Søgning på: mediefag analyse. Resultater: 19841 til 19860 af 24062
-
Hjælp - AT i dansk og biologi om genteknologi
ForumindlægHej derude Jeg skal til AT eksamen her på fredag, og sidder fast med hensyn til dansk-delen. Derfor ville jeg spørge om der måske var nogen, der har haft AT i dansk før som kunne hjælpe eller nogen der har læst romanen Genspejlet af Svend Åge Madsen. Eller bare nogen der har forstand på AT (jeg... -
Polynomier
ForumindlægKan I hjælpe mig med at løse polynomier på mapple?? Jeg har førsøgt, men uden hjælp (ved hæftet). Det jeg har gjordt er at pstiller 5 ligninger med 5 ubekendte ved hjælp af x- og y-værdierne fra punkterne. Mine punkter var: (0,7) , (5,11) , (10,9) , (15,5) , (20, 6,7). Mine ligninger ufr... -
redegørelse for bandekriminalitet i DK
ForumindlægHvad kan man skrive om? Hvem der bliver medlem og hvad de gør, men er der ellers andet, mangler et par guldkorn -
EKSAMEN!!!
ForumindlægHej, jeg skal op i dansk mundtligt og vil bare høre om nogle af jer vidste om man SKAL vedlægge den tekst man skal bruge som oplæsning. Ville man gøre sig selv en tjeneste eller?? -
Forberedelse til Dansk skriftlig eksamen (HF)
ForumindlægHej. Jeg skal til Dansk A skriftlig eksamen her sidst i Maj, I den forbindelse er jeg lidt i tvivl om hvorvidt man forbereder/øver sig til den, især de tre prøvegenrer. Er der evt. nogle som har været oppe i Dansk A på HF som har et par råd de vil dele med mig? Mvh. Camilla. -
Økonomi problem!!!!!!!!!!
Forumindlægopgaven går ud på jeg skal forklar hvorfor man gør som man gør indenfor økonomi. syntes det er et vidt begreb , måske kunne i hjælpe mig med hvordan jeg skal gribe den an. redegørelse indenfor nogle økonomiske funktioner eller formler :S -
Samfundsfaglig og historisk metode fordele og ulemper
ForumindlægHej derude, Jeg sidder indenfor i dette gode vejr og laver AT som jeg skal op i på mandag :-) Jeg er nået til mit metode afsnit, som selvfølgelig er det mest vigtige og prængende indenfor AT. Jeg vil derfor høre om nogle kunne hjælpe mig med fordele og ulemper ved samfundsfag og hist... -
SRP - Smertestillende medicin (lidokain)
ForumindlægHey alle herinde! Ville høre om der var nogle der lå inde med noget godt litteratur om smertestillende medicin (lidokain) og især lokalbedøvende. Eller evt. noget materiale om nervesystemet, og lidokain/kokains virkning! Skal skrive SRP-opgave i dette, og mangler noget godt materiale til det. På ... -
Vektorer i rummet
ForumindlægI et koordinatsystem i rummet med begyndelsespunkt O(0,0,0) er givet punkterne A(2,0,0) , B(0,3,0). Punktet D ligger på linjestykket AB, således at |AD| = 5 |BD|. Beregn koordinatsættet til punktet D. Jeg forestiller mig at det ser nogenlunde således ud; A ----------------------------->D<... -
Tiden - igen -.-.
ForumindlægHej Studieportalen! Er der noget galt med tiden i den nedestående sætning? Er jeg nemlig lidt bange for. Tilfældig arbejder: Arbejderen er en duknakket gamling. Vi møder han imens han gik og stred bag en lille svajrygget og krogbenet hest i noget stenede jord. Hesten slæbte ploven med bedste ev... -
Nogen der starter på fysik-studiet på KU til september?
ForumindlægJa, som overskriften siger :). Er der nogen herinde der ligesom mig skal starte med at læse fysik på Københavns Universitet til september? Synes det kunne være spændende allerede nu at finde nogle af sine fremtidige studiekammerater. Mvh. Dennis Hansen -
Mundtlig Biologi C eksam ?
ForumindlægJeg skal snart til en mundtlig biologi C eksam, men hvordan foregår sådan en eksam? er fuldkommen lost på hvordan jeg skal forberede mig til den, har læst det meste af pensum men ved ikk helt hvad der forventes af mig til eksamen og hvad sker der? hjælp tak ! :-) -
DIO eksamen - HJÆLP!!!
ForumindlægHej alle sammen! Jeg skal til DIO eksamen her på torsdag, og selvom jeg har kigget hele kategorien igennem, kan jeg ikke finde et indlæg som passer til mit problem... Hvordan skal jeg gøre til eksamen? Vi har fået mange forskellige svar fra lærerne på skolen, og sidder her og er rigtig forvirre... -
Uro i forstæderne - komposition?
ForumindlægHej. jeg skal til eksamen i teksten Uro i forstæderne. og så skal jeg fortælle noget om kompositionen i teksten. Men jeg ved ikke hvad jeg skal sige, kan i hjælpe mig?? -
24-timers examen Biologi - hvad skal man??
ForumindlægHej jeg skal op i 24 timers eksamen i overmorgen, i biologi. Jeg vil bare høre, om der er nogen af dem der allerede har været oppe til 24 timers biologi der har nogle gode råd og forslag til, hvordan man skal disponere sin tid/hvad man overhovedet skal gøre?? Skal man bare referere de eksamens ... -
Tysk eksamen - 2g
ForumindlægHej, jeg skal op til eksamen imorgen. Er der ikke nogen der har et ark med generelle begreber/vendinger? Såsom "Ich fange an" osv. -
Haster - Hist eks:/
ForumindlægHar trukket "Danmarks Historie, ca 1850-1920" ., og skal op til eksamen imorgen .. Har et problem , faktisk flere .... Jeg kan bare ikke lave en problemformulering ? Altså skal man lave en problemformulering for hver tekst eller hvad?? Og hvordan skal man finde noget supplerende mater... -
gode fif TAK
ForumindlægHej alle Skæbnen ville at dansk skulle være min sidste eksame på STX. Da jeg jo er ved vejs ende, er motivationen ikke speciel hø,j i henhold til hvordan jeg får læst mit pensum på den bedst mulig måde....Sååå nogle der har nogen gode fif, til hvordan det kan gøres....? -
optagelse på farma
ForumindlægHej SP! Tror I at man godt kan blive optaget med et snit på 5.0 på farmaceutstudiet på SDU?? De hr skrevet at der er fri optagelse på uddannelsen... men jeg hr læst at der er mange der har søgt ind... betyder det så at de begynder at går efter dem der hr høje snit, ik?? :( :( -
Hjælp til ''Grammatik''
ForumindlægEr der Nogen af jer der kan hjæpe mig med at fået rettet min Tysk stil. Altså grammatik. Tusind tak på forhånd:) Florian ist 14 Jahr alt und wohnt in Hamburg. Jeden Morgen steht Florian um 6 Uhr auf dann geht er ins Badezimmer zur ein dusch und putze seine Zähne Es ist noch früh am Morgen, und e...
