Søgning på: matematik noter. Resultater: 19541 til 19560 af 45346
-
quasi-symmetrisk matrix
Forumindlæghva er en quasi-symmetrisk matrix? -
Forbedre sit engelsk
ForumindlægHej, er der nogen der har nogle råd til hvordan jeg kan forbedre mig i engelsk? Kan i Anbefale nogle gode bøger? Al hjælp er meget værdsat, tusind tak. -
DIO + refleksion
ForumindlægHej, jeg skal skrive en opgave på Hhx (dio) som minder lidt om gymnasiernes AT. Jeg skal bl.a lave metoder, men også noget der hedder refleksion - ved bare ikke hvad det går ud på? Nogen som kan hjælpe? -
Lukket mængde
ForumindlægJeg vil lige høre i er enige i min forståelse af et lukket interval (hvilket fører til forståelsen af en lukket mængde). Et delinterval I i R (De reelle tal) er lukket hvis komplementærintervallet er et åbent interval i R. Dvs. [2,3] er lukket da (3,uendelig) er åbent [2,3) er ikke-lukket d... -
løsning af ligning
Forumindlægx2+8x-63=0 den sidder jeg lidt fast i eftersom at facit giver -3, 21 nogen der kan forklare hvad jeg skal stille op med x^2 og stykke det lidt op? -
Præsentation af Helle Helle's Rester
ForumindlægHejsa, jeg skal her på mandag holde et mindre foredrag / fremlæggelse omkring Helle Helle's novelle samling Rester. Den skal vare 10-15 minutter og gerne inddrage analyse af 2 af hendes tekster. Fremlæggelsen skal gerne have en problemstilling eller hvad man skal kalde det, hvor man vælger ... -
Potens funktion, hjæælp?!
Forumindlægg)Hvis tiden fordobles, hvor mange procent vokser acceleratio nen så med?. er i tvivl om hvordan jeg skal regne det ud? nogen der kan hjælpe? ved ikke om skal fordoble den tid der er? eller gå ud fra at når tiden fordobles, fordobles det med 100 %? -
isolering af x_1
ForumindlægHar et lille problem med at isolere x_1 her: AB= √((x_2-x_1 )^2-(y_2-Y_1 )^2 ) -
Vil i rette denne oversættelse?
ForumindlægHej . Jeg skal oversætte en dansk tekst til engelsk. har skrevet den, men føler virkelig der er mange fejl. Den er lidt lang, men håber som sagt at I vil hjælpe mig. Danske version: Emnet for min første bog var Krimkrigen. Jeg ville have foretrukket at skrive om boerkrigen eller første verd... -
Forklaring til en opgave
ForumindlægEr der en som kunne være behjælpelig med at forklare nedenstående opgaver. Det her er en opgave uden hjælpemidler, men synes ikke jeg kan finde noget som kunne give mig et hint i formelsamlingen. To linjer er givet ved ligningerne: 2y - 4x = 8 og y = a x - 1, hvor a er en konstant. a) Best... -
Hvordan siger man egnet til gymnasiet?
ForumindlægHvordan siger man: "Jeg er egnet til gymnasiet" -
Løse ligning
ForumindlægHvordan løser man denne ligning : 20=0,9568*x -
en lille sætning
ForumindlægDrengene blev beskyldt for at lyve Hvordan siger man det på engelsk ? -
Hvor stor en del af ugens timer er uden for normal arbejdstid?
ForumindlægHej hvordan udregner man følgende opgave? hvorstor en del af ugens timer er uden for normal arbejdstid? normal arbejdstid er man-fre kl. 06:00-17:00 arbejdstimer på en mdr. 160 timer opgaven kan ses i vedlagt opgavesæt - opgave 2 nr. 2.4 -
Løs ligningen
Forumindlæg5^n+5^n+5^n+5^n+5^n=5^25 Ved n = 24. Men hvordan beviser jeg dette? 2^n+2^n=2^4 n= 3 3^n+3^n+3^n=3^9 n= 8 osv osv... Men hvordan løser man det på skrift. Tallet * antal -1n? -
"Åndelig perfektion"
ForumindlægHjælp det haster!!! Nogle kloge hoveder der kan oversætte "Åndelig perfektion" til latin?? På forhånd tak!! -
SKRIVNING
ForumindlægHej. I løbet af min 8 klasse har vi ikke rigtig "øvet" os i at skrive i de forskellige genre, men blot bare reglerne. Jeg synes selv at jeg har problemer med skrivning og vil meget gerne forbedre mig i formulering, ordforåd og i de forskellige genre. Vil gerne kunne sikre mit et 10-ta... -
Er så nervøs?
ForumindlægVi skal op til fysik/kemi nationaltest,,, og er virkelig nervøs..? Hvordan kan jeg forberede mig -
Binomialfordeling - hjælp?
ForumindlægEr der nogen der kan hjælpe med denne opgave? Evt. komme med nogle formler eller lign.? Det ville være en stor hjælp! Jeg arbejder i maple :) Af en svensk undersøgelse fremgår det, at kun 17% af de billister, der havde passeret en bestemt færdselstavle, havde set den. I det følgende antage... -
Perikles >< Platon
ForumindlægSkal til eksamen på tirsdag i old, så håber at i kan hjælpe mig med et lille spørgsmål. Min lærer er utrolig glad for sammenligninger, så ville lige høre om man: egentlig godt kan sætte Perikles op imod Platon? Altså Perikles er vel tilhænger af demokartiet: værdier frihed, lighed --> folke...
