Søgning på: erhvervsret c noter. Resultater: 19481 til 19500 af 73261
-
iodtal - mørklægning?
ForumindlægJeg har lige skrevet noget tekst af:10 til 12 dråber fedtstof afvejes i en konisk kolbe (ca. 0,3 g, nøjagtighed 1 mg), herefter tilsættes ca. 20 mL n-heptan. 30.0 mL KBrO3-opløsning overføres med burette, der tilsættes yderligere 1g KBr og 20 mL H2SO4. Magneten kommes i, kolben tilproppes, mørklæ... -
Reaktionsorden
ForumindlægHej Studieportalen Jeg skal skrive en opgave i reaktionskinetik. Her slog det mig hvad betyder reaktionsorden, og hvad fortæller det om en reaktion? Jeg er godt med på hvordan man beregner reaktionsorden, men min lærebog kommer ikke rigtig med nogen forklaring på begrebet reaktionsorden. Håber ... -
Bestemmelse af ligning
ForumindlægHeynogen der kan hjælpe mig med en opgave.jeg har følgede sider:a: 3y + 3x + 15 = 0b: 2y - 6x - 4 = 0c: x = -3Opgaven lyder på at jeg skal opstille ligningerne for trekanternes højder.Hvad er det for en ligning?? -
Parabel
Forumindlæghej alle sammen har lidt problemer med noget udregning af en parabel hvis du kun har to punkter opgivet i parabel og de punkter kun igår i selve parablen, hvor for man så ligningen for selve paarablen. punkterne hedder (8;4.01) og (14;3) -
Stamfunktioner
ForumindlægOpgaven lyder:Bestem er regneforskrift for den samfunktion F tilf(x)=cos(kx)der opfylder, at F(pi/2k)=-2og F(0)=3, idet k er en konstant..Her er jeg generelt bare i tvivl.. Jeg har prøvet at regne stamfunktionen ud, men jeg er usikker på mit svar, da jeg herefter ikke kan finde ud at få F(pi/2k)=... -
Valg af bog/boeger!
ForumindlægHej alle!Jeg har besluttet at soege ind paa dyrlaegestudiet her til sommer, og jeg opfylder alle kravene, men jeg har ikke haft kemi siden 1.g, og det er efterhaanden 3 aar siden. Til trods for en i orden karakter den gang, saa var det altsaa ikke mit staerkeste fag paa nogen maade, og derfor kun... -
vandsfordampnings varme
ForumindlægHeyJeg har skal løse den her spørgsmål?Der er fordampet lidt vand, inden kogningen begynder. Forklar, om dette vil gøre den beregnede for¬damp¬nings¬varme for stort eller lille?Nogen der kan hjælpe mig med det -
matematik-opgave
ForumindlægHejJeg skal bestemme 2. gradspolynomiet P(x) så der gælder at:x*P'(x)=3*P(x)-x^2-2x+3Jeg har været igang med at løse den som differentialligning. Men synes det giver et mærkeligt resultat.Nogen der vil hjælpe? -
andengradsfunktionen
Forumindlægjeg skal skrive en emne opgave, hvor jeg skal indlede med at gennemgå egenskaberne for ved andengradsfunktionen. jeg ved jeg skal ind på monotoniintervaller, ekstremumpunkter og værdigmængde, men hvordan jeg lige skal indlede med egenskaberne for andengradsfuntionen, er jeg ikke helt klar over. N... -
Begreber
ForumindlægJeg skal finde 3 svar til ordet: inddæmningspolitik 2 af dem skal være forkerte og den sidste skal være rigtig. Nogen der har nogle idéer? :-) -
Find skæringspunktet
ForumindlægHej. Kan man med udgangspunkt i to eksponentieltvoksende regneforskrifter finde de to linjers skæringspunkt? Jeg ved godt, at man kan indsætte punkterne i et koordinatsystem og så blive ved indtil, at de to linjer skærer hinanden. Men jeg tænkte på, at kunne regne sig ud af det. Det dreje... -
infinitesimalregning
ForumindlægMin opgave går ud på dette:Bestem for y>0 den fuldstændige løsning til differentialligningen y' = -kvadratrod af ytegn den integralkurve der går gennem punktet p(0,9)Jeg er gået lidt fast i hvilken formel jeg skal bruge til -kvadratrod af yJeg har prøvet at sige dy/dx = -1*kvadratrod y , o... -
Isoler y, som er i ln
ForumindlægJeg har lavet separable-variable i en differantligning, hvor jeg har fået den omstillet til: så at y og t, står sammen med deres respektive dy og dt. Denne har jeg så integreret til: Hvor jeg nu skal finde en løsning for y(t), altså at jeg skal isolere y i det ovenstånde integral. Jeg bare ... -
trigonomiske funktioner?
Forumindlæghej har en opgave for til fredag hvori et af spørgsmålene lyder som følger: hvilken sammenhæng er der mellem siderne og de trigonomiske funktioner anvendt på vinklerne i en retvinklet trekant endvidre bliver jeg bedt om at bevise sammenhængen hvis nogle kunne poste et link eller bidrage med noget... -
masse % af eddikesyre
ForumindlægJeg har følgende problem som jeg håber nogen kan forklare mig hvordan man udregner. Beregn masse% af eddikesyre i husholdningseddike. Vis formler samt beregning. Densiteten af eddike, p=1.010g/mL. Hvordan udregner jeg dette? -
Trigonometri
ForumindlægNogen der kan hjælpe? -
spørgsmål
ForumindlægHey lige et kort spørgsmål til funktion regning.Når man skal bestemme fortegn for en tegnede graf, hvad er så lettest at gøre og hvordan?måske bruge Toppunkter? -
Aflevering - danskhistorie-opgave
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive danskopgave om bogen "rend mig i traditionerne", her i næste uge og tænkte på om nogle kloge hoveder havde mulighed for at rette min opgave igennem. VI begynder mandag d. 7/5 og skal aflevere den onsdag d. 9/5. Hvis det kunne lade sig gøre forestillede jeg mi... -
formel for løsning af 2. gradsligningen
Forumindlæghej :) mit ene eksamensspørgsmål lyder sådan : Udles formlen for løsning af 2. gradsligningen. "gættesætningen" og faktorisering skal omtales. 1. aner ikke hvordan man beviser formlen for 2. gradsligning, og/eller hvordan den ser ud. 2. hvad er "gættesætningen" ? hvis i altså ... -
Fotosyntese!
ForumindlægNogle der kan fortælle mig hvad, Calvin Cyklusen går ud på? Eller hvad ATP og NADPH er? Jeg ville være overlykkelig tak på forhånd!
