Søgning på: mediefag c noter. Resultater: 19801 til 19820 af 73461
-
eddikesyretitrering
ForumindlægHey. er der nogle kloge mennesker, der kan forklare mig hvorfor der er H-atomet på OH gruppen i CH3COOH der bliver fraspaltet. -
Argumentation
ForumindlægHejHvorn argumenterer jeg fornuftigt for at når afstanden mellem en cirkels centrum og en linie er mindre end radius, så skærer linien cirklen i to punkter? -
andengradsfunktionen
Forumindlægjeg skal skrive en emne opgave, hvor jeg skal indlede med at gennemgå egenskaberne for ved andengradsfunktionen. jeg ved jeg skal ind på monotoniintervaller, ekstremumpunkter og værdigmængde, men hvordan jeg lige skal indlede med egenskaberne for andengradsfuntionen, er jeg ikke helt klar over. N... -
cirkel tagent
Forumindlæghey:-)Hvis en cirklen har ligningen (x-1)^2 + (y-2)^2=5 og har en tagent i (7,6) hvordan finder jeg så forskriften for tagent ligningen?Nogen der gider at hjælpe? -
Dæmpet svingning
ForumindlægKan nogen hjælpe mig med at udlede formlen for en dæmpet svingning når jeg ved at F_res=F_gnid+F_fjeder og stedfunktionen x(t)=A*sin(w*t) Hastighedsfunktionen x'(t)=A*w*cos(w*t) Accelerationsfunktionen x''(t)=-A*w^2*sin(w*t) -
Begreber
ForumindlægJeg skal finde 3 svar til ordet: inddæmningspolitik 2 af dem skal være forkerte og den sidste skal være rigtig. Nogen der har nogle idéer? :-) -
Find skæringspunktet
ForumindlægHej. Kan man med udgangspunkt i to eksponentieltvoksende regneforskrifter finde de to linjers skæringspunkt? Jeg ved godt, at man kan indsætte punkterne i et koordinatsystem og så blive ved indtil, at de to linjer skærer hinanden. Men jeg tænkte på, at kunne regne sig ud af det. Det dreje... -
Differentialligning
Forumindlæghej, er der en/ nogen der vil hjælpe mig?Et bildæk pumpes op ved at forbinde ventilen med en beholder, som indeholder komprimeret luft. under påfyldningen er den hastighed, hvormed dæktrykket vokser, proportional med trykforskellen ml. dæk og beholder.a) opstil en differentialligning for dæktrykk... -
Vektorregning og Trigonometri
ForumindlægHej.Sidder lige med et lille problem jeg simpelthen ikke kan overskue.Jeg har en vilkårlig trekant hvor jeg har fundet højden af b(altså den linie der går ned fra B og vinkelret på b). nu vil jeg meget gerne have det koordinat hvor den skærer b. Hvordan gør jeg det? jeg har næsten alle længder, a... -
infinitesimalregning
ForumindlægMin opgave går ud på dette:Bestem for y>0 den fuldstændige løsning til differentialligningen y' = -kvadratrod af ytegn den integralkurve der går gennem punktet p(0,9)Jeg er gået lidt fast i hvilken formel jeg skal bruge til -kvadratrod af yJeg har prøvet at sige dy/dx = -1*kvadratrod y , o... -
Isoler y, som er i ln
ForumindlægJeg har lavet separable-variable i en differantligning, hvor jeg har fået den omstillet til: så at y og t, står sammen med deres respektive dy og dt. Denne har jeg så integreret til: Hvor jeg nu skal finde en løsning for y(t), altså at jeg skal isolere y i det ovenstånde integral. Jeg bare ... -
trigonomiske funktioner?
Forumindlæghej har en opgave for til fredag hvori et af spørgsmålene lyder som følger: hvilken sammenhæng er der mellem siderne og de trigonomiske funktioner anvendt på vinklerne i en retvinklet trekant endvidre bliver jeg bedt om at bevise sammenhængen hvis nogle kunne poste et link eller bidrage med noget... -
masse % af eddikesyre
ForumindlægJeg har følgende problem som jeg håber nogen kan forklare mig hvordan man udregner. Beregn masse% af eddikesyre i husholdningseddike. Vis formler samt beregning. Densiteten af eddike, p=1.010g/mL. Hvordan udregner jeg dette? -
Trigonometri
ForumindlægNogen der kan hjælpe? -
spørgsmål
ForumindlægHey lige et kort spørgsmål til funktion regning.Når man skal bestemme fortegn for en tegnede graf, hvad er så lettest at gøre og hvordan?måske bruge Toppunkter? -
Polær og u-polær
ForumindlægEr det generelt lettere at antænde upolære væsker end polære? -
Aflevering - danskhistorie-opgave
ForumindlægHejsa Jeg skal skrive danskopgave om bogen "rend mig i traditionerne", her i næste uge og tænkte på om nogle kloge hoveder havde mulighed for at rette min opgave igennem. VI begynder mandag d. 7/5 og skal aflevere den onsdag d. 9/5. Hvis det kunne lade sig gøre forestillede jeg mi... -
Regneforskrift + omskriv (vektor)
ForumindlægLandet ligger desværre sådan at der er nogle ting jeg ikke helt har fået styr på i folkeskolen og nu skal bruge det i en matematikaflevering - Så er der nogle venlige sjæle som kunne tænke sig at hjælpe med disse opgaver? :) En ret linje (L) går igennem punkterne A(1,1) og B(3,2) a) Find en regne... -
E=mc^2 og fotoner
ForumindlægNår et atom/molekyle/andet kommer i anslået tilstand, fordi det bliver ramt af en foton, stiger massen så også? -
stamfunktion
Forumindlæghejsa jeg skal gøre rede for at ?ln(2x+1)dx= 0.5(2x+1)ln(2x+1)-x+k jeg starter med at sige at stamfunktiopnen fo ln(x) er F(x)= x*ln(x)-x så F(x)= 2x+1*ln(2x+1)-2x+1*2+k....men så kan jeg ikke komme viderer??? er jeg rigtig på vej??
