Søgning på: matematik fp10. Resultater: 19901 til 19920 af 31486
-
Kan man træne sig til en højere IQ?
ForumindlægEr det korrekt forstået, når jeg siger, at du påstår, at man ikke kan træne sig til en højere IQ, selvom man tager flere hundrede test på nettet, så man til sidst ved, hvordan man skal svare, hvis den endelige IQ-prøve kommer? Som jeg har forstået det, forholder det sig sådan, at du kan træne... -
fif til eksamen - haster lidt :-)
ForumindlægHej er der ikke nogen der vil hjælpe mig.. jeg skal til eksanen i Mat B og har det med at blande rundt i formler og hvad de skal bruges til. kan i ikke lave en let " huskeseddel" til mig f.eks a^2+b^2 = c^2 bruges til arial af rette trekanter arial af rette trekanter bruges : a^2+b^2 = ... -
formler
Forumindlægnogen der har en nem og overskulig formelsamling som fortæller både hvad det er for en formel, hvordan den ser ud og hvad det bruges til . . så "idioter" som mig lettere forstår hvor og hvornår de skal bruges... -
Fortrudt valg efter grundforløbet?
ForumindlægHej, jeg har længe gået og tænkt på dette. Lige nu går jeg i 1.g på STX med et naturvidenskabeligt forløb. I grundforløbet troede jeg at det var det rette valg for mig. Men jeg fandt først ud af at det ikke var det jeg ville have efter grundforløbet. Er der mulighed for at jeg kan tage 1.g om i... -
funktioner
ForumindlægEr der en der kan hjælpe? Opgaven lyder: To funktioner f og g er bestemt ved: f(x) = 1/4 x2 - x + 2 g(x) = 1/3 x + 3 Løs ligningen f(x) = g(x) Skitser graferne for f og g og løs uligheden f (x) mindre eller lig med g (x) -
Stamfunktion
ForumindlægHar aldirg regnet en opgave som denne og har ingen ideer til hvordan, så måske der er en der kan hjælpe...\n\nEn funktion f er bestemt ved:\n\nf(x)=(1/(x-3))-(2/(2x+3)), x>3\n\nBestem den stamfunktion F til f, for hvilken F(5)=0\n\nBestem lim(t->uendelig) S f(x) dx\n\nS = integrere f(x) hvo... -
Løsning af trigonometri opgave! hjælp
ForumindlægJeg ved ikke hvordan jeg skal løse denne opgave.\n\nABC har arealet T = 15,96\n\nfølgende størrelser er kendte\na=5,97\nha=5,35 (a's højde)\nhc=4,64 (c's højde)\n\nbestem længden af siden AB -
Kogning af ris
Forumindlægopgaven lyder således: \nKan 2^64-1 riskorn koges i Tanganyikasøen? Denne sø i Centralafrika har et areal på 32000 km^2 og en middeldybde på 600 m. \n\nMit spørgsmål: Hvordan H.... gør jeg det? -
# v a r i a n s
ForumindlægI en opgave får man oplyst følgende ting:\nObservartion: Hyppighed\n3 3\n5 7\n6 14 \n7 16\n9 6\n11 4\n\nJeg har fundet middeltallet- som er 6,76\n\nmen jeg er lidt i tvivl om hvilken formel jeg skal bruge t... -
Radioaktivitet
ForumindlægEn prøve af et radioaktivt stof har aktiviteten 82 kBq. 2 døgn efter er aktiviteten aftaget til 35 kBq.\n- beregn stoffets halveringstid?\n- hvor mange radioaktive kerner indeholdt prøven ved første måling?`\n\nNogle der kan hjælpe? Er stået helt af.. -
Løsning af differentialligning
Forumindlægjeg har denne formel som jeg skal finde løsnigen på v ' (t) = - k/m *v + g ud fra dette har jeg fundet ud af at det er en differenligning af formen y' = a*y + b og har løsningen f(x)=c*e^a*x - b/a men så er det store problem hvordan finder jeg den fuldstændige løsning til min formel ? de... -
procent regning. ?!
ForumindlægJeg har nu prøvet at regne frem og tilbage.. men kan ikke finde frem til det rigtig resultat Hvad var den oprindelige pris på en rejse, der nu koster 2.995 kr.? når der er trukket 12% og 8% fra prisen.. k=K0*(1+P) K=2995*1,20 K=3594 K=2995*(1+0,12)*(1+0,08) = 3594 men det er jo... -
Inverse trigonometriske funktioner...
ForumindlægHey... skal bruge den inverse funktion til sin og cos... det er jo ikke bare sin^-1 til sin... Hvad er det nu de rigtige til dette formål er når jeg skal arbejde med inverse funktioner?? -
jeg er blank...
Forumindlægjeg har nu gået på stx i ca. et halvt år og to måneder, men kan ikke overskue det, da STX har meget om naturvidenskabelige fage og højt faglige niveau... jeg er til det samfundsfaglige/sprogligt. Jeg ved ikke om alle STX'er er sådan men det er min ihvertfald. jeg vil gerne vide om der er... -
hjææælp
Forumindlægjeg kan simpelthen ikke finde ud af dette spørgsmål. håber i kan hjælpe. Spørgsmålet er vedhæftet. Tak på forhånd -
f '(x) af denne funktion
ForumindlægHalløjsa\njeg er i tvivl om den afledede af denne funktion:\n3-1/(x+2)\nHvordan findes den?\nPlease hjælp -
Populærvidenskabelig litteratur om kemi
ForumindlægNu kom jeg jo til at vælge kemi B, så jeg tænkte på, om der fandtes noget populærvidenskabeligt skønlitteratur om kemi? \nJeg synes kun, at jeg kan finde bøger i den genre om fysik og en smule astronomi. Men især fysik. -
2. gradsligning i 9. klasse
ForumindlægHavde I om 2. gradsligningen i 9. klasse? Ikke nødvendigvis beviset, men bare løsningsformlen? -
S.O.S
Forumindlægjeg har fået en funktion der hedder p(x)=x^3 +x^2 +x +a. der er blevet givet at (-3 ) er rod i funktionen p. Jeg skal bestemme a i funktionen! hvordan kan jeg gøre det? når den siger at -3 er rod, betyder det så at -3 skal bare indsættes i x-ernes plads i funktionen...og hvad hjælper det når jeg ... -
renteregning?
Forumindlægnu er det ikke en rente jeg skal regne ud. men jeg ved at en skov bliver reduceret med 0,9% om året. jeg skal så regne ud hvor mange procent der er tilbage i 2083 når man starter i 1983. Tror mit renteregning ligger for langt væk for det er da det som jeg skal bruge ik??
