Studievejledning

Kan jeg kræve en ny lærer?

10. marts 2017 af bertel98

I starten af 3.g blev dem der havde valgt Matematik A (inklusiv mig) delt ud og der blev lavet en ny valgfagsklasse i Matematik. I den forbindelse fik jeg også en ny lærer i Matematik. Og her starter mit helvede. Mit generelle faglige niveau ligger ikke super højt. Men heller ikke i nærheden af det -3 jeg lige har fået i standpunktskarakter. 

Jeg har haft svært ved at forstå og sætte mig ind i Matematik A fra starten af. Og jeg har næsten intet fået ud af det år. Læreren er utrolig dårlig til at appellere til noget jeg kan sætte mig ind i. Dels er dét problemet, men så er hans interesse for at hjælpe mig slet ikke til stede. Halvvejs gennem 3.g tager jeg kontakt til min studievejleder og fortæller om at jeg er langt bagud i forhold til det faglige niveau jeg burde være oppe på. Men fordi jeg tog kontakt efter jul, var det ikke muligt at jeg kunne fjerne Matematik A eller komme over på et andet hold. 

Nu er mit spørgsmål om jeg som elev har ret til at kræve en anden lærer, eftersom den lærer de stiller til rådighed ikke formår at give mig noget som helst? Lige nu står jeg til -3 til eksamen og kan ikke rigtigt gøre noget udover at betale dyrt for en privatunderviser.


Brugbart svar (0)

Svar #1
10. marts 2017 af MaibritG

Nej, du har ikke krav på en ny lærer. Har du selv taget dialogen med omtalte lærer omkring dine problemstillinger? 

- - -

Med venlig hilsen
Maibrit


Svar #2
10. marts 2017 af bertel98

Ja. Flere gange. Læreren viser ingen interesse i at hjælpe mig, på trods af at jeg ofte spørger ind til noget. Andre elever i klassen har også lagt mærke til det. Det virker mest som om han har givet op på mig. 


Brugbart svar (0)

Svar #3
10. marts 2017 af Stats

Du skal samle al den dokumentation du overhovedet kan. Tag en snak med din rektor (skolens ledelse). Hvis ikke de lytter, så skal du skal du sige til rektor, at du vil indsende en klage med dokumentation. Rektor har så - jeg mener det er 3 uger til at give sin forklaring hvor du har 1 uge til et modsvar. (Forudsat at du sender en klage)
- - -

Mvh Dennis Svensson


Skriv et svar til: Kan jeg kræve en ny lærer?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.