :) Jeg sidder med et spørgsmål til min mundtlige matematik eksamen, som jeg ikke helt kan kommer igang med. Spørgsmålet er: Du bedes udlede formlen for fordoblingskonstanten eller halveringskonstanten. Nogen der ved hvad udlede en formel er? - er det bare, at skrive formlerne til de to ...
  • Spejl den fremkomne trekant i y-aksen?

    Forumindlæg
    Hej jeg har fået en matematik opgave hvor jeg skal tegne en trekant ind i et kordinat system og det har jeg så gjort så står der at jeg skal spejle den fremkomne trekant i y-aksen men hvordan gør man det??? Tak på forhånd :-)
  • Rente

    Forumindlæg
    Hej :D Jeg skal op i Matematik C, og vi har fået udleveret nogle spørgsmål. Jeg skal gøre rede for rente. Hvad vil det sige? Jeg håber folk kan hjælpe mig ;D M.v.h C123