Søgning på: biologi a niveau. Resultater: 19901 til 19920 af 156339
-
Social arv og matematik?
ForumindlægGod formiddag Min kærste fik i fredags sin opgaveformulering til sit område; social arv. Hun skriver i fagene matematik og samfundsfag, som hun har på hhv. B- og A-niveau. I opgaveformuleringen står der følgende til den matematiske del: "Der skal indgå en matematisk analyse af det talmat... -
Bliver disse eksamener aflyst?
ForumindlægDer står inde på uvm's hjemmeside: https://www.uvm.dk/aktuelt/nyheder/uvm/2021/feb/210212-mindre-justering-af-aftalen-om-sommerens-proever-og-eksamener "Alle mundtlige og skriftlige prøver i matematik aflyses stadig på C- og B-niveau." "(...) at elever på hf-enkeltfag/GSK og... -
Engelske bøger?
ForumindlægJeg leder efter nogle gode engelske bøger :) Jeg går i 9. klasse og får for det meste 10 i engelsk, men jeg vil rigtig gerne op på et 12-tal. Jeg har læst en masse Jacqueline Wilson bøger for et par år siden - det er pigebøger, som er ret lette for mig nu. Jeg har lige læst "The perks of b... -
AT-HJÆLP TILBYDES. HJÆLP TIL EKSAMEN
ForumindlægNu nærmer det sig jo eksamens-tid, og mange af jer skal nok op i AT. Jeg blev selv student sidste år, og tilbyder i år hjælp i AT. Jeg bor i gentofte, og tager 150 kr i timen. Hvis du har en anden mundtlig eksamen, du også kunne tænke dig hjælp til, skal du være velkommen til at skrive. Jeg h... -
Uddannelse hvis man er interesseret i arbejde i FN
ForumindlægHej, Jeg har en drøm om at arbejde med bekæmpelse af sult, ulighed og fattigdom m.m ved at arbejde i en nødhjælpeorganisation såsom FN fx. i UNICEF, men jeg er meget i tvivl om, hvilken uddannelse der vil være den bedste hvis jeg ønsker at arbejde inden for dette område. Jeg har en samfundsvi... -
SRP karakter
ForumindlægHej med jer. Jeg har lige fået mit SRP tilbage, og jeg er desværre skuffet over den karakter jeg har fået (et 7-tal). Jeg har ikke tænkt mig at klage, men jeg ville bare høre om der var en, der kunne have lyst til at læse min opgave igennem og komme med ris og ros? Det skal endelig siges, at jeg... -
Desparat efter privatlærer!!
ForumindlægHej Jeg søger desparat en privatlærer i virksomheds/international-økonomi. befinder mig i Valby, så må gerne være i Valby eller omegn. jeg søger ikke en der kan hjælpe mig via nettet, men måske på et bibliotek eller hjemme hos mig til at kunne hjælpe. Jeg er 17 år gammel og går på HHX i 1.g, ... -
Rettelse af en referat.
ForumindlægHej. Nogle der vil rette dette referat. Bliver seriøst glad for det :D Laura will gern zu zelten fahren mit Paolo, aber ihr Vater sagt nein. Paolo hat 10 Jahre in Deutschland gewohnten. Paolo ist 19 Jahre alt, fünf Jahre älter als Laura. Paolo hat eine Schwester, als heißt Maria. Sie machen ... -
Hjælp til oversættelse
ForumindlægHey;) er der en der kan hjælpe med at rette det her oversættelses, Gramatiske_ stave fejl. TAK!! I går kl. 21:59 af Raul G - Niveau: A-niveau Hey;) er der en der kan hjælpe med at rette det her oversættelses, Gramatiske_ stave fejl. TAK!! Attn: Mr. Quality and Environmental Manager Pat O,Reilly T... -
Reducer..
ForumindlægStår med dette regnestykke: (2a-b) / (3a^2-3b^2) + (1) / (2b-2a) + (-a-5b) / (6a^2+6b^2+12ab) Den har jeg fået ned til en fællesnævner, men kan ikke komme videre nu. Eller... Har regnet den færdig, men får et underligt resultat, og tror det er fra nedenstående det går galt. Mit resultat... -
Kvadratsætninger reducer brøk etc
ForumindlægHvordan forkorter man brøker med kvadratsætninger Kvadratsætninger 1.(a+b)2 = (a+b)*(a+b)= a2 + ab + ba+b2 = a2 + b2 + 2ab 2. (a-b)´2 = (a-b) * (a-b) = a´2 - ab - ba + b´2 = a´2 + b´2 - 2ab 3. (a+b) * (a-b) = a´2 - ab + ba - b´2 = a´2 - b´2 Opgaver (x´2+2xy + y´2) (x´2 - 2xy + y´2) -... -
retvinklet trekant
ForumindlægHeej...Sidder og grubler over en opgave..men har endnu ingen anelse om hvordan jeg skal gribe den an.. opgaven lyder således:I trekant ABC er b 4 enheder større end a, mens c er 5 enheder større end a. for hvilke værdier af a er trekanten retvinklet?nogen der kan hjælpe? -
Eksponentielt voksende funktion
Forumindlæghjææææælp! om en funktion oplyses: fucktionens y-værdier vokser med 28% ved en x-tilvækst på 3. grafen for funktionen går gennem punktet (23,230) bestem hvilken x-værdi funktionen har y-værdien 150. hvordan finder jeg a? -
jeg har virkelig brug for hjælp
Forumindlæg3) om funktionen f(x) = bax oplyses, at f(0)=7, og at funktions værdien f(x) tredobles, nr x øges med ?x=9. Bestem tallene a og b -
Lineær funktion
ForumindlægHej :-) Er der en der vil hjælpe med denne funktion? f(x)=ax+3 Bestem hældningskoefficienten a, således at... a) grafen går igennem (6,0) b) f(-2)=6 -
Vektorer!!!!!!!!!!!
ForumindlægKan det passe ud fra følgende vektorer, at projektionen af vektorer b på vektor a, bliver 72? vektor a= (-5,2), vektor b=(1,4) -
Den molare konduktivitet ved uendelig fortynding
ForumindlægHej,\n\nJeg har lidt problemer med nedenstående opgave:\n\n"Beregn 'lambda^0'(HgCl2) på grundlag af tabelværdierne"\n\n'lambda^0' = den molare konduktivitet v. uendelig fortynding.\n\nTabelværdier ( alle i enheden ('lambda^0')/(S*cm^2*mol^-1) ):\n\nNaCl: 126\nNaN... -
større skrift. opgave i fysik
Forumindlæghej, så er det tid, hvor man skal vælge fag/emne i sso (store skriftlig opgave), jeg har bestemt mig for, at det enten skal være i matematik eller fysik. Så jeg vil gerne høre, hvad i har af ideér til emner, det er skal helst være emner, hvor der er mulighed for at få en god karakter (10+). I det... -
Vurdering af stil FSA 2005
ForumindlægHeyJeg har jo været op til skriftlig dansk FSA som alle andre 9. klasser har! Jeg ville blive glad, hvis nogen kunne læse den igennem og komme med en vurdering af den!Opgaven var med i FSA hæftet maj-juni 2005, nr. 2:Et skibsforlisForestil dig, at du er journalist på en avis, som planlægger en ar... -
Jeg er færdig med srp - Jeg har ikke sovet i over 25 timer! :p
ForumindlægJ E G E R F Æ R D I G M E D S R P ! ! ! ALDRIG MERE SRP!!! :D ...
