Søgning på: naturgeografi b eksamen. Resultater: 19621 til 19640 af 113755
-
Reducering...
ForumindlægHej:) Har lige en lille reducering jeg har problemer med her.. Den lyder (a-b)b^2-b^2(a+1) ... Har lidt problemer med at få ganget de to b^2'er ind i parentesen.. Det ville være dejligt med lidt hjælp:) mvh KristianKL -
reducer
Forumindlæghej jeg skal reducere (a+b)^2 - 2a(a + b ) jeg har lavet den men er ikke sikker på om jeg har løst den rigtig a^2 + b^2 - 2a^2 + 2ab -
Samfundsfag
ForumindlægHej! Jeg har lige et lille spørgsmål, som jeg længe har tænkt over:jeg har nemlig valgt samfundsfag på højt niveau... Men skal man egentlig have en rigtig stor og bred viden om en masse i forvejen? Og jeg forstår ikke helt hvordan det fungerer til den skriftlig eksamen!hilsen helin -
differentier
Forumindlægbestem differentialkvotienten f'(x), når a) f(x) = ln(x)+2/x b) f(x) = 2quart x - x^-8 -3 nogle der kan hjælpe ? jeg har ingen anelse selv ! -
Reaktion igen-
ForumindlægSpørggsmålet er = Foreslå reagenser til syntesen af stof B ud fra stof A (trin 2) Håber i kan hjælpe- Jeg forstår ikke helt hvad det er de spørge om, om jeg skal nævne et stof som f.eks. HCL eller om jeg skal opstille en molekyle? Mange tak -
reducering
Forumindlægjeg har et simpelt stykke kaldet (a+b)^2-2a(a+b)Det skal reduceres. Er der en enkelt måde man kan reducere på? -
Vektorligning!
ForumindlægHvordan bevsier man at arealet som udspændes af de to vektorere a og b giver længden af deres normalvektor n(a,b) ? -
AAARH!!!
ForumindlægHej! Nogen der kan hjælpe mig med at reducere dette udtryk? a^2 + b^2 - a(a + b) er helt blank -
reducere
ForumindlægHej. :) nogen der kan hjælpe mig, med at reducere dette? -(b+c)2+(b-c) • 2c tak på forhånd. -
Hjælp vedr. Bevis
ForumindlægNogen som kan hjælpe med hvordan jeg skal lave dette bevis, det står ikke i min bog nemlig. Sætning: For vektorparret (a(vektor), b (vektor)) af egetnlige vektorer gælder: |det(a(v),b(v))|=|a(v)|*|b(v)|*|sinv| (v)=vektor Stikord til bevis: 1. Opskriv hvordan arealet af en trekant bestemmes. B... -
Geometriopgave (1.g)
Forumindlæg"514. En kinesisk opgave fra ca. 2400 f. Kr. lyder sådan: Et 10 m højt bambusrør er knækket, dog uden at de to dele er revet fra hinanden. Spidsen af den øverste del rammer jorden i en afstand af 3 m fra roden. Bestem brudstedets højde."Hvis jeg tegner situationen i form af en trekant A... -
Dansk-Engelsk ordbog til mac
ForumindlægJeg har fået en ny Mac computer...! Da jeg skal bruge den til min uddannelse, har jeg MEGET brug for en dansk/engelsk og en engelsk/dansk ordbog. Er der nogen der kender en type der kan installeres på en Mac computer... Eller hvad kan jeg lige gøre? Helst til få penge. Det er vigtig... -
Frihedsgrader
ForumindlægHej - jeg sidder og forbereder mig til eksamen. Jeg skal forklare, hvad frihedsgrader er, og jeg har fundet denne definition på nettet: "Antallet af frihedsgrader bestemmes som regel som antal frit varierende observationer fratrukket antallet af estimerede parametre". Men hvad er de va... -
omdrejningslegeme om y-aksen
Forumindlæghejsa jeg står overfor en mundtlig eksamen, hvor jeg skal kunne fortælle lidt om formlen for omdrejningslegme om y-aksen. Jeg mangler lige at kunne sige lidt om hvorfra vi har formlen 2pi ∫ (x*f(x))dx fra? er der nogen der kan hjælpe mig lidt? :) mange tak og god weekend :) -
Matematik C-niveau - cosinus, sinus, pythagoras
ForumindlægHej hej,. (: Jeg har et spørgsmål til mundtlig matematik eksamen på C niveau, og har problemer med dette spørgsmål: Redegør for centrale resultater vedrørende retvinklede trekanter (pythagoras sætning, sinus, cosinus) Er der nogen der kan hjælpe mig med hvordan man kan besvarer dette spørgs... -
FSA FYSIK ?
ForumindlægHej FSA Fysik mundtlig er i sig selv ret let, men alligevel kan jeg ikke finde ud af hvordan man kan lave en ordentlig disposition. Hvis jeg fx trækker emnet magnetisme, er der så nogle der kan give et eksempel på hvordan en god dispostion ser ud? Jeg har virkelig brug for den, skal til eksamen... -
Skifte fra stx til hhx
ForumindlægHej Hvis man skifter i 2.g fra stx til hhx så starter man jo i 1.g på hhx. Men mit spørgsmål går ud på om ens eksamens karakterer fra fx. biologi kommer med i ens snit når man går ud af 3.g på hhx eller om man starter på en frisk angående karakterer når man skifter fra stx til hhx. Er der n... -
Lineær funktioner og parameterfremstilling
ForumindlægHvordan hænger parameterfremstilling og lineær funktioner sammen? Jeg skal, i et af spørgsmålene til matematik mundtlig eksamen; "Redegør for lineære funktioner og lineær vækst. Redegør desuden for brug af vektorer til at beskrive linjer i planen." og der står også at jeg kan komme in... -
Forsøg om UV-stråling
ForumindlægHej! Jeg skal op i stråling til eksamen og jeg har derfor valgt at tage UV-stråling (hvordan det "fungerer" og påvirker menneskekroppen) som underemne. Hvilke forsøg vil være relevante for vores emne? Vi har i forvejen et forsøg med UV-perler, så ikke et forsøg der viser at UV-stråli... -
Potentiel energi! - haster
Forumindlægskal til eksamen i morgen, men mangler stadig at finde ud af nogle ting. Ptentiel energi er jo energi der har mulighed for at omdannes til kinetisk/ termisk energi ik'? betyder det så også at en marsbar er potentiel energi da vi (hvis vi spiser lortet) optager det og omdanner det til energ...
