Søgning på: Redegørelse for lille rødhætte. Resultater: 19801 til 19820 af 31547
-
Retvinklede trekant!
ForumindlægHej, en opgave driller mig sq!!! nogle der kan stoppe den!?opg:Betragt en retvinklede trekant, ABC, med vinkel C ret. LÆngden af hypotenusen er 37,32. Vinkel A er 14,86*. Beregn længderne af de to kateter?nogle der vi sige hva man skal gøre? thanx -
Trigonometri
ForumindlægJeg sidder fast i denne opgave, og ved ikke hvad jeg skal gøre for at udregne den. -
Integralregning, findes progrem til Ti-83?
ForumindlægHey derude!Jeg vil bare lige høre, om nogle ved om lommeregneren TI-83 Plus i mit tilfælde kan regne integrationer....?TI-83 Plus kunne godt differentiere...men kan den også den anden vej??? aner det ikke selv.... -
19F^9+
ForumindlægHej, jeg har i en fysikopgave problemet, at jeg skal bestemme massen af følgende ion:19F^9+ , Det skal siges, at 19-tallet også er hævet! Fatter virkelig ikke hvad det betyder... -
hjælp til sandsynlighedsregning
ForumindlægHej alle. Jeg har fået en blækregning for og sidder fast ved et af spørgsmålene. spørgsmålet er: Julemanden har 10 rensdyr, men han bruger kun 6 af dem til kanene. på hvor mange måder kan han udvælge rensdyr.. Jeg kunne godt tænke noget hjælp med mellemregningen, for ved ikke hvordan man gør.. -
2.g opg. E = m*c^2
ForumindlægOpgaven siger:"Se på betahenfaldet af kaliumisotopen 40K. Sæt antineutrinoens masse til 0.a) Beregn massetilvæksten, deltam, ved henfaldet.b) Beregn den frigjorte energi ved henfaldet.Elektronen og antineutrinoen deler næsten hele den frigjorte energi.c) Antag, at elektronen får 70% af den f... -
Fransk tekst
ForumindlægHej :) Er der en venlig sjæl som har mulighed for at kigge min franske stil igennem? På forhånd mange tak! Mvh Anna -
eksponentiel funktion - halveringstykkelse
Forumindlæghey derude, har lige et spørgmål til et forsøg jeg har udført. Jeg har lavet en graf over nogle målinger, hvor blylag i mm er på første aksen og på anden aksen har jeg tælletallet for gammastråling. computeren siger at funktionen er: A*exp(-Cx)+B men hvad er det nu det betyder ? ved jeg at de... -
definitionsmængde mm.
ForumindlægHejJeg har et par opgaver jeg er gået lidt i stå med et par opgaver:1) En funktion f er givet ved: f(x)=ln((e^x)-2)a. Bestem definitionsmængden for f.b. Vis, at f er voksende.svar på -1.a:Dm=R+, fordi lns dm(f) skal være R+.-1.b:f'(x)=(1/((e^x)-2))*(e^x)0=(1/((e^x)-2))*(e^x)Hvordan ... -
Delprøve 1 - ret fejlene
ForumindlægHej folkens. Jeg sidder og laver en del prøve 1, og mangler to små opgave. 1) The journalist is convinced of that Britney is the most dumb celebrity ever Jeg kan godt høre det lyder super dumt, men ved ikke hvordan jeg skal rette den, og hvorfor. Jeg ved at man ikke kan sige most dumb - men dumb... -
Komma
ForumindlægJeg har hørt rygter om at de nye kommaregler er ved at blive afskaffet... Er der nogen der ved om dette er korrekt??? -
Tyvetøs!
ForumindlægHej....Er der nogle der har læst Tyvetøsen af Martin Andersen Nexø?Jeg har nemlig noget jeg er lidt usikker på, som jeg gerne ville have svar på..... -
Pentan i lighter
ForumindlægHej, igen.Jeg har lavet et forsøg med med hvilken gas der er i lightere, og har fundet frem til at det er pentan-gas.Kan det passe da pentan har et kogepunkt på 36 grader? - Hvis man har en lighter med ren pentan i, og tænder den i et rum med fx 20 gader, så vil pentanen jo ikke blive til en gas?... -
trekanter
Forumindlægjeg kan ikke finde ud af det så hvis der er nogle der vil hjælpe vil det være dejligt -
I tvivl..
ForumindlægHej! Jeg skal svare på et spørgsmål i dansk , som lyder : har vi brug for en sprogpolitik i Danmark? Jeg ved ikke helt, hvad jeg skal svare på den og hvad der menes ? En som lige kan hjælpe :) Olivia -
Angivelse af en regneforskrift..?!
ForumindlægHejsa!!!Er lige igang med min mat afl. og kan simpelthen ikke finde ud af den sidste opgave...Opgaven lyder:Angiv en regneforskrift for funktionen f, som opfylder:f´(x)= sin(2x) og f(1/2 pi)= 2Hvordan skal jeg gribe opgaven an? kan virkelig ikke finde ud af den...På forhånd tak! -
Hjælp til engelsk aflevering
ForumindlægHej jeg sidder med en engelsk aflevering jeg gerne vil have rettet af en. er der nogen der er søde at kigge på den? :) -
Batteri belastet af modstand (Ohms 2. lov)
ForumindlægJeg sidder og betragter en fysisk model for et kredsløb bestående af et batteri som belastes af en ydre modstand Ry. Men undrer mig lidt! Er der nogen der kan fortælle mig, hvad der bestemmer strømstyrken I i kredsløbet og spændingsfaldet Upol over modstanden Ry??? Fra ohms 2. lov har j... -
To bøger i samme fodnote
ForumindlægHej alle. Når man skal skrive SRP, så hører fodnoter jo med. Men hvad gør man lige hvis man har, i et stykke med tekst, brugt to kilder på kryds og tværs af hinanden. Altså hvordan skal det så stå i fod noten? Mener jeg har læst det i SRP bogen, men kan ikke finde det igen - heller ikke hvis... -
hjælp til analyse af det indiske ølmarked
Forumindlægjeg er i gang med SRP, hvor jeg bla. skal analysere det indiske ølmarked, med fokus på de kulturelle dimensioner.. min virksomhed er Carlsberg og mine fag er afsætning og engelsk.. nogen der har gode forslag til hvilke modeller jeg kan bruge? på forhånd tak :)
