Søgning på: fysik noter b. Resultater: 19601 til 19620 af 110438
-
Hej
ForumindlægDenne her post laver jeg, fordi jeg føler bare at jeg skal ud med det og har løst til at skrive det her:) Jeg har lige været oppe til natur eksamen i den 2 årig hf pakke, jeg fik et 7 tal og jeg er lidt skuffet over det fordi, jeg har forbedret mig i 5 dage fra 12 til 12 og mente selv at jeg kun... -
Macbook på medicin?
ForumindlægJeg skal starte på medicin på Aarhus Universitet, og har brug for en ny computer. Jeg er dog meget i tvivl om, hvorvidt jeg skal vælge en PC eller en macbook. Egentlig vil jeg helst have en macbook, men er der nogle nuværende medicinstuderende, der ved, om man har brug for nogle programmer på med... -
Hvilket program bruger i til notetagning?
ForumindlægHej Jeg ville høre hvad folk bruger af programmer til notetagning til Mac i gymnasiet? God aften! -
DISKUSSION?
ForumindlægHej, jeg skriver SRP i fagene engelsk A og historie A Jeg skal diskutere følgende: Diskuter, hvordan ”The Stolen Generation” har påvirket det australske samfund, samt hvad nutidens Au-stralien har gjort for at råde bod på historien. Inddrag bl.a. den tidligere australske premiermi... -
Bevægelse i jordens tyngdefelt (med og uden luftmodstand)
ForumindlægHej Jeg har en eksamensspørgsmål om kræfter. "Bevægelse i jordens tyngdefelt (med og uden luftmodstand)" Jeg har brug for hjælp til spørgsmålen. På forhånd tak for hjælpen -
har virkelig brug for hjælp
ForumindlægHej ved at der er mange sprørgsmål men de er virkelig vigtige, så kan nogen være flink ved at hjælpe mig? tak på forhånd -
Varians, hvorfor n-1?
ForumindlægHej! Variansen beregnes som summen af afvigelserne kvadrat delt med n-1 for en stikprøve. Er det korrekt at antage, at det er fordi, at der er forbundet en vis usikkerhed med en stikprøve. Og at man ved at trække 1 fra dermed dermed tager højde for den usikkerhed? Kontra hvis man havde observati... -
En lille sætning
ForumindlægJeg vil gerne oversætte dette til tysk. "De karakter man får på gymnasiet, er altafgørende for ens fremtidsmuligheder. derfor prøver man at gøre alt for at få de bedste karaktere. Det kan betyde at man fravælger sine venner, sine fritidsinteresse og sit fritidsarbjde, og det kan blive meget... -
Sproglig??????
ForumindlægHEj Studi.dk JEg vil lige spørger, om man kan tage samfundsfag på B-Niveau, uden at man skal opgradere mat !? Håber i kan hjælpe, da der snart skal vælges studieretninger. ;D -
Hjælp til krydsningsskema.
ForumindlægLav et krydsningsskema der viser hvorledes en far med blodtype A og en mor med blodtype B kan få et barn med blodtype 0. en der kan hjælpe mig ? på forhånd tak -
Forskrift for en funktion
ForumindlægGrafen for en lineær funktion går gennem punkterne (4,141) og 18,712) A) Bestem forskriften for fuktionen B)Bestem y-værdien når X=28 -
reducering
ForumindlægJeg skal reducere følgende udtryk og jeg kan simpelthen ikke hitte ud af, til trods for ihærdige forsøg (4a^2-4ab+b^2)/(4a-2b) håber på lidt hjælp med tilpas mange mellemregninger:) -
Andengradpolynomium
ForumindlægHvordan kan man bestemme koefficienterne a,b og c i et Andengradpolynomium når man kun kender toppunktet (0,-5) og går igennem punktet (-2,7)? Plejer man ikke at have 3 punkter.. -
spids, ret eller stump?
ForumindlægHvordan afgør man om vinklen v mellem vektorer a = (3,4) og b=(7,-5) er spids, ret eller stump.Håber nogle kan kommet ideer til en løsning af opgaven. På forhånd tak! -
Harmoniske svingninger
ForumindlægJeg har fået til opgave at beskrive betydningen af konstanterne A, b, f og ?. Vi snakker harmoniske svingninger..?! nogen der lige kan hjælpe emd det..? -
Ruducering?
ForumindlægJeg skal reducere udtrykket (a^2-b^2)/(a-b) Men jeg har ingen anelse hvordan, jeg har prøvet mange mærkelige måder men er usikker på resultatet.. Nogle der kan hjælpe mig? -
Forskrift
ForumindlægBestem forskriften for en eks. voksende funktion, der har en vækstratepå 20 %, så må a være 1.20 ikk? Og fo hvilken F(0)=10, er det så b? -
Brøkregning
ForumindlægSæt én brøkstreg og reducer hvis muligt: (1/a) - (1/b) Nogen som kan hjælpe med ovenstående? 1 er tæller i begge brøker, a og b er nævner i de to brøker -
Religion eksamen
ForumindlægHej, så er det min sidste eksamen på mandag og den er religion. Jeg vil starte med at indrømme, at jeg har sovet rimelig meget i religion timerne, hvilket betyder, at jeg ingen noter har taget.Min eksamenopgivelse ser ud som følger:KristendommenNordisk mytologiBuddhismeEtik og filosofi i nutidenH... -
Eksponentielle funktioner - bestem a!
ForumindlægJeg skal bestemme a ud fra funktionen: y=b*e^(a*x) Hvordan gør jeg det? Og hvordan bestemmer jeg derefter b? Jeg ville blive glad for en smule forklaring og ikke bare udregninger. MVH Tine
