Søgning på: matematik fp10. Resultater: 19841 til 19860 af 31486
-
Kampen om længdegraden
ForumindlægHejsa. Til den afsluttende prøve i AT 2009, har jeg under emnet "Rejser" valgt at arbejde med "kampen om længdegraden", og det sker i fagene naturgeografi og historie. Det handler kort fortalt om følgende: I 1500-tallet var det kun breddegraden, man var i stand til at bestemm... -
Bliv ingeniør uden at kunne mattematik.. Er det muligt?
ForumindlægPt. går jeg og drømmer om at starte på Diplomingeniør i sundhedsteknologi på DTU. De sundhedsfaglige fag, som anatomi fysologi osv. har jeg stor interresse i og frygter ikke for. Det samme gælder fysik og programmering. Desværre er det en del år siden jeg sidst var på skolebænken. Så hvad angår m... -
Sinv & Cosv
ForumindlægHejI en prøve uden hjælpemidler skal man bestemme sinv og cosv.De rer tegnet en enhedscirkel med en retvinklet trekant i.Det oplyses at trekantens katete er 3/4 lang og det er på x-aksen (cos)Så står der bestem sinv og cosv..Tegningen ser således ud (næsten ;)) B / | / | / ... -
Gymnasium
ForumindlægJeg er sådan lidt i tvivl om, hvilket gymnasium der skal passe mig bedst ind. Jeg får ikke så gode karakter i 10.klasse. (4 - 7) Jeg har eksamener nu, og har kun fået 02. ( Dansk - Mat) indtil videre. Jeg har valgt en STX, men er lidt i tvivl om det er det rigtige valg. Hvad foretrækker I andr... -
Hvordan udregnes opgaven??
ForumindlægHej. Jeg håber virkelig at I lige kan svare mig på om nedenstående opgave omhandler en linæer regression?: a) Bestem en ligning for den rette linje der går igennem punkterne (5,8) og (15,3) For det andet - og dette er det vigtige spørgsmål!: b) Bestem y-koordinaten til det punkt på linjen hvis ... -
eksamensopgave
Forumindlæghej.. jeg sidder med denne opgave:http://us.uvm.dk/gymnasie/almen/eksamen/opgaver/2002/HF2002-8-2.pdfOg jeg har et problem med opgave 5 d) hvor mange procent.... Derudover ved jeg heller ikk hvordan jeg skal gå i gang med opgave 6 og 7bhåber der er nogle der vil hjælpe..på forhånd tak -
Hvilke karakterer tæller med i mit gennemsnit..?
ForumindlægHej Jeg har hørt rigtigt meget og hvor for nogle karakterer, som tæller med... og ærligt talt er jeg blevet lidt forvirret .. Så hvad for nogle karakterer kommer til at tælle i mit gennemsnit, og kommer jeg op i alle fag, lige meget hvilken niveau det er ? På forhånd tak.. -
fladhjul
ForumindlægLegede i dag med et faldhjul, dvs. et slags overdimensioneret pendul, som består af en snor viklet om en metalring. Denne lod vi så falde og under antagelse af, at hjulet ruller undervejs, kan man så løse bevægelsesligningerne, hvor man f.eks. finder at snorkraften konstant er lig T=½mg ... -
PH - værdien syrer og baser
Forumindlægheeeej. Nogle der kan give mig en præcis forklaring af PH-værdien???? På forhånd tak -
Ord og symboler
ForumindlægHej, er der nogen der kender et link, hvor man kan slå forskellige matematiske symboler op samt ord? F.eks. vil jeg godt helt præcis vide hvad et lemma er. Det er bare nemmere med et link fremfor at spørge her hver gang der kommer et nyt symbol/ord jeg ikke kender. Hilsen Daniel -
t på til sidst eller hvad!??
ForumindlægJeg kan simpelthen ikke afgøre om hvorvidt der skal t på endelsen i bestemte sammenhænge, når jeg skriver til hverdagen... fx: Jeg skal lige skrive mat færdig(t)?? Prolemet skyldes ikek mindst min ikke-danske baggrund, men hvorledes kan jeg takle dette problem? -
asymptoter :(
ForumindlægHalløsa dér!HVordan bestemmer jeg asymptoterne til flg. graf:f(x) = 10-x/x², x>0Fatter......God weekend!! -
noget ondt analytisk plangeometri :(
ForumindlægJeg har en cirkel med radius 5 og centrum koordinatet -3,-2.Inde i cirklen ligger en ligesidet trekant. En af trekanten hjørner ligger i punkt 0,2.Hvordan finder jeg de andre punkter på den nemmeste måde?Er der ikke en formel, hvor man kan rykke punktet 120 grader om et centrum med en bestemt rad... -
Hjælp til beregning af gennnemsnit
ForumindlægHejJeg er Hf'er skal det lige siges....-)Jeg er i tvivl om, hvilke fag, der kun tæller en halv karakter. er der nogen der kan hjælpe? Kan det passe at følgende kun tæller en halv+BilledkunstIdrætMusikDrama -
International klasse .
ForumindlægHej .. herefter 9. klasse skal jeg gå i en international klasse, fordi jeg gerne vil have Samfundsfag & Engelsk A. osv. Min vejleder siger jeg bliver nød til at tage den fordi når man vælger engelsk A på valgfag, er det ikke sikkert? er det rigtig? - og hvor mange gange tager man ud og rejser... -
kan det trække ned...???
ForumindlægHejsa.. Var til tysk skriftlig i dag, mener kommet til at skrive forkert opgave nr på. Har godt nok skrevet den rigtige titel, menhar skrevet det forkerte bogstav.Sådan her:3c. Alexanders Verhältnis zu seinen Eltern.Titlen er rigtig nok, men der skulle ahve stået 3 a i stedet for.Tror I at det ka... -
Afslag, selvom man opfylder adgangskrav
ForumindlægHej jeg er virkelig bekymret. Jeg havde søgt på aarhus universitet til medicin og psykologi, men jeg har fået besked om at jeg ikke opfylder adgangskravene. Jeg opfylder alle krav til psykologi, men til medicin skal jeg supplere, og det har jeg nævnt. Jeg har søgt Aalborg, Odense og KU og der var... -
ligning for cirkel
ForumindlægHej!Hvis man får oplyst at to punkter i et koordinatsystem( p(0,5) og q(12,9) er diameteren for en cirkel.Hvordan finder man så cirklens ligning?mvh. Interjak -
Punkt og linje
ForumindlægHej,En funktionsforskift lyder:f(x)=0.66x-1.66Vi kender et punkt (2,1) g(x) skal være parallel med f(x), og samtidig løbe igennem ovenståedende punkt.Et lille hint?//Mads... -
Musik til skr. eksamen?
ForumindlægHej..jeg skal have min bærbar med til eksamen.. og jeg tænkte på om jeg gerne måtte hører musik? jeg tager da hørertelefoner på... ved i om det er ok?
