Søgning på: psykologiens veje noter. Resultater: 19501 til 19520 af 29738
-
det haster det er til imorgen
Forumindlægjeg har svært ved at svare på de her spørgsmål jeg skal genforklare de her vi har haft dem i klassen men jeg har været syg :( men nu hvor jeg har fået det lidt bedre kom jeg i skole og min lære er rigit stræng så kan i hjælp når ja glemte at fortælle han har taget hvores fysik bog fordi vi ikke m... -
Fældningsreaktion
ForumindlægHej alle. Jeg skal afstemme fældningsreaktionen af følgende reaktion: ZnO(aq) + HCl(aq) → ZnCl2 (s) + H2O(l) Hvordan gør man det? -
Bestem F1(x) og F2(x)
ForumindlægKære SP. Jeg sidder her med en opgave som jeg ikke ved hvordan jeg skal gribe an. Synes ikke rigtig at have en kogebog til denne, så derfor spørger jeg jer. Opgaven lyder: F1(x) og F2(x) er stamfunktioner til f(x)= (1/x)-3, x>0. Desuden gælder, at F1(1)=2, og at grafen for F2(x) har linjen me... -
Rettelse af en kort sætning please
ForumindlægEr denne sætning grammatisk korrekt, og hvis ikke bare ret mig :D Das schönen Mädchen träffen ihre alten/altes Eltern in Berlin um 8 Uhr. På forhånd tak -
mht. kraft
ForumindlægHej, har et spm. I kuglestød benyttes en kugle med massen 7.26 kg. En kuglestøder står med kuglen i hvile (se figur), dernæst skubber han kuglen med konstant kraft, så den bevæger sig retlinet indtil den slippes i højden 2.20 m over jordoverfladen. Det kan antages, at det kun er kuglestøderens ... -
Simpel detaljeret forklaring på Atomkraft
ForumindlægHey foks! Er der nogen som kender et sted for jeg kan finde en detaljeret beskrivelse af hvordan Atomkraftværker virker? Eller nogen som vil beskrive det detaljeret. Fætterguf -
Transformer
Forumindlægnår man sætter jænvstrøm til primærspolen, ker der så en spændingsforskel i begge spoler? -
1. verdenskrig
ForumindlægHej Er der nogen som kan hjælpe mig med følgende spørgsmål? Hvorfor hænger imperialismen og første verdenskrig sammen? I videoen bliver der talt om et våbenkapløb. Hvordan og hvorfor opstod det? Hvilken effekt havde nationalismen på Europas borgere, da krigen opstod? Hvilke udfordringer v... -
Snart prøve - derfor energimad, men hvad?
ForumindlægHej. Som oevrskriften viser, at jeg snart skal til prøve, og sidde stille i flere timer - derfor vil jeg spørge jer, hvad for noget mad og drikke jeg skal tage med, gerne noget mad og drikke, så energiet ikke går ned hurtigt, hvad vil i sige?Tak på forhånd! -
Konkave mængder
ForumindlægDer står i min matematikbog, at en konkav mængde er defineret på følgende måde: f''xx(x,y) < 0 f''yy(x,y) < 0 og, at determinanten til Hessematricen er strengt mindre end nul. Jeg undrer mig over, om Hessematricen ikke burde være strengt større end nul, dvs. positivt definit... -
BLÆK!
ForumindlægHej allesammen. Jeg håber nogle kan hjælpe mig med de her 3 opgaver, for jeg forstår dem virkelig ikke :( Ville være meget takkenemlig, hvis nogle gad og hjælpe. Helst en forklaring + løsning. På forhånd tak. Opgave 1 I vinter solgte Hansen et parti skøjter for 10 500 kr. Det gav ham en fortjen... -
Dilemma, hvad siger I?
ForumindlægHej alle. Jeg står i et lille dilemma, forhold til karakterne og skolen. Det er sådan, at mine karakter ligger på, omkring 5 i snit, og jeg skal i 10.klasse, her efter sommerferien. Men min uud-vejleder sagde til mig, at hun anbefalede mig hg efter 10. klasse? Men jeg vil rigtig gerne på stx, tro... -
Fællesmængde
ForumindlægJeg skal vise, at ∩n=1∞ ]-1/n, 1+1/n[ = [0,1] og ∩n=1∞ ]-1/n, 1+1/n[ = ]-1,2[ Hvordan gøres det? Jeg har ingen idé. -
Salt på Læsø 2
ForumindlægPå Læsø undersøger man saltkoncentrationen ved at se, om et æg kan flyde på saltvandet. Ægget flyder når saltvandets massefylde er større end æggets masse fylde. En 9. klasse undersøger, om et æg med massen 65 g og et rumfang på 60 mL kan flyde i forskellige opløsninger af saltvand. Sådan lyder... -
Lamberts-Beers Lov
ForumindlægHvad er lamberts-Beers Lov? og hvordan kan man forbinde lamberts-Beers lov med et spektrofotometer forsøg? Jeg er lidt dum, så jeg håber at der er nogen som vil forklare det grundigt:) -
Jeg er ikke helt sikker i det her OSO
ForumindlægHej jeg har virkelig brug for noget hjælp, jeg skal skrive en OSO opgave. Jeg har valgt og skrive om uddannelsen skuespiller, men er rimlig meget på bar bund med det her OSO. jeg har valgt og lave synopsen, som ca. skal være på 5.s, og så skal jeg lave et produkt. Synopsen skal indholde: • F... -
Bevægelse og fart
ForumindlægOpgaven lyder: (har også vedlagt et billede af opgaven) Drengen på billedet gynger. Tildel passende værdier til relevante fysiske størrelser, og brug disse til at vurdere drengens fart i det laveste punkt i bevægelsen. Gør herunder rede for de relevante antagelser. Jeg forstår ikke helt hvad d... -
Hey gennemsnit
ForumindlægHvad ligger jeres gennemsnit lige nu på 9 klasser eller gymnasier? Mit er på 4,5 :( Heeeeeeeelp -
Søger råd fra HTX elever!
ForumindlægHej Jeg søger råd fra elever, der med lav gennemsnit er kommet ind på HTX? Kan I evt. fortælle mig hvilket gnm. snit I kom ind i? Ville måske dæmpe min nervøsitet en smule.... Jeg er bange for at mit gennemsnit er for lavt, selvom mine lærer erklærer mig egnet. Mit nuværende snit er 7, måske stig... -
eksponentiel fkt hjælp hvordan skal j videre herfra
Forumindlæghej har denne 3ln^2(x) - 3ln(x)-18 =0 har erstat x med t og udregnet d og derefter x. hvad skal jeg nu skal jeg ikke finde t nu ??
