Søgning på: matematik C. Resultater: 19961 til 19980 af 83846
  • En funktion f er givet ved

    Forumindlæg
    Hej:) Jeg har et problem med en matematik opgave. Jeg laver opgaven i et program der hedder Mable og jeg må gerne anvende hjælpemidler. Opgaven lyder En funktion f er givet ved f (x)=(1-x2 )⋅ex . a) Tegn grafen for f , og bestem en ligning for tangenten til grafen for f i punktet P...
  • 200ÚC, 1,0 bar?

    Forumindlæg
    Hej Er der nogen der kan fortælle mig hvad 200ÚC, 1,0 bar betyder? Jeg har aldrig set sådan et udtryk før. Det er i forbindelse med en kemi opgave hvor jeg skal beregne volumen... Altså 200ÚC? Er det temperaturen i Kelvin?
  • løsning af 2. ordens differentialligning

    Forumindlæg
    er der en der kan hjælpe mig med at finde den generalle løsning til denne ligning? gerne med en lidt idiot sikret forklaring :) s^'' (t)=-c*s(t) , hvor c= k/m hilsen Rikke
  • hjælp!!

    Forumindlæg
    Beregn de ubekendte stykker i ?ABC, når det er givet, at: 1) A= 41°, b= 3,41 og c= 5,83 2) c= 72, B = 48° og a = 68 hvilke formler skal jeg bruge ?:)???
  • svær vektoropgave - hjælp!

    Forumindlæg
    C er et pkt på den linje der går gennen p(-3,-4), og har retningvektor a(1 2) bestem koordinatsættet til C i hvert af de tilfælde, hvor arealet af trekant ABC = 30 A(-4,-6) B(-7,-2)
  • Delingsproblem

    Forumindlæg
    Tre personer A, B og C delte 7600 kr. A fik halvanden gange så meget som B, og C fik 900 kr. mindre end A og B tilsammen. Hvor meget fik de hver? nogle der ved hvordan man gør?????
  • Isolering af x

    Forumindlæg
    Hej alle sidder med en opgave som jeg slet ikke kan finde ud af opgaven lyder således: isoler x i ligningerne a.) a+b*ln(x) = c b.) 3log(x)-4=2 c.) e4x-81=0 på forhånd tak :)
  • 2. gradspolynomier

    Forumindlæg
    Hej En andengradspolynomium er en funktion med forskriften f(x)= ax^2 + bx + c (hvor a er forskellig fra nul) Er det rigtigt at: a = hældning b = skæring med y-aksen c = konstant ? Tak :)
  • Bio. + old.

    Forumindlæg
    Hej Her efter sommerferien kommer jeg til at få biologi C og oldtidskundskab C. Derfor kunne jeg godt tænke mig at vide, hvad pensumet egentlig er i de to fag. Og hvilke emner man beskæftiger sig med i de fag. osv......... Håber at i kan hjælpe mig:)
  • Vektorer

    Forumindlæg
    Hej. Jeg sidder med en opgave som lyder følgende: På figuren ses vektorerne a, b, c og d. Bestem vektorene af a * c, og vektorene af a * d, når det oplyses, at a*b=7.
  • Gang ind i parentes

    Forumindlæg
    Jeg sidder med nogle opgaver hvor der står at jeg skal gange ind i parenteserne. Et af stykkerne hedder: (a+2)(b+c) Hvordan skal jeg gange ind i parenteserne når der ikke står noget tal foran fx. a(b+c) ?
  • Vektorer i plan

    Forumindlæg
    Hvordan bestemmer man koordinatsættet til en vektor c, hvis man har fået oplyst følgende: vektor a = 1,-4 vektor b = -5/2, 2 og at vektor c = vektor a - 2 vektor b
  • 2. gradpolynomium

    Forumindlæg
    Hej Der en der kan give mig en forklaring på, hvordan man kan regne følgende opgave ud? Et 2.gradpolynomium er givet ved f(x)=2x2-4x+c a) Bestem c så polynomiet har præcist ét nulpunkt.
  • Opløselighed

    Forumindlæg
    Hvilket af disse stoffer er mest opløselighed i vand? A) CH3CH2CH2CH2CH2CH3 B)CH3CH2CH2CH2CH2COOH C) CH3CH2CH2CH2CH2COONa D) CH3CH2CH2CH2CH2OH E) CH3CH2OCH2CH2CH3 Forstår ikke, hvorfor C) er det korrekte. Er Na en hydrofil gruppe? Kan nogen komme med en forklaring?
  • 3g eksamen, hvilke fag?

    Forumindlæg
    Hej. jeg vil lige høre om der er nogen der ved om man skal op i et c-niveau fag i 3.g? går der et rygte om på mit gymnasium. Virker dog ikke til nogen er sikre? Er jo rart at vide når man kun har 1 c-niveau fag.
  • Eksamen, tomorrow.

    Forumindlæg
    Hej. Jeg afslutter kemi på c-niveau i morgen, og er meget i tvivil om et spørgsmål - Forskellige reaktionstyper i den organiske kemi. Når det drejer sig om c-niveau, skal jeg så ikke kun inddrage disse tre? oxidation, reduktion (=redoxreaktion).
  • andengradspolynomium

    Forumindlæg
    hvordan kan jeg beregne a, b, c når jeg har ingen af delende det eneste jeg har er ax^2+bx+c=f(x) og en graf med to skæringspunkter i x-aksen og en på y-aksen der er ingen tal på akserne
  • Racerbådsløb - trekantsberegning

    Forumindlæg
    Hej, jeg har brug for lidt hjælp til en matematikopgave. :-) Jeg håber i kan hjælpe. a) Argumentér for, at vinkel C i trekant ABC er 43°, og bestem afstanden fra B til C. b) Hvor stort et areal er afspærret under racerbådsløbet?
  • Trigonometri - retvinklede trekanter

    Forumindlæg
    Godaften! Jeg har en retvinklet trekant hvor jeg kender B er 49,2 grader og lille c er 3,92 cm i længden. Jeg skal finde ud af hvad længden af lille b er. Er der nogen, der kan hjælpe? PS: Jeg har vinkel c og vinkel a
  • Andengradspolynomier /Polynomier

    Forumindlæg
    Hej! Er der nogen der kan hjælpe mig med følgende matematikopgaver:: 1) Parablen y = 2x2+bx+c har toppunkt (2,b) Bestem b og c 2) Faktoriser f(x) = 2x3-3x2-11x+6 På forhånd tak og god weekend.