Søgning på: psykologi eksamen. Resultater: 19961 til 19980 af 35950
-
Rygtet om Studieportalen..
ForumindlægHej :) Jeg var inde og tjekke min indbakke på studieportalen i en dansk time idag da min veninde sagde at det var snyd! Jeg spurgte om hvad var snyd og så svarede hun Stusieportalen og sammenlignede den med studienet.dk.. Jeg forsvarede selvfølgelig vores allesammens geniale og meget lærerige sid... -
Adgangskravene til gymnasiet
ForumindlægEr der nogle der ved om det er rigtigt - at man skal have et gennemsnit på 6 for at komme på gymnasiet??? Og hvad skal man gøre hvis man vil komme på gymnasiet - men man kan ikke for gennemsnittet... Mit gennemsnit er på 5,2 - og jeg vil gøre alt hvad jeg kan, for at ungå 10. klasse... Hvad skal ... -
ligninger, funktion
Forumindlæghej jeg har et spørgsmål til en opgave om ligninger et stykke metal har form som et rektangel med sidelængderne h og 2r to halvcirkler med radius r skæres ud af metalstykket det tilbageværende metalstykke har omkredsen 6 1. hvordan bestemmes h udtrykt ved r, samt arealet af de... -
eksponentiel forskrift
ForumindlægHvorfor kan jeg ikke få det rigtige resultat? hvad gør jeg galt? P (2,3) Q(6,13) a= x2-x1 * kvadratrod(y2/y1) a= 6-2 * kvadratrod(13/3) a = 4* kvadratrod (4,33)= 8,32 b= y1/a^x1 b= 3/8,32^2 = 0,0433 y=b*a^x y = 0,0433*8,32 ^x skulle ifølge facitlisten give y= 1,4412*1,4428^x -
Samfundsfag og Religion - tværfaglighed og begrænsninger
ForumindlægHej Jeg skal op i AT mandag d.26. maj og jeg har skrevet i fagene Samfundsfag og Religion. Jeg har udgangspunkt i Huntingtons forudsigelse om et civilisatorisk sammenstød. Denne teori er sat over for Amartya Sens teorier om identitetsdannelse, med specielt fokus på islam. Jeg er overbevist om, a... -
Ekstra A-fag
ForumindlægHej Jeg overvejer et ekstra A fag (samf.) så ville lige høre, om der var nogen som anbefalede det? Har hørt at det er ret svært især med samfundsfag, selv synes jeg samfundsfag er spændende og ligger også på et okay-godt niveau. -
Finans Bachelor
ForumindlægHej Hvad er folks mening til den nye finans bachelor udd.? http://www.finansbachelor.nu Og sammenlignet med HA Almen Erhvervsøkonomi? Tænkte på at det er 1. år med Finans bachelor om uddannelsen så ikke skal have lidt tid til at komme i gang osv. mht lærererne ikke er inde i rutinen med underv... -
bestem diameteren af det krater, der bliver omdannet ved nedslaget med en energi på 4 megaton TNT
Forumindlæghejsa hvordan regner jeg denne opgave? Et endslagskraters størrelse afhænger af den energi, der bliver udløst ved nedslaget. sammenhængen kan beskrives ved formlen: y=k*x^1/3 y=krateret diameter(meter), x=energien,(målt i megaton TNT). Barringer-kraterets er 1200m i diameter, og v... -
y = ba^x
ForumindlægEr der nogen der kan fortælle mig hvordan man tegner en eksponentiel udvikling i et koordinatsystem? -
set filmen "bowling for columbine"
Forumindlæghej har i set filmen Michael more "bowling for columbine" , kan i give en resume, har ´nemlige ik set den tak -
Gsk
Forumindlæggoddag Jeg bliver - som så mange andre - student her til sommer, og det sker på et eksamensbevis som består af bund humanistiske fag (og det har jeg i øvrigt været rigtig glad for). Dog peger min sociale arv i retning af naturvidenskaben, og hvor meget jeg end ønsker at være mønstrebryder, er d... -
cirklens ligning giver to resultater
ForumindlægHej Hvorfor er det nu, at når jeg har anvendte cirklens ligning (x-a)^2+(y-b)^2=r^2, at jeg får to resultater, et plus og et minus resultat? Er det fordi jeg får et centrum på hver side af x-aksen? Eller hvordan er det nu det er? Mvh Birgitte -
Skr. fysik A
ForumindlægEr jeres hold også blevet slagtet? Jeg har lige talt med nogle fra min hold og jeg fandt ud af at jeg fik den højeste karakter (10) og at 5 ud af 18 er dumpet. De fleste ligger på 4. Hvordan er situationen hos jer? -
At gå om
ForumindlægOhøj :) Er der nogen her på portalen der selv har været ude for eller set til en kammerat/bekendt der har prøvet at gå et år om på en gymnasiel eller forberende uddannelse? I så fald, hvad har I indtryk af at man får ud af det, hvis man fx gør det med et ønske om at forbedre sin præstation? K... -
Lortekarakter.hjælp mig
Forumindlæghey jeg har været oppe i billedkunst,biologi og tysk, jeg er så bange for eksaminer, at jeg har fået 00 i alle 3 fordi jeg er så usikker og bange, kan jeg overhovedet komme ind på en videregående uddannelse ?. jeg får normalt gode karakter fra 4-10, men altså mit drømmeuddannelse er at blive økon... -
Hjælp til AT emne
ForumindlægHej (: Min gruppe og jeg skal skrive AT i fagene historie og biologi. Overemnerne er: Utopier, forudsigelser og visioner Nogle der har nogen ideer til hvad emnet kunne være og måske nogle ideer til en mulig problemformulering? -
Aalborg Uni.
ForumindlægPå UG.dk står der, at alle på HA jura studiet er blevet optaget - betyder det så, at man har mulighed for at komme ind på et snit med 4? -
Resultater af løbeprogram
ForumindlægHej. Jeg har en løbeprogram, som jeg skulle udføre, men det fik jeg ikke lige gjort. Så er der nogen der sådan ca. ved hvordan det ville udvikle sig, hvis man nu løb hver dag? Jeg SKAL bare bruge nogle resultater.. -
Kønsbundet Eller Ej?!
ForumindlægHej Derude.. :) Jeg har knoklet meget med flere forskellige krydsningsskemaer men kan stadig ikke opdage, hvornår fx. en sygdom nedarves autosomalt eller kønbundet... Jeg håber virkelig, at nogen kan give en løsning! ____________________________________________________________________________... -
Vedr. klage
ForumindlægHar mit gymnasium en kopi af min ekasmensopgave (stil)? Jeg vil nermlig gerne klage, men det lader til at jeg ikke har en kopi :-( (ja jeg ved det, det er skide dumt)
