Søgning på: matematik FP10. Resultater: 19641 til 19660 af 31486
-
Hjælp til opgave
ForumindlægEr der nogle der evt. kan hjælpe mig med opgave 7 i følgende sæthttp://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/sommer05/syge05/UD0588.pdfJeg aner intet om det emne. Var sygemeldt i perioden. Har prøvet at læse mig lidt frem til det. Lidt svært! -
funktion
Forumindlægder er givet en funktion f(x)=2x-7 a) løs ligningen f(x)=1 og derefter undersøg om punktet (100,193) ligger på grafen for f skal man ldifferencere funktionen? og hvordan gør man lige kan ikke huske det -
En sætnintg!
ForumindlægHej er der nogen der kan oversætte denne sætning til dansk? Har ikke fået noget gloseark da jeg ikke var i skole i dag, så har lidt svært ved det:/ in urbe princeps habitat et imperat -
løse ligningssystemet
ForumindlægHej er ved at løse et ligningssystem. Har dog følgende ligning nu: (3x+y)-(x+y)=14-2 Hvordan skal man løse den? -
Decimaltal?
ForumindlægHej alle. Er der nogle der kan forklare mig, hvad decimaltal er, hvordan regner man dem og hvilken stad kan man bruge dem i? Jeg ved godt hvad det er, med svært og forklarer, så om nogle kunne give en nemmer måde? -
Er det hårdt at gå på HHX i forhold til 9.klasse?
ForumindlægHej alle, er der nogen herinde der går på HHX, og kan fortælle mig om hvor hådt er det at gå på HHX i forhold til almindelig 9. klasse på en privat skole? -
Sproglig studieretning?
ForumindlægHej alle Til sommer skal jeg i gymnasiet og jeg har valgt en sproglig studieretning. Engelsk, fransk og spansk (begynder) på A niveau. Har i også en sproglig studieretning? Hvis ja, hvordan er det at have 3 sprog på A niveau og hvor mange lektier er der i de forskellige sprog fag? Kan... -
dansk vægt?
Forumindlæghej ville lige spørge dansk a nieau vægtes den på 1 eller 2 -
Kvadratrod?
ForumindlægJeg har altid undret mig over, om der er en udregningsformel for kvadratrod? fx, hvis man vil prøve at beregne kvadratroden af noget i hovedet? -
fra bakterier til mennesket
ForumindlægDet hele startede jo med at der blev "skabt" af de opløste stoffer i havet, først RNA, Aminosyre, proteiner og derefter DNA. Der blev så "skabt" bakterier(prokaryoter) og blågrønalger(eucaryoter). De havde ingen cellekerne med kun en stiv cellevæg - deres DNA ligger frit i cel... -
Bestem forsjrift for stamfunktion.
ForumindlægHej alle, er der nogen der lige vil se om jeg har lavet denne opgave rigtig? :) En funktion f er bestemt ved f(x)=6x^2-8x Bestem forskriften for den stamfunktion til f, hvis grafen går gennem punktet P(2,13) Svaret er vedhæftet: William -
karakterspørgsmål!
ForumindlægDet er sådan, at jeg går i 3.g, så jeg startede i gymnasiet før reformen. Jeg har hørt at fag på A nieveau vægter mere end fag på B og C niveau. Jeg forstår ikke rigtig, hvad der menes med det. Er der nogle, der kan forklare mig, hvad der menes med det og evt. komme med et eksempel? Tak på forhånd! -
HHX eller Gymnasiet
ForumindlægHHX eller Gymnasiet....Hvilket er efter jeres mening bedst og hvorfor...Gang med at lave en undersøgelse, så alles begrundede mening er mere en velkommen. På forhånd tak -
Udregning af gennemsnit
ForumindlægFørst vil jeg lige sige: Denne diskussion handler om den nye reform, dvs. alle 2g'ere og 1'gere! Jeg vil gerne udregne mit gennemsnit på den måde, hvor forskellige niveauer har forskellige vægte. Det har jeg så gjort for mine årskarakterer. Skal jeg så overføre de karakterer i de fag, j... -
(DP) Palindrom
ForumindlægJeg tænkte, at jeg ville sætte niveauet lidt ned, så vi kan få flere med i konkurrencen. Dem som allerede er tilmeldt bedes ikke besvare opgaven. De andre skal jo have muligheden. Hvad er det første kvadrattal over 1000, som er et palindrom? (2002 er fx et palindrom) -
Facit til mat B eksamen?
ForumindlægEr der nogen der ved, hvor man kan finde facit til mat B eksamen, reformen (den der blev afholdt i ons.), evt. også opgavesættet? På forhånd tak! -
En lille differentialregning opgave
ForumindlægHej! Hvordan løser man dette spørgsmål vha. tretinsreglen? Evt én som kan opstille udregningen til mig? Tusind tak. f(x) = 2x^2 Bestem vha. tretrinsreglen f'(x) -
Slagtet i skriftlig eksamen
ForumindlægTil STX 3.g eksamen i dansk, er der virkelig mange fra min klasse der er blevet slagtet. Det højeste der blev givet er 3 9-taller, og ellers er det 8-7-6-taller for resten. Jeg går i en sproglig klasse, hvor dansk karaktererne normalt ligger meget højere. Er det det samme for jer andre der har... -
vektor
Forumindlæghej folkens. Er gået helt i stå i disse to opgaver. Håber i kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre du har punkterne A(-2;7), B(7;-2) og C(5;7) indlagt i et retvinklet koordinatsystem. Punkterne er hjørner i trekant ABC. Bestem koordinaterne til vektor AB og vektor BC. Hvordan regner jeg lige de... -
At blive bedre.
ForumindlægHvordan bliver jeg bedre til følgende: 1. Latin samt gramatikken. 2. Tysk grammatik. ( problemet ligger i det, at jeg faktisk er rigtig god til tysk, men når min lærer endelig spørger: "Hvad hedder det så, når dativ styrer akk. elller lignende, så kan jeg simpelthen ikke svarer.) 3. Dansk...
