Søgning på: tysk disposition eksempel. Resultater: 19821 til 19840 af 36005
-
Regneregler for integralregning?
ForumindlægJeg bliver i et eksamensspørgsmål bedt om, at gøre rede for integralregneregler? Jeg vidste ikke, at der fandtes sådan nogle - har ledt i bogen, og søgt på nettet - men intet.. :( -
Eksponentiel vækst
ForumindlægHeej :D Jeg har fået et eksamens spørgsmål der lyder således: Gør rede for eksponentiel udvikling y=b*a^x Du skal bl.a. komme ind på betydningen af a og b samt metoder til bestemmelse af a og b Hjælp, jeg er forvirret, sådan ikke halvdelen af opgaven.. -
Vækst
ForumindlægUdled egenskaberne ved lineær, eksponentiel og potensvækst. Jeg har ingen anelse om hvordan dette skal gøres .. -
Håber i kan hjælpe mig :(
ForumindlægHej. Jeg indsætte dette indlæg igen, da jeg ikke fik nok svar på det... Spørgsmål: Hvorfor er der 21 % ilt i atmosfæren?? Håber jeg får nok svar... -
Radioens historie
ForumindlægHejsa Jeg har i mit AT-forløb valgt at tage udgangspunkt i den teknologiske landvinding "opfindelsen af radiobølger". Til dette benyttes fagene fysik og historie. Fysikdelen burde være lige ud ad landevejen, historiedelen er imidlertid sværere synes jeg .. Der skal jo helst have været n... -
Differentiallignin
Forumindlægen funktion f er løsning til differentialligningen: y'=(1/x)*y+1 og grafen for f går gennem punktet (1,4) bestem en forskrift for f -
To andengradspolynomium
ForumindlægTo andengradspolynomium f og g givet ved f(x)= k*8x+2)*(x-6) g(x)=m*(x+2)*(x-6) hvor 0<m<k skitser i samme koordiantssytem en mulig graf for hver af funktionerne f og g. -
Implicit differentiering...?
ForumindlægJeg er helt lost angående dette! Vil gerne kunne være istand til at lave beviset til eksamen. Så det ville være rigtig fedt, hvis der er en der har beviset med kommentarer? Kan nemlig ikke finde det i min bog. Hilsen Hans -
Hjælp til forslag af emmer
ForumindlægFor nogle dage siden fik jeg oplyst hvad hovedemmet i AT var "Kampen for det gode liv", og jeg har overvejet nogle fag, men jeg kan ikke finde nogle emmer til disse: Jeg overvejer at bruge fagene filosofi (C-niveau) og enten samfund (A-niveau) eller Engelsk (A-niveau). Jeg overvejer... -
Engelsk mundtlig FSA
ForumindlægHej! Jeg skal op i engelsk mundlig FSA på tirsdag:( Prøven er jo opdelt i to og jeg har fint styr på den første del. Men det der bekymre mig er den anden del hvor man skal trække et spørgsmål inden for de emner man har haft. Vi har bl.a. haft overemnerne The armish people og Denmark;) Hvilke spø... -
Differentialligning
ForumindlægJeg håber, der er nogle der kan hjælpe mig med denne opgave: En høj cylinderformet beholder har et hul i bunden. Når der er vand i beholderen, vil det løbe ud gennem hullet. Den hastighed, hvormed vandhøjden i beholderen ændrer sig, er til ethvert tidspunkt proportional med kvadratroden af vandh... -
Differentialregning
ForumindlægHej. er der nogen, som kan hjælpe med et eksamens spørgsmål for er helt forvirret. Jeg skal udlede differentialkvotienten for f(x)=a*x opløfet af a. Har lige et spørgsmål mere om hvordan man ved hjælp af differentialregning kan finde et andengradspolynomiums toppunkt.? på forhånd tak. -
Epidemi i srp
ForumindlægJeg skriver om epidemi i matematik og samfundsfag til srp'en ii december. Men jeg er stadig i tvivl om, hvordan jeg kan berøre "epidemi" på det samfundsfaglige omårde, så jeg kan nå en god karakter der? Mine egne overvejelser er, at komme ind på det etiske. Og hvilken epidemi er m... -
Galilei og hans faldlov
ForumindlægJeg er i gang med at læse en tekst om, hvordan Galilei argumenterer for, hvorfor tunge og lette legemer falder lige hurtigt: "Ethvert faldende legeme opnår en bestemt hastighed som er fastsat af naturen, og som ikke kan forøges eller formindskes uden brug af kraft eller modstand. Hvis en la... -
Velfærd: Lighed og ulighed
ForumindlægJeg har været oppe og trække til samfundsfageksamen og trak: Velfærd: Lighed og ulighed... Jeg skal lave en synopsis men har store problemer med at lave en problemformulering. Mine bilag er diverse tabeller om ulighed og 3 artikler om at uligheden vokser. Jeg ved godt i ikke har læst dem men har... -
Logistik og logistisk effektivitet
ForumindlægHej Nogen der kan hjælp med at definere de to begreber? I min bog under logistik står følgende: "Logistik er et helhedsorienteret styringssystem, der skal sikre den nødvendlige planlægning, gennemførelse og kontrol af en effektiv materialestrøm fra råvareleverandør til slutbruger samt bor... -
Trigonometri - Sin^-1?
ForumindlægHej Alle Hvornår er det lige man skal bruge sin-1? -
Hjælp! Har eksamen imorgen i fysik
ForumindlægHej, jeg har brug for hjælp! Jeg har styr på det hele man kan komme i tanker om i fysik, men undtagen Afkalkning Og neutralisation. Altså jeg har ikke så meget kød på det. Hjælp mig -
eksponentiel ligning?
ForumindlægHey, jeg er ved at læse til mat eksamen b-niveau. Er nu nået til eksponentielle udviklinger, og da vi har spørgsmålene givet på forhånd, står der at man ska' give eksempler på løsning af eksponentielle funktioner!? Er der nogle som ka' hjælpe med hvilke eksponentielle ligninger der snak... -
Kernekort
ForumindlægHej! :-) Jeg har en fysik prøve lige rundt om hjørnet, og er ved at forberede mig dertil. Jeg er ved kernekortet, og arbejder med forskellige typer henfald. Jeg kan godt opskrive de forskellige henfaldstyper, alfa, beta + og - og gamma, men hvis jeg kommer i den situation, hvor jeg ...
