Søgning på: matematik fp10,2023. Resultater: 19841 til 19860 af 31467
-
SØGER MATEMATIKNOTER!
ForumindlægHej søde mennesker. Er der nogen som har gode matematiknoter til 1.g på A-niveau i følgende emner?: Trigonometri: Beregninger i ”skæve” trekanter (sinus- og cosinusrelationerne) - Tangent til cirkel - Skæring mellem linje og cirkel - Skæring mellem linje og 2.gradspolynomium... -
løsningsmængden/logaritmen
Forumindlæghmm vil starte med:hvordan finder man løsningsmængden til uligheden ax^2+bx+c?og hvordan gør man rede for potensreglerne og logaritmefunktionen og dens graf?og hvordan beviser og opstiller man regneregler for logaritmen til at produkt og logaritmen a^x (a>0)bare nogen der kan forklare/hjælpe m... -
Hvilke karakterer tæller med i mit gennemsnit..?
ForumindlægHej Jeg har hørt rigtigt meget og hvor for nogle karakterer, som tæller med... og ærligt talt er jeg blevet lidt forvirret .. Så hvad for nogle karakterer kommer til at tælle i mit gennemsnit, og kommer jeg op i alle fag, lige meget hvilken niveau det er ? På forhånd tak.. -
Hvordan er psykologi på gym?
ForumindlægSom sagt/skrevet så vil jeg bare høre, hvordan psykologi er på gym? Er det som man forventer det er, hårdt /nemt, interresant/kedeligt? Hvad laver man i timerne og hvad er det gode og det dårlige? -
fladhjul
ForumindlægLegede i dag med et faldhjul, dvs. et slags overdimensioneret pendul, som består af en snor viklet om en metalring. Denne lod vi så falde og under antagelse af, at hjulet ruller undervejs, kan man så løse bevægelsesligningerne, hvor man f.eks. finder at snorkraften konstant er lig T=½mg ... -
Endelig eksamenskarakter?
ForumindlægHejsa...Lige et spørgsmål?Hvis jeg i de to rækker hhv. x og y sammenlagt får et gennemsnit på 9,07, bliver det endelige gennemsnit så på 9,1 eller 9,0?Temmenligt væsentligt, da jeg skal til sidste eksamen på mandag :)Mvh. Jacob -
Latex?
ForumindlægHvad fanden er det her for noget er det sådan en S-M område? hvad laver det på opgavecentralen og for det andet Latex er sgu da mega klamt fy for satan!!Så skulle i sgu hellere lave et emne med international økonomi -
Integral
Forumindlægopgaven lyder som følgende På figuren ses grafen for for en funktion f(x), der har nulpunkterne -5,-2, 1 og 4. sammen med førsteaksen afgrænser grafen 3 punktmængder M1, M2 og M3, der henholdsvis har arealerne 12, 7, 12. M1 har nulpunkterne -5,-2 M2 har -2,1 M3 har 1,4 Bestem integral -2,-5(f(x... -
Bliv ingeniør uden at kunne mattematik.. Er det muligt?
ForumindlægPt. går jeg og drømmer om at starte på Diplomingeniør i sundhedsteknologi på DTU. De sundhedsfaglige fag, som anatomi fysologi osv. har jeg stor interresse i og frygter ikke for. Det samme gælder fysik og programmering. Desværre er det en del år siden jeg sidst var på skolebænken. Så hvad angår m... -
(( Isolering af m ))
ForumindlægSkal løse y = 10, for at finde m: 10 = 1,4 • 105 • 0,1288m Nok skal m isoleres, men hvordan? Jeg aner ikke hvordan man isolere, og det er ret pinligt. Jeg kan lave 100 måder med m isoleret men jeg ved ikke hvilken der er den rigtige og hvorfor, eller hvorfor de andre er forkerte. Har de... -
Gymnasium
ForumindlægJeg er sådan lidt i tvivl om, hvilket gymnasium der skal passe mig bedst ind. Jeg får ikke så gode karakter i 10.klasse. (4 - 7) Jeg har eksamener nu, og har kun fået 02. ( Dansk - Mat) indtil videre. Jeg har valgt en STX, men er lidt i tvivl om det er det rigtige valg. Hvad foretrækker I andr... -
Hjælp :O
ForumindlægEn cirkel er bestemt ved ligningen: x^2 + 2x + y^2 -4y -3 = 0og en linje er bestem ved ligningen: y = 4xBestem kordinatsættetne til skærringspunkterne mellem cirklen og linjen..Ville bruge Linjens skærring, men fungere bare ikke -
Uni. vs. Handelshøjskolen
ForumindlægHej. Jeg er lige begyndt i 3.g og synes at Copenhagen Business School virker som et rigtig godt valg for en som gerne vil ende i den finansielle sektor. Mere specifikt ville jeg gerne læse HA(mat.) (snit: 7,9) og en master i finansiering/strategi bagefter.Problement er bare at jeg hele tiden høre... -
Lidt simpelt hjælp her ;)
Forumindlæg(a+2b)^2 (a+2b)(a+2b) a^2+2ab+2ba+2b^2 - er det korrekt? og hva så her.. skal bare lige have helt styr' på det, en som vil forklarer mig hvordan det lige skal gøres :P , ved det er simpelt. Men skal jo lige være sikker ;) -
PH - værdien syrer og baser
Forumindlægheeeej. Nogle der kan give mig en præcis forklaring af PH-værdien???? På forhånd tak -
hjælp til reduktion
ForumindlægJeg har prøvet at lave denne opgave så mange gange, men er ikke kommet til det resultat som jeg burde.[12+x/6+x]-4 / 2+[12+x/6+x] jeg ville sige: [12-4+x/6+x] / [12+2+x/6+x] det bliver så: [8+x/6+x] / [14+x/6+x]og her er det så jeg går i stå... og ved ikke engang om jeg gør det rigtigt.. -
logaritmefunktion...Hjælp
ForumindlægHej,Jeg har svært ved at komme videre:opgaven går ud på at løse ligningen:(logx)^2+ 6logx -4 = 0Hvad skal jeg gøre? -
Afslag, selvom man opfylder adgangskrav
ForumindlægHej jeg er virkelig bekymret. Jeg havde søgt på aarhus universitet til medicin og psykologi, men jeg har fået besked om at jeg ikke opfylder adgangskravene. Jeg opfylder alle krav til psykologi, men til medicin skal jeg supplere, og det har jeg nævnt. Jeg har søgt Aalborg, Odense og KU og der var... -
Optagelse
ForumindlægJeg vil gerne studerer psykologi, men gennemsnittene bliver sikkert høje.. tænkte jeg kunne søge gennem kvote 2, men er der bestemt erhvervsarbejde der vil give mig fordele til studiet ? eller er det bare en eller anden form for erhvervsarbejde? anden mulighed kunne være at blive aupair et år.. ... -
hhx-eksamen
ForumindlægHej jeg går på 3 år på hhx og sad lige og tænkte over eksaminerne her til sommer. Er der et bestemt antal c og b -fag man skal op i over hele uddannelsen? eller er det tilfældig utrækning? Jeg har ikke selv været oppe i nogle c-niveau fag endnu og har en veninde der var oppe både første og a...
