Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19741 til 19760 af 59860
-
DOMK spørgsmål
ForumindlægHej Allesammen.Jeg har et mindre problem. Jeg har en opgave, som jeg ikke rigtigt kan få hul på.Jeg har et skema hvori der står DOMK, samt ændring i afsætning henover en måned.Hvordan filen finder jeg VO ud fra det?Jeg skal lige gøre opmærksom på at jeg ikke ved hvad KO er og derfor kun kan regne... -
oversættelse i præteritum og imperfektum
ForumindlægJeg har problemer med en oversættelse i præ og imp.Eks. på sætning:...hvor en betjent sagde til dem, at det måtte være et tabt pas. -
Stamfunktion
ForumindlægHej. Jeg skal finde stamfunktion til en funktion af typen f(x)=xa Er der nogen der kan fortælle mig om jeg har beregnet rigtigt her: f(x) =xa F(x)= ½*x2 er ikke sikker på om jeg har gjort det rigtig. Det er som om noget mangler. Håber i kan hjælpe -
Lineær vækst - bevis
ForumindlægHeyas ; ) Lineær vækst Sætning: For en lineær funktion y = f(x) = a.x + b gælder, at hvis den uafhængige variabel får tilvæksten Δx, får den uafhængige variabel y = f(x) tilvæksten Δy = a . Δx. Bevis: Δy = f(x +Δx) - f(x) = a(x + Δx) + b - (ax + b) = ax + a . &... -
Perspektivere
ForumindlægJeg har lavet en synopse, og skal til at lave perspektivering. Det står sådan her: Perspective (In an english speaking country) (Own opinion) Hvad skal jeg gøre der? -
2. grads funktion
Forumindlægjeg har fået en opgave som jeg ikke kan komme i gang eller rettere ikke kan finde ud af. opgaven består af 3 mindre opgaver håber der er en der vil hjælpe.opgaven:et firma producerer fyldepenne af et bestemt mærke. overskudet f(x) i kr. ved produktion af x stk. er givet vedf(x)=-0,1x^2+17x-300 fo... -
Ensvinklede trekanter
ForumindlægHej alle ; ) Er der nogen der har nogle gode tips til hvordan man redegører for ensvinklede trekanter? Jeg vil gså meget gerne høre om forskellige emner man kunne tage op i forbindelse med det, f.eks. pythagoras sætning eller cos, sin og tan. Phf tak : ) -
differentialregning.. u hjælpemidler
Forumindlæghej.. hvordan viser man at følgende funktion er voksende? uden brug af hjælpemidler altså..f(x)= 2*x^5 + 4*x^3 + x - 4 -
Træer
ForumindlægHey igen :)Jeg sidder med denne opgave:I en skov plantes en bestemt type fyrretræer med en højde på 1,7 m. Til de er 15 år gamle, vokser træernes højde med 17,3% om året.a) Opstil en formel, der beskriver træernes højde som funktion af antal år efter udplantningen.b)Hvor højt er et 7 år gammelt t... -
AT 2012: Katastrofen - årsager og konsekvenser
ForumindlægJeg er kommet til mit metode afsnit og er i tvivl om, hvilke metoder jeg har brugt. Jeg skriver i historie A og biologi B og arbejder med disse punkter: - Hvorfor er pesten en katastrofe? - Hvordan fungere imnuforsvaret med henblik på baktierer - Analyse af pestens konsekvenser med henbli... -
Strukturpolitik?
ForumindlægHej allesammen :) Jeg er igang med at lave min første samfundsfagsrapport og skal i et af spørgsmålene gøre rede for hvilke former for økonomisk politik (struktur, finans og penge) der skal benyttes for at dæmme op for et "arbejdsløshedsproblem" og forklarer det ud fra "det... -
eksponentiel finktion
Forumindlæghvordan løser jeg -0,1x^2+17x-300=0 ?? -
Koordinat System ( IGEN! )
ForumindlægOkay ! Har følgende lektier for : Skal lave et koordinat system hvor at man skal lave det der sildeben ( Eller hvad man nu kalder det ) og så finde Y ... Jeg skal jo så skrive hvad skæringspunktet er, og har tegnet det TUSIND gange, men hver gang ligger de bare ved siden af hinanden! Help please?. -
sovjets opløsning - Tjernobylulykken?
ForumindlægKan man forklare sovjets opløsning ud fra Tjernobylulykken? -
liniære programmering - sidste spg.:D
ForumindlægHåber da lige i kan svare på de spørgsmål der lige er dukket op her undervejs i min læsning... I forskriften for niveaulinjer: t = ax+by+c, hvad står t for her?? Og hvorfor er det man kan sætte t = med den generelle forskrift? f(x,y)=ax+b+c??? Og hvis nogen har styr på beviset for niveaulinje for... -
Volume
ForumindlægHvordan kan volumen bestemmes af underdelen af den figur jeg vedhæfter -
Hvordan bestemmes reaktionsbrøkens enhed?
ForumindlægHej Hvorfor har denne ligevægtskonstant en størrelse med enhed? Og hvordan er finder man den? I min bog står der "reaktionsbrøkens tæller har enheden M2 og nævneren har M4 og dermed får brøken enheden M-2. Men det forstår jeg ikke. Er der nogen der kan udpensle det for mig ? -
3.g' opgave
ForumindlægHej alle... Jeg søger inspiration til min SSO.. Håber der er nogle venlige sjæle, der vil dele deres hovedemner/problemformuleringer.. På forhånd tak! -
Afkast...
ForumindlægHejsa, nogle som ved hvorledes afkastes beregnes, hvis man har virksomhedens overskud, kurs, antal aktier, markedsværdi samt sandsyligheden for at få afkastes?? Jeg ved der er en masse formler, men dem jeg har kan ikke bruges.. Håber meget på et svar.. -
Spansk flertal????
ForumindlægHej! Jeg skal oversætte "Hans forældre er skilt" og jeg har oversat det til følgende: Sus padres están divorciado. Men jeg er lidt i tvivl om der skal 's' på divorciado. Håber at i kan hjælpe :)
