Søgning på: matematik b eksamen 2016. Resultater: 19801 til 19820 af 129511
-
Hvilket software til at skrive matematik?
ForumindlægHej, hvilket software bruger i til at skrive eller udregne matematik opgaver? Overvejer mathtype til at skrive matematik da det er en del hurtigere end latex, men hvad bliver ofte brugt til at lave selve udregningerne? -
Så det eksamen imorgen sidste dag idag hjælp:-(((((
ForumindlægHej venner, jeg skal til eksamen imorgen, håber nogle vil hjælpe der kun en dag tilbage til eksamen.:( Her er teksten : "Det er en frygtelig historie!" sagde en høne, og det omme i den kant af byen, hvor historien ikke var passeret. "Det er en frygtelig historie i hønsehuset! ... -
Isoler y i Ln(y)=kx+b
ForumindlægKan se at resultatet bliver y=e^kx+b. Hvilken regneregl er gælende ? hvordan isoleres den ? -
Funktioner og vækst: Bestemmelse af konstanterne a og b - Hvordan mon?
ForumindlægEr der mon en der kan være mig behjælpelig i at løse opgaven her? Er der også en, der kan redegøre for, hvorfor man skal gøre som man nu skal gøre??? Tak! -
beregn trekant ABC længden af højden fra vinkel B
Forumindlægi en trekant ABC og A^1B^1C^1 er vinkel A = vinkel A^1 og vinkel B= vinkel B^1. envidere er AC=2 og A^1C^1=6. arealet af trekanten A^1B^1C^1 er 21. beregn i trekant ABC længden af højden fra vinkel B -
Hjælp til Alkoholer *EKSAMEN IMORGEN*
ForumindlægHey folkens, jeg har noget jeg er lidt i tvivl om - og det er til imorgen kl12 1. Hvad er forskellen på Alkaner og Alkoholer 2. Isomérer til Alkaner? Hvad er det 3. Aromatisk ring? (alkoholer) 4. Di- og trivalante alkoholer? 5. Teknisk alkohol? GÆRING 1. Fremstilling af alkoholer 2. Opstemning... -
Hjælp til bilag kemi eksamen
ForumindlægEt bilag er denne påstand: MnO4- permanganat reduceres til Mn2+ med SO32- , som oxideres til SO42- i sur væske Jeg vil gerne opskrive et reaktionskema for ovenstående? Skitsér kort hvordan det kan påvises, at Natron ved opvarmning giver de anførte stoffer. Fortæl om reaktion mellem Mg (s) og HCl... -
Eksamens Opgave fra 2009
ForumindlægHej alle sammen skal finde motoniforhold på denne graf men ved ikke helt hvordan man gør -
hjælp til fysik-eksamen vekselstrøm
ForumindlægHej alle, jeg skal op i fysik om 2 uger og jeg ville høre om i havde nogen forslag til hvad for nogen forsøg til vekselstrøm jeg kan lave, her er hvad jeg har lavet indtil videre (kom gerne med rettelser) ps jeg går i 9.klasse Vekselstrøm synopse FØRSTE RUNDTE Det skal jeg bruge: spole... -
Beregn vinklen mellem vektorerne a +b og a.
ForumindlægOm to vektorer a og b hvor a=20; b=10; <(a,b)=25° Beregn vinklen mellem vektorene a+b og a Jeg er lidt forvirret over hvad det er jeg skal gøre. -
f(x)=b gange e^kx
Forumindlægf(x)=b gange e^kx er der nogen der kan fortælle mig om denne formel, ved kun at den er en alternativ forskrift for den eksponentielle funktion -
Omskriv følgende udtryk til formen b*x^a
ForumindlægJeg skal omkrive (2*sqrt(x)*3)*x^2 til formen b*x^a hvordan gør jeg det? -
Hvordan forgår eksamen i NF C niveau
ForumindlægHej folkens jeg skal snart op til eksamen i NF C niveau, jeg har lavet en eksamens disposition for det emne jeg vil snakke om nrmlig elektricitet i i- og ulande. Jeg vil gerne vide hvordan eksamen forgår og om alle de rapporter og forsøg man har lavet kan trækkes og om og om hvor meget man skal... -
Fra Spansk A til Tysk B efter 1.g
ForumindlægHej, På min hhx uddannelse har jeg en veninde, der har meget svært ved Spansk A. Jeg har selv Tysk B, og jeg har spurgt hende, om hun muligvis kan skifte til Tysk B. Problemet her er, at hun skal færdiggøre 1.g nu, og jeg ved ikke, om hun kan skifte til Tysk B fra næste år af. Hendes fag inkl. Sp... -
Der er givet punkterne a(3,1) og b (7,4)
ForumindlægJeg har brug for hjælp til både a og b tak på forhånd -
Isolér x og a i : y = b*a^x
ForumindlægHej Jeg sidder med en opgave, hvor jeg skal isolere henv. x og a i ligningen: Først vil jeg isolere x: For at få x'et ned tages log: Så divideres med log a på begge sider: Er dette korrekt ? a skal isoleres Øhh, her er jeg lidt i tvivl om jeg skal sige ln eller log til ... -
Mat B Eksamensopgave Delprøve 2007 Løsning
ForumindlægHej med jer guys ! jeg tænkte på om nogle herinde måske havde Mat B Eksamensopgave Delprøve 2007 Løsninger. Altså løsningen på denne --------> http://www.uvm.dk/~/media/Files/Udd/Gym/PDF07/Eksamen/Opgaver/070817_delopgaveU_hhx_076U_matB.ashx På forhånd tak ;) -
Facitliste til bogen Basiskemi C og basiskemi B
ForumindlægHej alle sammen Vi skal tit besvare spørgsmålene der findes i disse bøger, og har tit haft brug for at se om mine besvarelser har været korrekte - så er der nogle der har en facitliste til bøgerne Basiskemi C og basiskemi B ? :) -
Vektorer som skal stå vinkelret på plan i a b og c
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet er givet punkterne A(2, 1, 3) B(-2, 0, 3) og C(1,-1,-2) Bestem en vektor der ståe vinkel ret på plan a b og c -
Kan man godt tage FP10 Mat eksamen om?
ForumindlægJeg har lige været oppe til Mat mundtlig med min gruppe hvor vi alle fik et flot 4 tal. Jeg mener bare at havde jeg været alene oppe til prøven havde jeg nok fået et 7 tal. Grunden til 4 var at mange af de opgaver der skulle løsses brugte "vi" den forkerte fremgangsmetode og derfor fik ...
