Søgning på: matematik b eksamen 2017 hhx. Resultater: 19981 til 20000 af 130298
-
eksamens spørgsmål - fysik
Forumindlægkan i hjælpe med den her. Jeg svært ved den. Fortæl mig hvordan i gør, så jeg kan lære af det også. En bold med massen 300g kastes lodret opad med en starthastighed på 72 km/t Hvor højt kommer den op? -
Mundtlig eksamen -Engelsk A, HF
ForumindlægHej Jeg skal snart op til min mundtlige eksamen i engelsk a, men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal gribe den an. Hvordan skal jeg starte, uden at kludre kronologisk i det. Jeg har før fået at vide at jeg kludrer rundt i teksterne, men jeg ved ikke hvordan man starter og slutter på den ri... -
Folkeskolelærer
ForumindlægTror i at lærerseminarer vil optage en hvis man ikke opfylder kravene, for eksempel skal man have otte i dansk hvilket jeg ik har. ¨ Jeg er invandrer, tror i der er stor chance for at jeg kan blive optaget? De mangler jo mange folkeskolelærer... -
parabler: ax^2+bx+c - forklaring på b?
Forumindlæga fortæller hvor meget parablen hælder og c er skæring med y-aksen, men hvad er det nu b er? Jeg ved det er noget der beskriver i hvilken side af koordinatsystemet parablen skal ligge. jeg har fået en opgave hvor der er tegnet en parabel og der er givet to forskrifter, og jeg skal vurdere hvilken... -
Rettelse MEGET kort. TIL EKSAMEN HASTER!
ForumindlægNogen der er søde at rette den korte tekst på tysk? det skal være min indledning til tysk eksamen!! og er ikke sikker på fejlene.. :( Jeg har trukket temaet: Wiederstand und mitlaufen, herunder teksterne: "Herbstmilch" af Anna Wimschneider (lebenserinnerung einer Bäurin) og Georg Elser ... -
fortegn for konstanterne a og b, betydning i et andengrads polynomiet.
ForumindlægI et andengradspolynomie gælder, at når a og b har forskelligt fortegn ligger parablens toppunkt til højre for y-aksen (1 og 4 kvadrant) Når a og b har samme fortegn så ligger toppunktet til vensre for y-aksen (2 og 3 kvadrant) Hvordan kan man argumentere for dette? Er helt på bar bund- -
Eksamen og dens indhold
ForumindlægHeii allesammen.. Jeg skal op i oldtidskundskab eksamen, men r meget i tvivl om hvordan det egentlig foregår. R det sådan at jeg trækker et tekst som er læst på forhånd?Og samtidig får jeg også et ukendt tekst? Hvilken af dem skal man perspektivere? -
Klage over eksamen – får man en ny censor?
ForumindlægHvis man klager over en mundtlig eksamen og får medhold, får man så en ny censor? Hvis man skulle trække et spørgsmål under eksamen, skal man så op i det samme emne, eller skal man trække igen? Hvornår vil omeksamen lægge, vil man kalde sig student selvom om man skal til omeksamen?? -
Matematik (rødder/potenser) - HASTER!
Forumindlæg2x^5 - 3x^(5/2) = 5-4x^6 + 6x^(7/2) = 10xJeg har fået flg opgaver, og er helt død? Kan man lave det om til en andengradsligning af en art på en eller anden måde? Eller hvordan bærer man sig ad?I den første har jeg gjort som følger:2x^5 - 3x^(5/2) = 5y= x^(5/2)y^2 = x^52y^2-3y-5=0d=(-3)^2 - 4*2*(-... -
Hjælp til en matematik opgave - optimering.
Forumindlægsøger et geni der kan hjælpe mig med denne matematikopgave: http://cl.ly/F6G7 -
Haster ...Matematik 1. år
ForumindlægHjælp, jeg kan ikke løse den her ligning : 3(5x-7)+2(2x+17)=5(3x-4)+37 15-21+4x+17=15x-20+37 og så går jeg i stå herfra ;S... -
Matematik fsa blækregning!! vigtigt!
ForumindlægJeg sidder og kan ikke få mit stykker til at passe.. Det er opgave: Fredericia - Før og nu opg. 3.5 og 3.6?? Nogen der kan hjælpe! skal aflevere imorgen.. Kan ikke få mine udregninger til at passe med 9%?? -
Råd til at blive bedre til matematik?
ForumindlægHej! Hej. Jeg er ikke en ørn til matematik, så jeg vil bare spørge om nogle råd, hvori jeg kan øve mig i at blive bedre til matematik/ forbedre mig selv. Bøger? Fordybe mig? Tak! -
Hjælp søges hurtigt !! til fysik/kemi eksamen
ForumindlægHej, jeg skal op til fysik/kemi eksamen imorgen i 9. klasse, jeg er virkelig dårlig til fysik/kemi så jeg ville spørge om der var nogen kloge hoveder eller nogen der bare har styr på det som kunne forklare mig eller fortælle mig hvad der ville være klogt at læse og hvordan du bare generalt forber... -
Afregning af benzin/diesel pris (fra punkt a til b)
ForumindlægHey Studieportalen. Jeg sidder med et regnestykke som jeg ikke selv er i stand til at få sat rigtigt op, skal til at have bil og vil finde ud af hvad det vil koste mig om dagen at køre frem og tilbage. Jeg har en afstand (a til b): 11,8km Jeg har en ca. Literpris: 11kr/l Jeg har et tal på... -
Reducer d) ((3(𝑎+𝑏)(𝑎−𝑏))/a+b) + 3𝑏
ForumindlægHej, Jeg har brug for hjælp.. jeg kan ikke finde ud af at reducere når der også er division med. Stykket jeg har svært ved lyder: d) ((3(??+??)(??−??))/a+b) + 3?? Også vist på det vedhæftede billede. På forhånd tak -
bestem f(-2), a,b og c er konstante
Forumindlægkan jeg ikke få forklaret hvordan dette skal løses jeg kan simpelthen ikke få det til at gå op... bestem f(-2), hvor a,b og c er konstante f`(x)=ax^5+bx^3+cx -
Matematik bestemmelse af rensningsanlægget R placering
ForumindlægHar en matematik opgave, som jeg ikke lige kan se hvordan jeg skal løse. Som sagt i titlen skal man finde rensningsanlægget placering. -
Hvad er x og hvad er y ??? Matematik
ForumindlægHej alle! vi er i gnag med nogle opgaver i matematik, angående pendulsving osv. Her er følgende resultater: Pendul (lod) Længde (m) 0.10 0.50 0.61 0.29 0.40 0.20 (500 g) 0.20 (50 g) Tid for 20- -svingninger 20.6 33.0 36.0... -
bestem t så vektorene a og b er ortogonale
Forumindlægbestem t så vektorene a og b er ortogonale a=(t^2,1,3) b=(2,t,1) Hvordan skal jeg gøre?
