Søgning på: matematik a. Resultater: 19701 til 19720 af 157347
-
Eksamen
ForumindlægHJÆLP HJÆLP !!!!!!!!!!!!!!!! Jeg har meget svært ved fagene Dansk Skriftligt/ mundligt og matematik skriftligt / mundligt Hvad vil der ske hvis jeg ikke går op i det to fag, og tag dem næste år på VUC. Dvs. at jeg går op i alle andre fag, med undtagelse Dansk og Matematik Kan skolen si... -
Geomatri - Logisk tænkning
ForumindlægJeg har de her to opgaver, som jeg virkelig ikke forstår mig på. a )"Du har en ligebenet trekant.AC og AB er lige lange.AB er 2 enheder længere end BCVinkel til C er 90 grader.Bestem a (lille a)"b)"Du har en retvinklet trekant.Den længste katete er 3 gange så lang som den korteste ... -
HASTER Svar til Mat Opgave?
ForumindlægHej, skal have svarene på denne opgave, skal aflevere den elektronisk inden kl 14:-) På forhånd, tak for hjælpen :-) Opg. 1: Løs følgende ligninger med hensyn til x:(Det betyder, at du skal beregne x i hver ligning!): a) 3(x-3)=6x-2(x+1) b) 3(-x-3)=4x-2(3x+1) c) a(a+b)-4x=a2-ab-2(x+ab) d... -
Ligning
ForumindlægJeg er syg i disse dage og det gør ikke matematikken lettere.... Jeg har denne opgave\n\nLøs ligningen: x^2-1\n ------- =2\n x-1\n(Grundmængde og løsningsmængde er en selvfølgelighed)\n\nNogen der kan hjælpe mig?\n\nog i tælleren er det altså x i anden.. -
Opstilling af en funktion HJÆLP!!
ForumindlægHej :) Jeg sidder og er ved at lave lidt matematik, men får følgende opgave stillet: Man ønsker grafisk at præsentere vandstanden i havnen, som funktion af tiden. Stedet er en havn hvor middel-vandstanden er 4.5 meter. Begyndelsestidenspunktet for den grafiske afbildning skal være kl. 00:00. Klok... -
komme op i skrftlig eksamen mat b igen?
Forumindlæghey!Var til eksamen i amt b her gik af helvede til nåede ikke at blive færdig ja min hjerne kollapsede, ets tort tabu da jeg ellers plejer at få 10 til den slags test/eksamener, men nu skal jeg være glad fhvis jeg får over 6. Jeg ved at man kan komme op i mundlig eksamen igen i 2g, hvis man ikke... -
eksponentialfunktionen
Forumindlægjeg skal til årsprøve i mundtlig matematik og har nogle problemer med en opgave om eksponentialfunktionen, så hvis der er nogen der kan hjælpe, ville det være fedt! her er opgaven: Eksponentialfunktionen Gør rede for eksponentiel vækst, herunder fremskrivning med faktoren a. Forklar begreber... -
opgave 8.005
ForumindlægHej, jeg er godt igang med min matematikaflevering men er simpelthen gået i stå ved nummer 8.005 i vejledende eksempler på eksamensopgaver i matematik stx a-niveau. opgaven lyder: Bestem til differentialligningen y´ + y = 20x + 3 den løsning, hvis graf går gennem punktet P(1,4). Jeg ved egentli... -
bestem Konstanterne c og d og bestem v
Forumindlægjeg har brug for hjælp please. jeg laver matematik eksamen og jeg har ingen ide om hvad jeg skal med det her, jeg har vedhæftet en fil med en rampe og en defination af r(x) og ud fra det skal jeg løse de to opgaver, men jeg ved simpelthen ikke hvad jeg skal gøre a) Bestem konstanterne c og d,... -
Polynomier og differentialregning
ForumindlægJeg skal til eksamen i mundtlig matematik om en uges tid. Et af de spørgsmål jeg kan trække lyder: Gør rede for kvadratsætninger, polynomier generelt og specielt andengradspolynomier med fokus på koefficienterne a, b og c samt størrelsen d og betydning for grafens udseende, du må gerne involver... -
Kvadratisk programmering
ForumindlægHejsa :) Er der nogen som har lavet handelsskolens matematik A skriftlige eksamen maj 2003 og maj 2004? Der er nemlig én opgave pr. eksamenssæt om kvadratisk programmering, som driller mig. Mvh. Julie -
En linje l er givet ved ligningen
ForumindlægHej jeg har brug for hjælp til denne opgave i matematik: En linje l er givet ved ligningen -5x + 3y - 9 = 0 a) Bestem skæringspunktet mellem l og andenaksen. b) Bestem den spidse vinkel mellem l og andenaksen. -
Reducer
ForumindlægHej alle .. Det er virkelig længe siden jeg har haft matematik, nu sidder jeg med en opgave som jeg har svært ved at regne ud.. Please hjælp mig. Reducer muligt a) 3ab-6b2/ a-2b b) 25a2-30ab+9b2/25a2-9b2 Tusind tak -
HJÆLP ! Areal på uvilkårlig trekant ..
ForumindlægHej . Skal finde arealet på en uvilkårlig trekant , hvordan det ? Jeg kender kun en vinekl og det er A jeg kender alle siderne .. Kender I en formel der er til at forstå ? forstår nemlig ikke helt dem der er i min bog .. På forhånd tak :) Mvh Sofie -
Notater
ForumindlægTil maj-juni 2003 skal jeg til Folkeskolens Afgangsprøve. Jeg har i den forbindelse tænkt mig at skrive notater til fagene, Dansk (Mundtligt/Skriftligt) og Matematik (Mundtligt/Skriftligt), og desuden har jeg tænkt mig at skrive dispositioner for alle de emner jeg kan komme op i, i Fysik/Kemi – d... -
Supplering ved siden af gym?
ForumindlægHej derude. Vil høre, om der er nogen der ved, om det er muligt at supplere fag, mens man går på gymnasiet? har nemlig en drøm om at blive læge, og har i øjeblikket fysik c, kemi c og mat b. Går i 2.g og sidder og tænker over, hvor smart det ville være at suppler fx Kemi C til B her i sommeren 20... -
Beregn den indvendige radius
ForumindlægHej jeg er lidt lost i forhold til matematik jeg tænkte om der var en venlig sjæl der kunne hjælpe lidt? :) Den udvendige radius i en cirkelring er 10cm og cirkelringens areal er 150cm2 Beregn den indvendige radius. -
Eksam. Hjælp
ForumindlægHej er der mulighed, for at jeg kan få nogle spørgsmål eller noget lignende, som man får til eksamen i matematik. Vil bare have noget som man typisk ville få til eksamen. Hvis ikke i ved det så bare skriv noget i tror : ) -
Forklaring til udregninger
ForumindlægHej alle. Jeg er i gang med at læse til skriftlig matematik b eksamen, og falder over denne opgave fra et tidligere eksamenssæt (vedhæftede billede). En der kan hjælpe med forklaringerne? -
Bino.opg. i mat 3A i dag
ForumindlægHvordan løser i sidste opgave i opgave 6? Jeg brugte formlen for betinget sandsynlighed. Det gav ca. 0,9. Opgaven er fra matematik prøven med hjælpemidler 2007-8-3 afholdt i dag.
