Søgning på: hitlers tale. Resultater: 19861 til 19880 af 59860
-
Mat. %
ForumindlægHej har fået nogle opgaver: a) 23% + 125 % jeg har skrevet 148 % som svar er det rigtigt ? b) 7% * 25% jeg har skrevet 175% c) 43%-17% jeg har skrevet 26% d )24% : 8% jeg har skrevet 3% Er opgaverne så lette som de ser ud til ? eller er der et eller andet trick ved dem ? ;D Det her vil jeg også ... -
incitament
Forumindlæghvis jeg skal have en virksomhed til at gøre nogle ting for at få et bedre eksportberedskab, kan jeg så godt formulere det som: der skal planlægges hvilke incitamenter virksomheden skal foretage for at blive klar til eksport. Altså er det rigtigt forstået at incitament er noget nyt som en virk... -
eulers formel
Forumindlæghej jeg har følgende exp(-b+i*w) og vil godt udtrykke det i cos(x)+i*sin(x), men det forvirrerer mig når x består af to led, nemlig -b+i*w. Hvordan kan dette udtrykkes i cos og sin.? -
god måde at fremlægge sit stof på
ForumindlægHej Jeg er igang med at forberede mig til en fremlæggelse i samfundsfag om fattige og rige i USA. Jeg ville bare lige høre om nogen havde en god og tiltrækkende måde til hvordan man kunne præsentere sit stof? Jeg kan ikke så godt lige at stille spørgersmålet også svare på det, føler ikke at det... -
Kan bogen "Utopia" gå som et fiktionsværk?
ForumindlægHejsa! Jeg sidder og fører en samtale med min dansklærer omkring, hvorledes man kan kalde bogen "Utopia" af Thomas More for fiktion. Det er i forbindelse med, at jeg skal vælge et værk op til eksamen, og dette værk skal være fiktion. Min lærer siger her, at denne bog ikke tæller som e... -
2. ordens differentialligning - fuldstændig løsning
ForumindlægJeg har denne opgave, som jeg ikke ved hvordan jeg får startet på. Er der nogen der kan hjælpe med at få hul på denne opgave? -
asymptoter
ForumindlægHejsa.. Jeg skal beskrive hvad en asymptote er. altså at der findes tre forskellige slags ovs. en asymptote er en ret linje, som når x-værdien fjerner sig, nærmer funktiones graf sig. vil dette være en korekt definination af en asymptote? på forhånd tak. -
MAT - Polynomiumsbrøk :S
ForumindlægFaktoriser* tæller- og nævnerpolynomierne i følgende brøk. Brug din faktorisering til at forkorte brøken. Husk at finde brøkens definitionsmængde også. f(x)= x^3 - 10x^2 - x + 10 --------------------- 3x^2 - 24x - 27 *(Skriv begge polynomierne om til parenteser, som ganges sammen. Du skal bruge ... -
Løsningsformel - andengradspolynomier
ForumindlægOhøj. Jeg sidder og læser til matematik b eksamen og har lige gennemgået beviset for løsningsformlerne for andengradspolynomiet - SÅDAN da.... Jeg kom nemlig i tvivl om netop hvorfor det hedder ±√d. Den vil jeg gerne kunne svare på, hvis censor kunne komme i tanke om at spørge... -
sso om pi
ForumindlægHej :) Jeg er stort set færdig med min opg, og tænkte om her var en som ville kigge/rette osv den? Hvis ja, så smid en mail herind så kan jeg sende den... På forhånd tak:) -
Litterær analyse?
ForumindlægHej jer.. Hvordan laver man en litterær analyse? Altså hvordan stilles det op? Er i hvert fald lidt blank :S På forhånd tak :) -
sin funktion
ForumindlægSkal bestemme konstanterne a,b,c og k i en sinusfunktion ud fra en tegning. Er det ikke bare noget som skal aflæses? Eller er det noget der skal regnes ud? -
Har ingen lommr. vil nogle hurtigt regne d her ud for mig
ForumindlægHej allesammen, jeg har glemt min lommeregner hos en veninde, og jeg har en aflevering til imorgen tænkte om nogle vil lige diff dette funktion til mig f(t) = 97,5 * t * e^-0.39t f'(t) = ? tusind tak :D -
Renovering af bad
ForumindlægHey! Vi bor 4 studerende i en 3(1/2) værelse i Københvan NV og vores badeværelse er helt ad H til. Vi skal igang med at renovere det mildest talt. Gulvet og kloakeringen skal fikses og vi skal have indsatalleret en vandlås (lovpligtigt fandt jeg lige ud af). Fliserne på væggene er fine nok, hvis... -
spektroskopi
ForumindlægHej er der nogen der kan/vil hjælpe med disse opgaver Et NMR spektrometer arbejder med en protonfrekvens på 240 MHz. a) Hvad er magnetens feltstyrke? b) Hvad er resonansfrekvensen for 13^C kerner c) Hvor stor er forskellen mellem energinivauerne ved stuetemp 293 K til a) har jeg kigget på denn... -
Kvadrat
ForumindlægHej folkens a vektor = (0,2,2), b vektor = (sqrt(6), -1, 1) Om en vektor c oplyses det, at vektor c sammen med vektor a og vektor b udspænder en terning Bestem de Koordinatsæt, som vektor c kan have? Kan i give mig hints? -
Hvad er en variable?
ForumindlægHej Jeg skal til mundligt prøve i matematik her den 25 juli, og jeg har om variable, men ved ikke hvad det er. Hvis i kunne hjælpe mig hvad det er, og hvad man bruger det til? Det skal være sådan jeg kan forstå det. Tak :-) -
MATEMATIK HJÆLP!!!
ForumindlægHej derude. Jeg skal lave en fremlæggelse om omvendt propportionalitet , og spørgsmålet ser sådan her ud: Hvis jeg kender min uafhængige variable (x-værdien), hvordan kan jeg så finde min afhængige variable (y-værdi) - skal løses matematisk OG grafisk. - Er der en som kan forklare mig, hva... -
Fedme opgave.
ForumindlægHej. Jeg skal skrive en opgave om fedme set i et Biologisk og samfundsfagligt syn. Jeg har tænkt på nogle ting, som jeg vil komme ind på, men jeg ville meget gerne høre om folk har nogle gode ideer, links, kommentare til min opgave, eller en ide til en evt. problemformulering, som jeg kan bruge ... -
Ionforbindelser
ForumindlægGodaften, jeg sidder her med lidt kemi. Jeg skal anføre de kemiske formler for nedenstående ionforbindelser og er kommet frem til følgende: a) Bariumoxid = BaO b) Lithiumnitrid = LiNO_2 c) Natriumchlorat = NaClO_3 d) Kaliumpermanganat = KMnO_4 e) calciumcarbonat = CaCO_3 f) natriumthiosul...
