Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19521 til 19540 af 31486
-
Ekstroverte slår mig ihjel... Hjælp!
ForumindlægNu er jeg jo bare endnu en dum gymnasie elev. Jeg overlevede folkeskolen med nød og næppe, et år på efterskole, uden at lære noget, også røg jeg på gymnasiet. Jeg er blevet chokeret!! Jeg er igen blevet konfronteret med hvordan de ekstroverte elever dominerer timerne, og kører slavisk diktatur på... -
iq er ikke det samme som at være klog
ForumindlægHej, jeg er en pige på nu 16 år som snart er færdig i folkeskolen. jer har i et stykke tid, haft det dårlig med mig selv, fordi jeg ikke mener jeg er klog nok. Det skal ikke på nogen måde forstås som mon jeg er dum. Nej faktisk har jeg en utrolig høj rumlig og logisk intelligens. Og en iq på ca. ... -
Adgangsgivende eksamen, Hvordan?
ForumindlægHej. Jeg stoppede for få år siden på gymnasiet, lige før sidste eksamen i 3.g. Dvs jeg har afsluttet alle fag på nær ét(matematik mundtlig). Jeg vil så gerne have gerne have en adgangsgivende eksamen nu, således jeg kan tage en videregående uddannelse. Jeg gik på matematisk linie, med matemati... -
Kan jeg kræve en ny lærer?
ForumindlægI starten af 3.g blev dem der havde valgt Matematik A (inklusiv mig) delt ud og der blev lavet en ny valgfagsklasse i Matematik. I den forbindelse fik jeg også en ny lærer i Matematik. Og her starter mit helvede. Mit generelle faglige niveau ligger ikke super højt. Men heller ikke i nærheden af d... -
Find ligningen på en funktion
ForumindlægHej jeg skal finde ligningen på den exponentiale funktion der går igennem (2,45) og (11,1730), nogen der kan hjælpe? :) -
Teknisk fysik
ForumindlægNogen der læser på Teknisk Fysik uddannelsen på universitetet, som kan fortælle lidt om det, jeg har tænkt mig og læse til det, men jeg ved ikke helt hvad det kræver, altså om det er svært osv... -
Matenatik Opgave..?
Forumindlæghttp://bigup.peecee.lir.dk/?id=1405Hvordan skal man skære den? :]På forhånd tak -
Bestem en ligning for tangenten
ForumindlægGrafen for funktionen med forskrift f(x)= x^2-6x+8 har en tangent med stigningstallet -4 Bestem ved håndkraft en ligning for tangenten. Jeg har ingen idé om hvordan jeg skal gribe opgaven an. :S Hjælp -
sinh(x) - vurdering
ForumindlægHejsa ...Jeg har udviklet taylorpolynomiet af 7. grad til funktionen sinh(x). Jeg skal nu vurderer fejlen, i sinh(1).sinh(1)= 1,175201 (TI-89)sinh(1)= 1,175198 (Taylor)dvs. der er fejl i det 4 decimal.jeg har sat intervallet til [0;1]. Hvad er så rigtigt?:- |R7| - |R7| det ses nu at begge fej... -
Integralet som grænseværdi for summer
ForumindlægHej jeg har fået et srp spørgsmål som jeg ikke helt forstår. "Med udgangspunkt i en matematisk beskivelse af integralet som grænseværdi for summer skal begrebet inertimoment indføres" Skal jeg forklarer integral regning, ligesom jeg har haft? eller hvad.. -
Hvordan oploader jeg en opgave?
ForumindlægSom overskriften lyder: Hvordan oploader jeg en opgave?Malfoy -
Omeksamen
ForumindlægHejsa, ville lige høre om nogen af Jer ved hvornår man senest skal meddele hvornår man ønsker en omeksamen?Kan man også be om en eksamen næste år, for et for et fag man afsluttede i år UDEN eksamen? -
Standby eller kvote 2
ForumindlægJeg vil hører hvad forskellen er på standby og kvote 2 det er noget med i kvote 2 kigger man på andet karakterer altså erhversarbejde og lign. men hvad med standbý kan enhver få det? Jeg skal nemlig ud og rejse efter sommer og vil gerne sikre mig en plads når jeg kommer hjem.. er bange for... -
Terminsprøve
ForumindlægHej! Jeg Skal op i Matmatik terminsprøve ( Færdighed og problemregning ) Er der nogle der kan give mig gode råd til hvad jeg skal vær mest opmærksom på? Og hvad der er vigtigt at vide? -
Bestem a og b
ForumindlægFunktionen f(x)=b*x^a opfylder, at f(1) = 1 og f(2) = 8. Bestem tallene a og b. Hvordan gøres dettte? Ved godt at 1 og 2 kan sættes ind på x plads, men kan ikke komme videre -
3. Års opgave
ForumindlægNå ja spørgsmålet mange af os der snart (7,9,13) bliver studenter går med. Jeg er kommet frem til at jeg vil skrive i fysik omkring et af følgende emner:1) Den specielle relativitetsteori2) Astronomi (Afstandsbestemmelser, Solen de klassiske opgave typer)3) Kvantemekkanikken (Er dette alt for svæ... -
kan dette passe?
ForumindlægDet er lidt langt, men er i tvivl om det er rigtigt. Ville blive meget glad hvis nogen har mod på at checke dem (eller nogen af dem)!a)(1/pi+1)*pi^(pi+1)= (1*(-pi+1))/((pi+1)*pi)= (-1)/pib)(pi^pi)*(1/ln(pi)= (-pi*1)/(pi*ln(pi))= (-1)/ln(pi)c)(1/pi+1)*1^(pi+1)= (1*(-pi+1))/((pi+1)*1)= -1d)(pi^1)*(... -
Oversættelse/referat af brev til AT
ForumindlægHalløj Jeg har rodet mig ud i at analysere et tysk brev til AT-årsprøven. Desværre ser det ud til at være lidt for svært, jeg ville derfor sætte stor pris på en oversættelse eller et referat over, hvad brevet indeholder - for at være sikker på, at jeg ikke misforstår noget. Brevet er fra univers... -
arcsinh
ForumindlægDefinitionen af sinh er:sinh = (e^z-e^-z)/2Hvad er definitionen af arcsinh?Tak på forhånd -
Zionisme
ForumindlægHej..\n\nNår læreren siger at vi skal redegøre for grundtankerne i zionismen på baggrund af Herzl.. Er det så en god ide og skriv om Israels oprettelse og hvad det har haft af konsekvenser for dem og Palæstina.. eller??\n\nHåber i kan hjælpe mig..
