Søgning på: fysik skriftlig. Resultater: 19821 til 19840 af 24857
-
Nogle efaringer med sankt knuds gymnasie eller tornbjerg`?
ForumindlægEr i mellem to gymnasier og ville bare vide om i havde nogle efaringer om sankt knuds gymnasie og tornbjerg gym. -
Er i tvivl om jeg skal vælge htx eller stx. HJÆLP.
ForumindlægHej allesammen, jeg er lige nu igang med at sende min ansøgning til mit gymnasie, men er stadig i tvivl om hvad jeg vil. Jeg er god til alle fag, men er nok bedst til matematik. Jeg er mega usikker på hvad jeg skal vælge, men har en ide om at jeg vil være enten datalog eller ingeniør. -
sinusfunktion
ForumindlægHvordan finder jeg x udfra udtrykket: f(x)=A*sin((2π(x-C))/B)+D Jeg har fået A,B,C og D givet, så spørgsmålet er hvordan jeg finder x'et? -
Opvarmning af vand
ForumindlægJeg har meget hårdt brug for at kende følgende formel... Hvis man ønsker at opvarme en given mængde af vand med en given effekt, til en bestemt temperatur, for derefter at kende tiden for denne process. hvad er så formlen for dette? Eksempel: 6000L vand skal opvarmes med et 300W varmelegeme til ... -
vands massefylde
ForumindlægJeg har læst en del om Arkimedes lov, og vil nu sikrer at jeg har forstået det 100% korrekt. derfor har jeg besluttede mig at løse nogle af de opgaver som man kan finde på nettet. problemet er så det med vands massefylde. på Wikipedia står der at vand ved 3,8 grader har et massefylde på 1,000 er ... -
Ubestemte og bestemte integraler
ForumindlægHej, Er der nogen der kan forklare mig hvad forskellen på ubestemte og bestemte integraler er, og måske inddrage et eksempel? -
-13.6eV
ForumindlægHvordan er man kommet frem til, at der skal -13.6eV for at ionisere et hydrogen atom? -
Skifte fra hhx til stx?
ForumindlægHey Er i tvivl om jeg vil blive på min hhx uddannelse efter sommer. Jeg er næsten færdig med med 1.g, synes klassen er fint nok og hyggelig, men den er rimelig useriøs, og i mange timer mister stort set alle fokus :/ (specielt matematik og VØ) Derfor overvejer jeg lidt at skifte til stx (alment g... -
2g om eller mulighed for at ændre karakteren?
ForumindlægJeg går i 2g og har en naturvidenskabelig linje. Efter gymnasiet vil jeg rigtig gerne læse på tandlæge studiet. Men jeg har fået 02 - 02 i kemi og et par andre 4-taller, så jeg kan slet ikke forhøje mine karakter mere og drømmen om tandlæge studiet bliver knust. Men jeg vil stadig ikke give op, ... -
universet
ForumindlægNogle der kan forklare mig dette: Hvordan kan det være, at planeterne bevæger sig som de gør. Forskellen på en planet og stjerne? Noget med at en stjerne lyse -
3-faset vekselspænding
Forumindlægen ovn mærket 3x380 V, 5,0KW indeholder tre ens varmelegmer i stjernekobling. bestem a) den optagne strøm..?? bestem b) varmelegemernes modstand..?? -
Privat lærer i sommerferien.
ForumindlægHej alle matematik eksperter. Jeg og min veninde søger en lærer, der kan hjælpe med, at repetere 1g og 2g stof. Vi har matematik påA niveau, og derfor vil vi bruge sommerferien på at repetere det hele så vi er klar til 3g. Så vi søger en der har tid, og vil hjælpe os. Vi er med på, at betale hv... -
1.g 24-timers forberedelses eksamen
ForumindlægJeg vil bare være sikker på at jeg har forstået mit eksamensspørgsmål korrekt: Energi - Smeltning og fordampning Mundtlig præsentation: Du skal reddegøre for de energiomsætninger, der finder sted når et stof opvarmes. Dette skal være med særlig vægt på smeltning og fordampning. Altså Jeg skal in... -
Vektorregning
ForumindlægJeg håber ikke mit spørgsmål virker dumt, og at det giver mening. Her kommer det ihvertfald. Jeg sidder lige nu og læser på, hvordan man definerer vektorregningen, og jeg kan nogen gange ikke lade være med at tænke på, hvorfor man i matematik altid skal have den geometriske forståelse med, når ma... -
folkeskole
Forumindlægheeij. jeg skal begynde i 9 klasse her efter sommerferien. Jeg vil gerne vide, hvordan afgangseksamener foregår?. F.eks. en uge før man skal op til eksamen får man så vide, hvilken emner man kan komme op i, så man kan få lov til at øve sig. hvor mange emner kan man højst komme op i? eller kommer ... -
Kan man flytte klasse på gymnasiet?
Forumindlægjeg skal begynde imorgen, og så finder mig og min veninde ud af i sidste øjeblik, at vi ikke skal gå i samme klasse, nu vil vi ikke gå i samme klasse for at snakke og dovne den af, vi arbejder godt sammen, og det vil være meget lettere for os begge at være sammen i klassen. men kan man flytte kl... -
Hjælp!!!!!!!!!!!!!
ForumindlægHvad kan jeg skrive om jern som fylder en ½ side? -
Negativ eller positiv tyngdekraft? frit fald
ForumindlægFra en bro 100 m over havets overflade tabes en mobiltelefon. Telefonen vejer 400 gram. a) hvor langt er telefonen faldet efter 2,0 s? b) Hvad er telefonens hastighed efter 1,0 sek a) er lavet, men til b ved jeg ikke om tyngdeaccelreationen skal være minus eller plus, fordi "når objektet ... -
Tage hensyn til nyttevirkning til beregning af elkedel.
ForumindlægHej! :) Jeg har en opgave hvor jeg skal udregne hvor lang tid det tager at opvarme 2 kg vand fra 18 grader til 72 grader, og her får jeg at vide at kogepladen har en nyttevirkning på 40%. Har gjort sådan her, men nu kommer jeg i tvivl da jeg ikke har taget hensyn til nyttevirkningen i udregning... -
opgave 3 -kraftmoment
ForumindlægJeg har vedhæftet den opgave jeg vil spørge om. Det er er opgave 3 som jeg har problemer med fordi det er et helt nyt emne vi er gået igang med. Jeg har overhovedet ikke en ide om hvordan jeg skal finde dets kraftmoment når der er en konstant stigning, så hvis i kan hjælpe så ville det være rigti...
