Søgning på: fysik disposition 10 klasse. Resultater: 19721 til 19740 af 70317
-
Hvad er frekvensen af en foton med bølgelængden 589nm
ForumindlægHvilken formel skal jeg bruge? Synes efterhånden jeg har prøvet lidt forskelligt :( -
Gør jeg det rigtigt?
ForumindlægDer sendes lys fra en natrium lampe gennem et gitter med 300 ridser pr. mm. Det gule lys fra lampen har en bølgelængde på λ = 589 nm 1) Gitterkonstanten i nm er d= 1/(300*106) 2) Bestem det antal af ordener der er i interferensmønstret bag gitteret. Nmax =d/ λ = (1/(300*106))/... -
Optimering
ForumindlægHej derude. Kan I hjælpe en ven i nød?:) -
Variable omkostning beregning
ForumindlægHejsa Jeg har et regnestykke jeg ikke helt forstår (Der er vedhæftet en fil). Som det fremgår er mit resultat 90.000, men det rigtige svar i følge facitlisten skulle være 30.000. Er der en som kan hjælpe med hvad jeg gør forkert? Mvh Mads -
Hjælp til mat A , blækregning
ForumindlægJeg har to opgaver, som jeg har ret svært ved. Håber nogle kan hjælpe :-) de er begge vedhæftet -
6 Sfoc og Pe
ForumindlægMan måler fuelolieforbruget på 2 timer til 27,40 Ton. Fuelens brændværdi er 42,7 MJ/kg. a) Beregn specific fuel oil consumpcion, sfoc. Hvordan gør man det? Hvordan finder man shaftpower PE? Venlig hilsen -
tal
Forumindlæg1,989E30 Hvad er E ? -
Kumulerede frekvens og sumkurve
ForumindlægHej. Er der nogen der kan hjælpe mig med opgave b? (Se vedhæftet billede) -
Beregning af den gennemsnitlige transporthastighed.
ForumindlægHvordan bergener jeg den gennemsnitlige transporthastighed i følgende spørgsmål: https://imgur.com/a/Uv5oq5i Jeg ved, at jeg skal benytte mig af fgl. formel: <x2>1/2=(2Dt)1/2 Men hvordan skal jeg gribe det an? Tak! -
Hurtig hjælp til opgave :)
ForumindlægHej nogle der kan hjælpe mig med denne opgave, har fundet den flere steder her inde men forstår ikke den hjælp der bliver givet:Opgave 5.037 (tror den er fra eksamenshæfter):Tværsnittet på figuren kan opdeles i et rektangel og en havlcirkel med radius x. Tværsnittets omkreds 10. Bestem længden af... -
Danskere i krig
ForumindlægGoddag. Overemnet er "En jord - forskellige verdener", og jeg danner en gruppe med to andre personer. Vi har valgt delemnet "Danskere i krig", og skal her snart i gang med en problemformulering. Jeg vil gerne have hjælp til andre "hovedpunkter" til mit emne. Lige... -
programmeringssprog..
ForumindlægNu er vi jo på nettet så det skulle undre mig om ikke her er nogle mere eller mindre vidende 'nørder'... intet nedsættende. Jeg har et programmeringsforedrag her på onsdag.. om programmeringssprogenes historie... jeg er ret blank kan det så siges. Eller... altså vi har nogle figurer at gå... -
funktion der driller...
ForumindlægHey Studi...Jeg har en lille, men snedig opgave !En funktion f er givet vedf(x)=x^2(1-x)^9- Beregn størsteværdien for f.Jeg ved simpelthen ikke hvordan man gør det, jeg vil meget gerne hvis nogen kunne hjælpe.Tak, hilsen SigurdPK. -
Studie i udlandet!!
ForumindlægHey!!Jeg vil gerne til udlandet og studere i et år efter HHx!!Har tænkt på USA, men ved i om det er muligt at få et stipendie ell. lignende et eller andet sted?Vil bare studere et år, og vil helst gøre det gratis!!Håber i kan hjælpe!! -
Hvilken slags figur er vedhæftede ?
Forumindlæg(se vedhæftede) -
Afsætningshjælp!
ForumindlægJeg skal op til afsætning her om et par dage. Og vil natrligvis gerne have, at min første eksamen skal være velltkket, derfor tænkte jeg om nogen af jer havde nogle tips/tricks i ville dele med mig?Eller bare noget man skal læse ekstra på?På forhånd tak! -
påklædning til dimission?
ForumindlægMåske dumt men vigtigt spørgsmål. Hvad er typisk påklædning for en dreng ved dimission og gallafesten? -
Beviser i folkeskolen
ForumindlægHvorfor laver man beviser i matematik? I mange andre fag benytter man sig jo ikke af beviser for en påstand. Hvordan kan man evaluere om eleverne har forstået et bevis? Jeg blev spurgt om disse spørgsmål og kunne ikke komme med noget fornuftigt svar. Håber I har nogen gode foreslag, tak :). -
Sidste skoledag!
ForumindlægAlle 3 g'ere skal vi tælle ned?:-)4 skoledage tilbage!:-) -
Stormagtspolitik
ForumindlægNoter til stormagtspolitik efter 1945 søges!!!!Er kommet i tidsnød og efterlyser nu kilder til Verdens historie 3.(2. udgave, 1. oplag 1998)Siderne 14-31, 55-87, 145-157, 199-213 har især stor interesse!Det samme gælder noter til kilder fra bogen."Stormagts politikken 1945-1982" af Joha...
