Generelt

Kan man godt tage FP10 Mat eksamen om?

17. juni 2019 af Isab3413

Jeg har lige været oppe til Mat mundtlig med min gruppe hvor vi alle fik et flot 4 tal. Jeg mener bare at havde jeg været alene oppe til prøven havde jeg nok fået et 7 tal. Grunden til 4 var at mange af de opgaver der skulle løsses brugte "vi" den forkerte fremgangsmetode og derfor fik de forkerte svar. Grunden til at jeg har skrevet "vi" er fordi at efterfølgende fik vi så at vide hvilke metoder vi skulle havde brugt, og det var ligesom de metoder jeg havde forslået til min gruppe, som de andre i gruppen var uenige med.

En af opgaverne gik ud på at finde arealet af en lejelighed. De 2 andre piger blev ved med at køre i målestoksforhold, der forklarede jeg så at det er noget som man bruger til at finde længden af noget på et kort men ikke til at finde et areal. Så forslog jeg at vi skal bruge arealsformlen af et Trapez da jeg mente at figuren var et Trapez (Det sagde Censor også til sidst). Pigerne var uenige og da vi er i en gruppe bliver jeg nød til at gå med på deres metode (selvom at jeg hviste jeg havde ret).

En anden opgave skulle man bruge Anuinitetslån, som jeg havde sagt til pigerne. Jeg blev ved med at prøve at regne terminer ud, men jeg glemte et nul i renten (det forklarede Cencor til os, da jeg nævnte anuitetslån). Da jeg ligesom havde glemt nullet, spurgte jeg de andre piger om jeg havde gjort noget forkert, der sagde de at jeg skulle bruge Kapitalfremskrivning. Jeg mente at det lød helt forkert, men jeg prøvede så selvfølgelig med de andres hjælp. Jeg kunne ikke forstå det resultat og prøvede igen at spørge de andre piger om det var rigtigt. De sagde så at det var rigtigt og fortalte så til cencor det resultat.

Så jeg ville bare høre om det var muligt at tage eksamen om? Hvor jeg kunne tage prøven alene og selfølgelig også trække om igen.


Brugbart svar (1)

Svar #1
17. juni 2019 af sskoett

Du kan ikke tage en gruppeeksamen om alene, nej. Under alle omstændigheder ville du ikke kunne tage din eksamen om, selv hvis det var med en ny gruppe, medmindre der er meget specielle omstændigheder eller sygdom.

At dømme ud fra det, du skriver, så er der intet holdbart grundlag for at klage eller søge om en re-eksamen 


Brugbart svar (1)

Svar #2
17. juni 2019 af Skaljeglavedinelektier

Det kan du ikke. 


Svar #3
17. juni 2019 af Isab3413

Ok, tak for hjælpen. Heldigvis har karakteren ikke den helt store betydning på mit gennemsnit. og 4 er stadigvæk en god karakter


Skriv et svar til: Kan man godt tage FP10 Mat eksamen om?

Du skal være logget ind, for at skrive et svar til dette spørgsmål. Klik her for at logge ind.
Har du ikke en bruger på Studieportalen.dk? Klik her for at oprette en bruger.