Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19561 til 19580 af 156338
-
Logaritme
ForumindlægJeg sidder her med en ligning som jeg simpelthen ikke kan løse:0,385x+5,6 = 7,6*0,976^xjeg kan ikke finde ud af hvad der skal ske med de 5,6???er der nogen der kan hjælpe mig? -
Whaaat?
ForumindlægNogle der lige kan hjælpe mig, med nogle forkortelser:hvad står M.A. for? [M.A.] in politcal science.og hvad står Ph. D for? [Ph. D] at the Department of Political Sciense -
Hurtig hjælp til en reaktion!
ForumindlægJeg vil høre hvordan i vil besvare dette spørgsmål:I en kolbe overhælder man et stykke kobber med saltpetersyre, hvorved der blandt andet sker en gasdannelse. opskriv reaktionskemaet for reaktionen:jeg skrev:3Cu (s) + 8HNO3 (aq) -> 3Cu(NO3)2 (s) + NO2 (g) + 4 H2OVil i ikke give mig ret i det? ... -
Overskrdelse af omfang?
ForumindlægHej Har en klassekammerat, der har afleveret alt i alt 60 siders opgave, inkl. bilag. Af disse 60 sider var godt og 35 sider reel opgave, mens resten er bilag. Da omfanget er på 15-20 sider, vil jeg høre om nogen ved hvad konsekvensen er ved en sådan overskridelse af omfanget, da opgaven jo er ... -
alternativ lektiehjælp
ForumindlægHar i set www.onstudy.dk? man kan spørge om mange ting, bla fysik som jeg har svært ved og har allerede fået 2 hurtige og gode svar ;D well anyways synes bare lige jeg ville dele det med jer.. -
Propandisyre
ForumindlægHej,Hvordan finder man pKs for propandisyre? Kan ikke finde den i Databogen. -
AT: Rumrejse (Astro/fysik) + ?
ForumindlægHej. Jeg sidder som så mange andre og sveder over AT, hvor emnet er "Rejser" Jeg kunne rigtig godt tænke mig at skrive om Rumrejser og de baner man sender sonder og raketterne for at nå sit mål. Her tænker jeg på Homann-banen og Gravitations Sniphots med mere. Se for eksempel: http://en... -
Vende ulighedstegn om.....hvordan?
ForumindlægJeg har følgende ulighed:alfaHvordan får jeg uligheden vendt om så jeg får isoleret alfa men hvor uligheden er vendt om.Altså så jeg fåralfa>="et udtryk"Sikkert ret let, men jeg kan ikke lige gennemskue det :)Hilsen herfra -
Lidt i tvivl
ForumindlægHej,Jeg skal til mat eksamen her på torsdag..Jeg er lidt i tvivl om hvilke formler jeg skal kunne i hovedet til prøven uden hjælpemidler, nogen der kan skrive dem op herinde? -
noter
Forumindlæggode historie noter ønskes -
gisp!
ForumindlægHej er der nogle som vil hjælpe mig igang med denne opgave: m (1): -nx-( n +1)y=5m (2): ( n+3)x+(3n-1)y=10Hvilke værdier kan n antage, når m(1) og m(2) kun må have et punkt til fælles og hvilke værdier skal n ha for at de to linier er parallelle, men ikke sammenfaldende. -
Fra Engelsk til Dansk
Forumindlæghej med jer derude!jeg skal omskrive et svært (synes jeg) engelsk digt til mine egne ord (på engelsk self)der er nogen enkelte sætninger og ord jeg ikke helt forstår sammenhængen i, så håber nogen kan hjælpe.1: her mother saddled her, and then rode through Sutherland until the outraged law attend... -
Isolér s
ForumindlægJeg kan isolere s i nedenstående med CAS når K = 2 · 10-3 og y = 10-1, men der er kun én løsning (s = 0,05), så tænkte på om man mon kunne gøre det i hånden? Evt. til vilkårlige værdier af K og y? -
Beregning af "besvarede spørgsmål"
ForumindlægFørst lidt ros: Jeg synes, det er rigtigt godt, at I forsøger at måle hvor mange procent af stillede spørgsmål, der bliver besvaret. Og jeg tror, at det også er med til at hjælpe på motivationen til at svarer. Men!: Måden i gør det på er ikke så smart. At der er kommet et svar på indlægget, er ik... -
Min lærer VS. mig
ForumindlægHej Studi's!Endnu engang har jeg brug for en hjælpende hånd. Min lærer og jeg har en konkurrence imellem os, hvor det går ud på at oversætte den andens sætning (fra dansk til tysk) helt korrekt. Nu er det min tur til at finde på en sætning til ham - og han skal bare ned med nakken!Så derfor, ... -
ti-89 købes
ForumindlægHej, er der nogle der har en ti-89 som de gerne vil sælge for omkring 800 kr.?Jeg har virkelig brug for en, når jeg skal til eksamen her til sommer, og jeg har ikke råd til at købe en helt ny. -
Isolering
ForumindlægHej alle sammen :-). Hvis man skal isolerer t, i denne ligningen: 1*(5t-1)+(-2t)*3=0, hvordan kommer den så til at se ud? .. På forhånd tak. -
Noter hjemmefra med til eksamen
ForumindlægHej alle.Vi fik at vide, dagen før vores 1. eksamen at vi måtte have vores noter med hjemmefra med ind til eksaminationen, og ikke kun i forberedelsen. Er det specielt eller det sådan for alle? -
Hurtig = højere karakter
ForumindlægSå kom velfærdsreformen vist på plads.Jeg faldt over linket, og ville dele det.http://politiken.dk/VisArtikel.iasp?PageID=460509Hvad siger folk til dette? Jeg kan ikke sige andet, end at jeg er enig med Mads Svaneklinks argumenter i den. -
Ved nogen hvorfor neurovidenskab ikke kommer frem i optagelse.dk når man søger?
ForumindlægKære studerende Ved I hvorfor "neurovidenskab" uddannelsen ikke giver nogen resultater inde på optagelse.dk? Det er forskning af hjernen? Er det fordi det er en gren inden for lægeuddannelsen, lidt ligesom en kirurg at man ikke kan finde det? På forhånd tak
