Søgning på: matematik fp9 maj. Resultater: 19581 til 19600 af 33566
  • Y''=cy

    Forumindlæg
    Hej Jeg løser i mine bøger om differentialligningen y''=cy hvor de bruger wronskideterminanten, men jeg forstår ikke rigtig hvad der foregår. Derfor vil jeg spørge hvordan man step for step finder løsningen til differentialligningen y''=cy. På forhånd tak
  • Dansk skriftlig fsa 2008

    Forumindlæg
    Nogle der har været op i Dansk skriftlig fsa 2008? (9. Klasse)
  • Hvor mange procent øges?

    Forumindlæg
    Hej jeg har siddet fast i denne opgave i noget tid nu: Jeg har fået a til at være 1,99 og b til at være 0,0065 så manger bare opgave b,c og d, jeg vil ikke have at "I" løser opgaverne, men ligesom hjælper til at jeg fatter hvad det er jeg skal :) mange tak
  • Forskrift

    Forumindlæg
    Hej alle Hvordan finder man forskriften for et andengradspolynomium, når koefficienten a, samt to rødder r kendte? :)
  • Planetbevægelser: Forskellige spørgsmål

    Forumindlæg
    Hej, Jeg er lige igang med at læse noget teori om Planetbevægelser i "Fysikkens verden 3". Jeg har læst det igennem op til flere gange, men der er simpelthen noget af det jeg ikke kan hitte ud af - derfor vil jeg gerne have lidt hjælp til det. Her kommer mine spørgsmål: a) I bogen på ...
  • Lignings hjælp!

    Forumindlæg
    Jeg har brug for lidt hjælp til en ligning, for lige meget hvad, kan jeg ikke få den til at gå op. ab^2 (-a-b)*(a-b)-2ab+2b hvordan regner man den ud?!
  • Fakultet = Idræt = ?

    Forumindlæg
    Hvilken fakultet hører faget idræt under? Er det den naturvidenskabelige, humanistiske eller den samfundsfundsfaglige? På forhånd mange tak, Liv1988
  • Bestem forskrifterne for de eksponentielle funktioner f(x)=ba^x der er bestemt ved....

    Forumindlæg
    f(6)=8 og f(10)=5 Forstår ikke rigtig hvordan jeg skal finde forskrifterne? Hvilken forskrift? - er helt lost.
  • FSA Fysik og Kemi - blære svar

    Forumindlæg
    Hee jAlle sammen Nu er jeg jo nok ikke den eneste der skal op i fysik her i år (9 klasse) Men jeg tænkte på om der ikke var nogle der kender nogle blære svar, altså svar der lidt forbløffer læren. Svaren må meget gerne kunne hænge sammen med følgende emner • Magnetisme • Elektromagnetisme •...
  • lottokuponer

    Forumindlæg
    Jeg skal regne ud hvor meget 834.768 lottokuponer fylder og forklare? Er der nogen som kan hjælpe?
  • dumper i årsprøve

    Forumindlæg
    Hvad sker der hvis man dumper i årsprøve altså i ens snit under 2.0 ? MEN man har snit på 7,7 i standpunktskarakter ? og går i 1.g? Får man love til at går videre i 2.g ?
  • Gode råd til FSA

    Forumindlæg
    Hej nørder! Jeg skal op til FSA i fysik på mandag, og jeg ville spørge om i havde nogen gode råd til hvad man kan eller skal gøre, og hvad man ikke skal eller må gøre? I må også gerne dele jeres oplevelser, hvis det er :)?
  • HASTER!

    Forumindlæg
    hej (: jeg skal til årsprøve nu her på mandag, og jeg sidder og skriver noter til mine spørgsmål! 1) Er der nogle, der kan hjælpe mig med beviset til renteformlen? 2 ) Er der nogle der kan hjælpe mig med, hvad fordoblingstiden i forbindelse med KAPITALFRAMSKRIVNING er? På forhånd tak :D
  • SRP- dumper jeg?

    Forumindlæg
    Hej, jeg går og er lidt urolig for tiden.. Inden juleferien afleverede jeg min SRP og jeg synes at selve opgaven er ret god. Men nu kommer der et lille problem. - For det første har jeg glemt at skrive sidetal *facepalm*. - For det andet mangler jeg en halv litteraturliste (jeg fik et rimeligt v...
  • Hvilken lommeregner bruger du?

    Forumindlæg
    Hvilken lommeregner bruger du? Ti82 Ti84 Plus Ti89 Eller ????
  • Graf ud fra Dm og Vm?

    Forumindlæg
    Hej. Hvordan løses denne: Tegn grafen for en funktion, der har definitionsmængden [-2;5] og værdimængden ]-5;-1] . Den skal desuden have maksimum i x=4. ?
  • Boxplot på pc

    Forumindlæg
    Vil meget gerne lave boxplot på pc, og meget gerne i excel, men andre (i så fald gratisprogremmer) kan også gøre det. Nogen der kan hjælpe Michael
  • hjælp hurtigt, tak

    Forumindlæg
    okay. jeg har siddet med det her i to timer. og jeg aner stadig ikke hvad det er jeg foretager mig, så: "bestem x-koordinaten til det punkt på linjen hvis y-koordinaten er -2." er der en der kan formlen til den?
  • Lineær

    Forumindlæg
    Hvordan laver jeg en lineære model?
  • "Acceleration i accelerationen"

    Forumindlæg
    Jeg har spekuleret lidt over acceleration, og er kommet frem til, at formlen for acceleration fungerer ved at finde gennemsnits accelerationen. Derfor tænkte jeg at hvis man har en accelererende acceleration dvs. at accelerationen øger med tiden ville formlen så kunne være: (At+(at^2)/2)/2*t s...